  • 21. Data: 2010-10-01 19:29:53
    Temat: Re: Którego laptopa wybrać
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:i7t00m$9rq$1@inews.gazeta.pl...

    > Polecam Fujitsu-Siemensa -- ma bardzo dobry serwis.
    > (sam notebook też mi odpowiada)

    Potwierdzam, mi 2 miesiące naprawiali monitor 18,5", bo tyle trwał ściąganie
    matrycy z zagranicy. :-)

  • 22. Data: 2010-10-01 20:12:05
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-09-30 00:01, daxus pisze:
    ci, co mają HP - ki twierdzą, że test jest
    > To ciekawe, bo ja mam HP nx6110 zakupiony w 2006roku w kwietniu.
    > Po paru miesiącach dokupiłem 512MB RAM i kartę WiFi bo wziąłem biedną
    > wersję.
    > Używany w domu, na studiach, trochę wyjazdów.
    > NIGDY nie było najmniejszej usterki, plastik obudowy czarny matowy.
    > Generalnie laptop wygląda idealnie jak nowy - genialnej jakości obudowa
    > i cały laptop.
    > Pokażcie mi inny ponad 4 letni laptop używany po kilka godzin dziennie w
    > takim stanie i totalnie bezusterkowy.
    > HP PANY :) Polecam
    Widziałem HP, w firmie u mnie, u znajomych dwóch. Moja córka ma również
    HP, ale cieniutki model HP530, wszystkie są niewarte swojej ceny,
    wsparcie i serwis w szczególności.
    Używam DELLa 630, używany 7 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku po
    10 godzin średnio. Codziennie, dzień w dzień noszony w torbie, 20 razy
    średnio w roku na wyjazdach kilkudniowych. Latanie z nim w ręku i
    szukanie biurka:) etc. I tak od niemal 3 lat.
    Mój wygląda jak nowy, nawet zawiasy są ok, choć u innych widywałem już
    luźne w tym modelu.
    Gdybym dziś miał kupić do domu to szukałbym podobnego. Ale to moja
    opinia tylko.
    Jedyna usterka to padł zasilacz, kabel przy wtyczce dokładnie i była
    wymieniana matryca po tygodniu użytkowania, serwis umówiony na drugi
    dzień od zgłoszenia, pół polski przyjechał gość i w 20 min wymienił na
    moim biurku.

  • 23. Data: 2010-10-01 21:23:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-09-28 12:58, jQ pisze:

    CIACH

    > No i pytanie - czy lepiej wziąć szybszy dysk (7200 obr), czy nieco
    > lepszą kartę graficzną? Czy generalnie lepszym wyborem jest HP, czy
    > Asus?

    Ani HP, ani Asus. Zerknij na Allegro ile jest firm oferujących naprawę
    uszkodzonych laptopów tych właśnie marek. Te ogłoszenia są dlatego, że
    te właśnie laptopy ulegają awariom. Jakbym miał kupować laptopa, to bym
    kupił Della z przedłużeniem gwarancji NBD.

  • 24. Data: 2010-10-01 21:24:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" i84m2q$lt7$...@n...onet.pl

    > Istotna jest litera prawa, a nie zachcianki :) Ja też się dziwie, dlaczego np. na
    stacji muszę płacić za paliwo :)

    Litera prawa pozwala na kłamstwa? Nie chciałem za darmo (nawet uznałem,
    że mi obojętna jest forma zapłaty -- ,,do kiszeni'' kuriera czy oficjalnie,
    z pokwitowaniem DHLu) ale do mieszkania na parterze. :) Cena nie była mi
    obojętna, ale problemem nie była cena -- do wysokości kosztu wniesienie
    nie dotarliśmy.

    Problemem była łaskawość kuriera. :) Ja nie chcę łaski kuriera.
    Chcę, aby wniósł z obowiązku, nie z łaski. Obowiązku, za który
    **oczywiście** zapłacę, o ile zawczasu dojdziemy do porozumienia.

    > Wydaje mi się że kurierzy generalnie wniosą Ci wszystko do 30kg (+-),

    Nie chę czegoś, co waży minus 25 kg...

    > powyżej nie muszą. Nie zależy to od kuriera, aczkolwiek być może są tacy co po
    prostu to robią, ale nie muszą.

    Czyli pralką mam prać na parkingu? :)
    Mądrość iście Kaczyńskiego. :)

    Na palce cisną się wątpliwości...
    Czy aby nie stracę gwarancji?
    I czy sąsiedzi nie będą prali w mojej pralce? :)

    > Jeden człowiek *nie może dźwigać* czegoś co waży ze 100kg /to łamie wszelkie
    kodeksy pracy itp/, wiesz że paczka przyjdzie - masz
    > możliwość

    Zgłoś więc prokuraturze łamanie prawa -- kurierzy transportują naraz
    całe tony towaru... Mają do swej dyspozycji samochody ciężarowe
    i inne środki lokomocji, dźwigi itp. urządzenia. :)

    > załatwienia wniesienia. To dla każdego koszt - w przypadku kuriera - musi dodatkowo
    załatwiać 1-2 osoby.

    Niech załatwia -- obym ***ja nie*** załatwiał. :)
    Zauważ, że mnie obojętne jest, jak i komu będę płacił -- przewoźnikowi,
    kurierowi, kurierowi i jego pomocnikom... Oby pralka trafiła do mojego
    mieszkania, nie na parking. I dodaję, że ja pomagać we wnoszeniu nie
    będę. :) (chyba, że pomocą jest otwarcie drzwi lub potrzymanie dokumentów)

    > *Nic za darmo!!* - Ty za to płacisz przy zakupie!!. To że teraz to chwalisz, to
    tylko wynik dobrej reklamy EAGD :)

    Jeszcze raz -- czy ja chcę za darmo? :)
    W Euro AGD są cenniki -- tyle za dowiezienie, tyle za podłączenie,
    tyle za wypoziomowanie, tyle za zdjęcie blokad itd... Usługi wycenione
    są pakietami, oddzielnie... Jak sobie klient życzy. :)

    > Ciekaw jestem czy EAGD dowiezie mi np. z Warszawy do KRK (czy jakiegokolwiek innego
    miasta - najlepiej ze 100km oddalonego od
    > sklepu) wniesie i zainstaluje w cenie 18zł brutto ;)

    Zapytaj w Euro AGD. :) Moim zdaniem nie, ale może Tobie zrobią wyjątek. :)

    > Niezależnie od wszystkiego zawsze zdarza sie jakieś pojedyncze dziwne przypadki, de
    facto dany rejon obsługuje do odbiorów jeden
    > człowiek, dostawy drugi. Jeżeli jest upierdliwy - trzeba eskalować, to działa.
    > Pozdrawiam

    Eskalować? :)

    -=-

    Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi, widzę Cię tak:

    -- za transport pralki na odległość 100 km i za jej
    wniesienie wg Ciebie należną zapłatą jest 18 złotych
    (Kolporter chce za to 10 razy więcej -- tani jesteś)

    -- pierzesz nie w mieszkaniu, ale na parkingu

    -- opony trzymasz w mieszkaniu, nie w garażu
    czy w bagażniku samochodu

    -=-

    Wracając do opon -- nie pozwolono mi nawet zobaczyć, czy otrzymują
    to, co zamówiłem. :) Zamawiałem sporo opon w ten sposób i tylko
    jeden raz miałem trudności. Zwykle kurierowi było łatwiej wnieść
    opony do garażu niż do mieszkania. :) I zwykle pozwalano mi na
    obejrzenie przywiezionych opon.

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^c 440 440

  • 25. Data: 2010-10-01 21:24:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nom" i85crm$fbs$...@p...nask.net.pl

    > Potwierdzam, mi 2 miesiące naprawiali monitor 18,5", bo tyle trwał ściąganie
    matrycy z zagranicy. :-)

    I nie dali nic zastępczego?

    Mnie wymieniono za pierwszym razem płytę główną (moim zdaniem niepotrzebnie)
    a drugim razem (także moim zdaniem niepotrzebnie) wymieniono dysk i RAMkę.
    Można powiedzieć, że poza przywiezieniem do serwisu i odwiezieniem do mnie
    naprawy nie trwały lub trwały łącznie kilka godzin.

    Nie znam innych przypadków, więc nie wiem, jak inni są traktowani.
    Wiem, jak było ze mną.

  • 26. Data: 2010-10-01 22:25:35
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Nie chę czegoś, co waży minus 25 kg...

    > Czyli pralką mam prać na parkingu? :)
    > Mądrość iście Kaczyńskiego. :)

    Po co te filozofie ? Warto wiedzieć jak działają firmy kurierskie, a
    dobry sprzedawca *powinien* Cię poinformować o warunkach dostawy /bo to
    czesto ON wybiera kuriera/
    [...]
    > Zgłoś więc prokuraturze łamanie prawa -- kurierzy transportują naraz
    > całe tony towaru... Mają do swej dyspozycji samochody ciężarowe
    > i inne środki lokomocji, dźwigi itp. urządzenia. :)

    Tony towarów wnoszą łapami ? Tematem jest waga jednej przesyłki.
    Dlaczego nie zwrócisz się do sprzedawcy, iż zorganizował Ci transport na
    parking a nie do mieszkania ?

> [...]
    > mieszkania, nie na parking. I dodaję, że ja pomagać we wnoszeniu nie
    > będę. :) (chyba, że pomocą jest otwarcie drzwi lub potrzymanie dokumentów)

    No to rozmawiaj ze sprzedawcą - jemu płaciłeś, nie kurierowi (chyba, że
    się myle)

> [...]
    > tyle za wypoziomowanie, tyle za zdjęcie blokad itd... Usługi wycenione
    > są pakietami, oddzielnie... Jak sobie klient życzy. :)

    w EAGD uzgadniasz dowóz do mieszkania, montaż i wszystko gra, jeżeli to
    samo sobie uzgodniłes via internet ze zdalnym sprzedawcą, a tego nie
    otrzymałeś - ja bym nie przyjął towaru.

    [...]

    Fajna dyskusja, ale właśnie spojrzałem na temat wątku ;)

    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 27. Data: 2010-10-01 22:30:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-01 23:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > naprawy nie trwały lub trwały łącznie kilka godzin.
    >
    > Nie znam innych przypadków, więc nie wiem, jak inni są traktowani.

    Praktyki serwisów zaiste są ciekawe.

    Mam do polecenia specjalny - chesz za friko mieć porysowany sprzęt ?
    odeślij do autoryzowanego serwisu Samsunga - firma Telmark z Wawy.

    Pierwszą reklamacje rys Ci przyjmą, odeślą towar z innymi rysami
    (rysowanie za free! ;)), za kolejne rysowanie karzą już sobie płacić...
    od miesiąca zbieram się na eskalacje do samsunga (powinni tak bez końca
    przyjmować i rysować na nowo ;)), ale wciąż brakuje mi czasu /akurat
    porysowali mi element, który kosztuje 30zł (rozmawiałem z lokalnymi
    serwisami) - pokrywa MFP/. Stad może brak motywacji.

    Ok, troche żartuje - ale problem Telmarku istnieje - widziałem podobne
    posty od innych userów na necie... porysowane monitory etc.

    Także gdy Infolinia samsung przypadkiem poleci Wam tam coś odesłać,
    protestujcie!

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 28. Data: 2010-10-01 22:46:08
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 1 Paź, 13:31, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Właśnie otrzymałem kolejny m@il, w którym kolejna już osoba (czwarta)
    > potwierdza, że obowiązkiem kuriera nie jest wniesienie przywiezionej
    > pralki -- wg DHL prać mam na parkingu. :) Mądrość jak u Kaczyńskiego,
    > gdy mówi o mocarstwowości Rosji. :)
    Ty sie ciesz, ze "siodemka" Ci jej nie wyslali. Kiedys zamowilem
    pralke, wniesienie na 3 pietro bez windy. Umowilem kuriera i kolegow
    na konkretna godzine. Jeszcze doplacilem, bo to bylo wieczorem, poza
    standardowymi godzinami dostaw. Umowilem na 17 - 18. O 18 koledzy
    musieli sie zmyc. Przywiezli o ... 20. I jeszcze chcieli kase za
    wniesienie. Po awanturze skonczylo sie na wniesieniu za free.

  • 29. Data: 2010-10-01 23:27:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" i85n51$fpp$...@n...onet.pl

    > Po co te filozofie ?

    Mnie potrzebna pralka -- w moim mieszkaniu.
    Jeśli kurier tego nie pojmuje, to chyba jest głupi. :)

    > Warto wiedzieć jak działają firmy kurierskie,

    A jeśli firma kurierska działa tak, że towar dostarcza nie
    do wskazanego mieszkania, ale na Księżyc -- mam przyjąć te
    warunki? :) (ponoć na Księżycu wszystko jest lżejsze, choć
    ma tę sama masę) ;)

    > a dobry sprzedawca *powinien* Cię poinformować
    > o warunkach dostawy /bo to czesto ON wybiera kuriera/

    Sprzedawca dał mi możliwość wyboru, sugerując, iż ludziom w DHL brak rozumu.
    A ponieważ ja jestem niedowiarkiem, sprawdziłem i potwierdziłem tę informację. :)

    > Tony towarów wnoszą łapami ?

    Mnie to nie interesuje. I nie interesuje to, czym wniosą zamówioną pralkę. :)
    Nie wnikam w to, czym wożą, czy mają prawa jazdy, czy mają samochody, czy mają
    pieniądze na paliwo itd... :)

    Mnie jest potrzebny transport -- do mieszkania, nie na parking. :)

    > Tematem jest waga jednej przesyłki.

    Tematem (jeśli już) jest łaskawość kuriera.
    Niech założą firmę usługową typu Kościół -- duchowni świadczą łaski. :)

    Mnie potrzebny transport bez łaski. :)

    > Dlaczego nie zwrócisz się do sprzedawcy, iż zorganizował
    > Ci transport na parking a nie do mieszkania ?

    Jeszcze nie kupiłem tej pralki.
    Potencjalny sprzedawca zorganizował mi transport:

    -- do mego mieszkania z Kolporterem
    oraz
    -- na parking z DHLem,

    dając mi wybór pomiędzy tymi dwiema firmami. :)

    > No to rozmawiaj ze sprzedawcą - jemu płaciłeś, nie kurierowi (chyba, że się myle)

    Jeszcze nie płaciłem. Jeszcze sprzedawca nie wie, że
    chcę kupić pralkę -- chyba, że czyta to, co piszę na grupach. :)

    Jeszcze nie zdecydowałem się na sprzedawcę, a nawet na model pralki.

    Dopiero sprawdzam, co mnie czeka w głupolandzie, gdy kupię pralkę. :)

    > w EAGD uzgadniasz dowóz do mieszkania, montaż i wszystko gra,
    > jeżeli to samo sobie uzgodniłes via internet ze zdalnym
    > sprzedawcą, a tego nie otrzymałeś - ja bym nie przyjął towaru.

    Starałem się uzgodnić z DHLem dowiezienie ,,bez łaski'' -- okazuje
    się, że nie przewidują świadczenia usług bez łask. :) Albo
    z łaskami, albo wcale! :)

    Nawet nie chcą pieniędzy za wniesienie, ale muszę się
    zgodzić na to, że obdarzą mnie łaską!!! :)

    > Fajna dyskusja, ale właśnie spojrzałem na temat wątku ;)

    Ja wybieram z USB 3 (właśnie dowiedziałem się, że może
    być ciężko) lub najtańszego Atoma N450 za 789 złotych...

    W chwili obecnej mnie interesuje zakup słuchawek.
    Chcę kupić przewodowe (za 10 złotych) na wszelki wypadek

    http://www.emmerson.com.pl/sluchawki.htm

    HE 18 lub HE 28 (może i jedne i drugie -- jak szaleć to szaleć!)

    oraz bezprzewodową mikrofono-słuchawkę, na BT za 39 złotych

    http://www.manta.home.pl/zkwiecien/it/sluchawki/mbh0
    1/opis.html

    i chcę to podłączyć do notebooka... Właśnie przyglądam się czemuś,
    co się nazywa BlueSoleil 8.0.338.0 i służy do łączności BT...

    http://www.bluesoleil.com/

    Nie wiem, co to jest:

    -- Open Air Dynamic Bass
    -- 2-stronne głośniki (bass/sopr.)
    -- XBS Dynamic Bass

  • 30. Data: 2010-10-01 23:45:03
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Ja wybieram z USB 3 (właśnie dowiedziałem się, że może
    > być ciężko) lub najtańszego Atoma N450 za 789 złotych...

    mam fajne dyski USB3:
    http://luktronik.pl/pl/c/USB-3.0/65

    ten 25D3 wydaje się najszybszy, a 25M3 dobry do noszenia i ...
    sporadycznych upadków ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/