  • Data: 2011-03-22 23:34:48
    Temat: Re: Ktory monitor
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 23:44:29 +0100, MC napisał(a):

    > Nie wiem, co uważasz za znośny obraz,

    Wiesz - prywatnie mam EIZO S2432W i tu obraz jest dla mnie bardzo dobry.
    Przewinęło mi się przez ręce kilka monitorów na matrycach VA i z lepszym lub
    gorszym rezultatem dało się je w miarę sensownie ustawić.

    > ale faktem jest, że wiele monitorów ma fabryczne ustawienia jasności na
    > 100%.

    Faktem jest.

    > Znajomy fachowiec twierdził, że taki podjarany obraz lepiej wygląda
    > w sklepie (coś jakby odpowiednik trybu demo w telewizorach).

    Też tą informację potwierdzę.

    > Ale jeśli chodzi o jakość obrazu, to ona nie spada przy skręconej
    > jasności. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

    Bardzo szybko przy obniżaniu jasności dochodzi do coraz większych
    przebarwień w kierunku którejś ze składowych. Dodaj do tego (z uporem
    maniaka) wykorzystywaną regulację kontrastu kiepskiej równomierności
    podświetlenie - i masz efekt końcowy. Na kilkunastu różnych monitorach na
    matrycach TN, z którymi miałem do czynienia, wyglądało to tak, że schodząc z
    poziomem jasności coraz mocniej widać było, że matryca jest jaśniejsza u
    dolnej krawędzi. Owszem - było to ze dwa lata temu, ale od dłuższego czasu
    na monitory na matrycy TN nawet nie patrzę - nie spełniają moich wymagań.

    > Jeśli mowa o utracie odcieni, to zwróciłbym uwagę na sąsiedztwo czarnego. Są
    > takie monitory, dla których nawet 5% szarości dalej pozostaje czarne.
    > Wiadomo, że matrca TN nie oddaje wszystkich kolorów, ale te 5% to już
    > przesada.

    Widziałem takie, dla których poniżej 15% szarości to już był jeden odcień...

    > I jeszcze do autora wątku. Teraz są bardzo modne supercienkie monitory z
    > podświetleniem LED-owym umieszczonym na krawędziach. Lepiej nie iść za tą
    > modą. LED-y od biedy (mówię o tzw. białych LED-ach z tańszych modeli) bo
    > jest jeszcze jakaś korzyść z mniejszego zużycia prądu, ale z podświetleniem
    > bocznym często bywają kłopoty z jednorodnością.

    IMVHO przy matrycy TN problem z równomiernością będzie zawsze. Im tańszy
    monitor, tym mocniej oszczędzano na jego konstrukcji - nie ma siły.

    [ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
    [ (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]