  • 1. Data: 2010-09-28 09:26:41
    Temat: Który Acer waszym surowym zdaniem?
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Dzień dobry,

    dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
    czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.

    Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności. Znalazłem
    więc takiego laptopa jak: Acer as7540G-304G64M, który pracuje na ddr2
    4GB i ma 640GB i wolniejszym procesorem.

    Ja wolałem postawić na laptopa 7540G-504G32Mn, który pracuje na ddr3
    co prawda z 2GB i szybszym procesorem (wiadomo o co chodzi). Jednak te
    wartości jej nie przekonują. Wymyśliłem, że dokupię jej dysk
    zewnętrzny 1TB do 300zł jak będzie chciała.

    A jak waszym zdaniem to mogłoby wyglądać lepiej? Może jest taki laptop
    innego producenta, który będzie warty świeczki dla tych kobiet?

    Dziękuję za wkład.

  • 2. Data: 2010-09-28 10:21:51
    Temat: Re: Który Acer waszym surowym zdaniem?
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    może lepiej weź Asus,a, nawet bez systemu a system sam sobie zainstalujesz

  • 3. Data: 2010-09-28 11:39:54
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 28 Wrz, 12:21, Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:
    > może lepiej weź Asus,a, nawet bez systemu a system sam sobie zainstalujesz

    ten acer też jest na linuxie, w tym nie rzecz. system nie problem.
    asusy nie sa zbyt awaryjne? poza tym asus na intelu a szyna tam 800mh
    i nie wykorzysta on w pelni ddr3

  • 4. Data: 2010-09-28 13:18:21
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 11:26, maxknowledge pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
    > czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.
    >
    > Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności.

    pojemności czego ? dysku czy ilości pamięci RAM, ma to jakieś
    uzasadnienie czy "bo tak chcę" ?

    Jesli jedynym wymaganiem są zachcianki a nie faktyczne potrzeby to weź
    takiego zeby był ładny i pojemny, ocenami innych się nie przejmuj
    (pomija fakt że w 99% przypadków tę ilość pamięci można zwiekszyć bez
    kłopotu(

  • 5. Data: 2010-09-28 13:20:16
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 13:39, maxknowledge pisze:

    > ten acer też jest na linuxie, w tym nie rzecz. system nie problem.
    > asusy nie sa zbyt awaryjne? poza tym asus na intelu a szyna tam 800mh
    > i nie wykorzysta on w pelni ddr3

    a dziewczyna wykorzysta ddr3 ?

  • 6. Data: 2010-09-28 16:39:08
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 28 Wrz, 15:20, boxfish <c...@g...pl> wrote:

    > a dziewczyna wykorzysta ddr3 ?

    zastanawiam się czy różnica pomiędzy ddr3 a ddr2 jest na tyle istotna
    żeby zabiegać o taki układ. nie pracowałem jeszcze na takich kościach,
    ale wydaje mi się, że jeśli będą na pewno odczuje się lepszy komfort
    pracy, poza tym aby komputer był też w jakimś najmniejszym stopniu
    przyszłościowy.

  • 7. Data: 2010-09-28 16:44:17
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

> [...]
    > takiego zeby był ładny i pojemny, ocenami innych się nie przejmuj
    > (pomija fakt że w 99% przypadków tę ilość pamięci można zwiekszyć bez

    Pojemność trwała :) myslałem o dokupieniu dla niej dużego zewnętrznego
    dysku, zamiast szukania go w laptopach.

    Zależy mi aby wybrać dla niej coś na kościach ddr3 w tej cenie
    (2300zł). Dlatego zależy mi na pierwszysm laptopie na kościach ddr3,
    który podałem, niż na pozycji 2 z 640GB dyskiem i ddr2 i cpu...

  • 8. Data: 2010-09-28 18:30:12
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 18:44, maxknowledge pisze:

> [...]
    > (2300zł). Dlatego zależy mi na pierwszysm laptopie na kościach ddr3,
    > który podałem, niż na pozycji 2 z 640GB dyskiem i ddr2 i cpu...

    dalej nie piszesz nic o potrzebach, komputer przyszłościowy kojarzy mi
    się z zakupami na komunię, potem ten przyszłościowy komputer przez 3
    lata traci 90% wartości a jest wykorzystywany do gg, skype i gier
    flashowych.

    Nie ma czegoś takiego jak komputer przyszłościowy, no chyba że podstawą
    wykorzystania jest aplikacja o ktorej wiesz że za dwa lata będzie tak
    rozbudowana że braknie ci mocy.

    W praktyce wiekszośc ludzi jakich znam wykorzystuje 5-10 mocy komputera
    (pomijając 5 minut w cigu dnia kiedy odpalą na raz kilka aplikacji i one
    akurat wszystkie coś przeliczają.

  • 9. Data: 2010-09-28 20:19:13
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-28 20:30, boxfish wrote:

> [...]
    >
    > W praktyce wiekszośc ludzi jakich znam wykorzystuje 5-10 mocy komputera
    > (pomijając 5 minut w cigu dnia kiedy odpalą na raz kilka aplikacji i one

    Święte słowa. Kluczem jest zdolnośc do określenia w jakim zakresie
    będzie się wykorzystywałow sprzęt przez np. najbliższe 3 lata.

    Jeżeli tego klient nie potrafi zrobić, to w Media Markcie dla idiotów
    zapewne sprzedadzą mu lapka za 10 tys zl /bo przyszłosciowy :>/

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 10. Data: 2010-09-28 22:04:05
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
    >czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.
    >Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności.

    ACER = serwis w Czechosłowacji, pardon, w Czechach.
    2300 = tani laptop z pamięciożernym systemem operacyjnym VISTA?
    POJEMNOŚĆ = oznacza super ważne dane?

    Dyski twarde umierają w momencie najmniej oczekiwanym.
    Duża pojemność oznacza utratę dużej ilości danych w ułamku sekundy.
    Duże dyski wymagają DUŻYCH kopii zapasowych.
    Chyba, że to na filmy klientów potrzebne TERAZ a potem już NIE.

    Feromon