  • Data: 2011-03-23 00:47:10
    Temat: Re: Ktory monitor
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gxes0kl09dm3$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...

    > Bardzo szybko przy obniżaniu jasności dochodzi do coraz większych
    > przebarwień w kierunku którejś ze składowych.

    Przebarwienia z reguły zależą od jasności. Nie na darmo w lepszych
    telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet na dziesięciu poziomach.
    Tu jest tylko jeden. Siłą rzeczy niedoskonały. Jeśli regulujesz jasność, a
    właściwie jej maksymalny poziom, to jednocześnie powinieneś skorygować
    kolory. Wtedy efekt o którym piszesz bedzie mniejszy.

    > Dodaj do tego (z uporem
    > maniaka) wykorzystywaną regulację kontrastu kiepskiej równomierności
    > podświetlenie - i masz efekt końcowy. Na kilkunastu różnych monitorach na
    > matrycach TN, z którymi miałem do czynienia, wyglądało to tak, że schodząc
    > poziomem jasności coraz mocniej widać było, że matryca jest jaśniejsza u
    > dolnej krawędzi. Owszem - było to ze dwa lata temu, ale od dłuższego czasu
    > na monitory na matrycy TN nawet nie patrzę - nie spełniają moich wymagań.

    TN-y się rzeczywiście mocno zmieniły, ale raczej w kierunku skrócenia czasu
    reakcji, czy poprawienia kątów widzenia. Efekt o którym piszesz wyglada mi
    raczej na oszczędność w liczbie jarzeniówek. Teraz modne są LED-y, których
    siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o równomierność.