  • 1. Data: 2010-09-27 09:05:13
    Temat: Grafika czy MB?
    Od: Bytrec <b...@g...pl>

    witam.
    sprzet: intel e8400, asus p5q-e, powercolor radeon 4870x2, zasilacz
    TAGAN 600W

    problem: komp nie startuje, sygnal z biosu ze problem z grafika, diody
    kontrolne na grafice cos tam murgaja;)

    zmienilem grafike - na gf9600gt - smiga wiec mysle ze to grafika.
    wziolem radka i sadzilem do kompa z e8400, foxconn p45-a, zasilacz
    chieftec 650W - poszlo, ale po zainstalowaniu sterownikow znowu to samo.
    reset biosu plyty glownej - i teraz wszystko smiga.
    wiec zresetowalem bios w asus p5q-e - niestety nie pomoglo.

    pytanie - czy problem lezy po stronie plyty glownej (asus p5q-e) czy
    grafiki (radek 4870x2). oba zasilacze sprawne

    z gory dzieki za pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-27 09:51:50
    Temat: Re: Grafika czy MB?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > pytanie - czy problem lezy po stronie plyty glownej (asus p5q-e) czy
    > grafiki (radek 4870x2). oba zasilacze sprawne

    złącze pci-e czyste ? Styki śniedzieją więc tu może leżeć problem. Często
    też sprzęt z osobna sprawny nie chce ze sobą gadać. Ten radek 4870x2 to 2
    osobne grafiki czy kanapka na jednej ? Niektóre płyty nie tolerują takich
    wynalazków z założenia. Czasami problemem może być znalezienie płyty bo może
    tylko 10% płyt być zdolnych do obsługi czegoś takiego.

  • 3. Data: 2010-09-27 09:55:37
    Od: Bytrec <b...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 11:51, Doxent pisze:

> [...]
    > tolerują takich wynalazków z założenia. Czasami problemem może być
    > znalezienie płyty bo może tylko 10% płyt być zdolnych do obsługi czegoś

    plyta wyczyszczona, a sprzet ze soba gadal prawie 2 lata bez problemow:P
    karta to jedno urzadzenie:) sprzet jeszcze na gwarancji ale nie mam
    pojecia co mam dac czy plyte czy grafike:)

  • 4. Data: 2010-09-27 13:24:17
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > plyta wyczyszczona, a sprzet ze soba gadal prawie 2 lata bez problemow:P
    > karta to jedno urzadzenie:) sprzet jeszcze na gwarancji ale nie mam
    > pojecia co mam dac czy plyte czy grafike:)

    skoro z 9600 komputer chodzi sprawnie to wysyłanie płyty do reklamacji
    będzie bez sensu gdyż i tak uznają ją za sprawną. Grafika też może chodzić z
    inną płytą ale ona wydaje się bardziej podejrzana bo robiła problem z
    Foxconem. Być może ma spuchnięte kondensatory dlatego raz działa a raz nie.

  • 5. Data: 2010-09-27 14:25:56
    Od: Bytrec <b...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 15:24, Doxent pisze:

> [...]
    > chodzić z inną płytą ale ona wydaje się bardziej podejrzana bo robiła
    > problem z Foxconem. Być może ma spuchnięte kondensatory dlatego raz

    tylko ze ona po resecie biosu z foxconnem smiga jak ta lala:/

  • 6. Data: 2010-09-27 17:13:31
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-09-27 16:25, Bytrec pisze:

    > tylko ze ona po resecie biosu z foxconnem smiga jak ta lala:/

    A jaki zasilacz ma komp z Foxconnem? Moze po prostu w Twoim Taganie
    napuchly kondensatory i dlatego jest problem? Sproboj podmienic
    zasilacz, jak sie okaze, ze to on to zmien na BeQuiet/Corsair, Tagany to
    ostatnimi czasy ani ciche ani bezawaryjne nie sa :)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2010-09-27 17:58:31
    Od: Bytrec <b...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 19:13, Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > zasilacz, jak sie okaze, ze to on to zmien na BeQuiet/Corsair, Tagany to
    > ostatnimi czasy ani ciche ani bezawaryjne nie sa :)

    komp z foxconnem ma chieftec'a cft650W-14C :) od zasilacza zaczynalem
    diagnoze i to zasilacz napewno nie jest.

  • 8. Data: 2010-09-28 08:26:42
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2010-09-27 19:58, Bytrec pisze:

    > komp z foxconnem ma chieftec'a cft650W-14C :) od zasilacza zaczynalem
    > diagnoze i to zasilacz napewno nie jest.

    a jak diagnozowales ? wiesz ze zasilacz moze inaczej zachowywac sie w
    stanie "jalowym" i pod pelnym obciazeniem ?

    --
    Adam

  • 9. Data: 2010-09-28 11:53:53
    Od: Bytrec <b...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 10:26, Adam Paluch pisze:

    > a jak diagnozowales ? wiesz ze zasilacz moze inaczej zachowywac sie w
    > stanie "jalowym" i pod pelnym obciazeniem ?

    ok widze, ze dobre rady sie skonczyly:P adamie najlepsza diagnoza to
    podlaczyc dzialajacy na 100% zasilacz co?:D a zachowywanie sie w stanie
    "jalowym" i pod pelnym obciazeniem jak dla mnie ma sie nijak do sprawy:)
    bo komp nie chce 'ruszyc' i zglasza z biosu blad grafiki

  • 10. Data: 2010-09-28 13:28:05
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-09-28 13:53, Bytrec pisze:

    > ok widze, ze dobre rady sie skonczyly:P adamie najlepsza diagnoza to
    > podlaczyc dzialajacy na 100% zasilacz co?:D a zachowywanie sie w stanie
    > "jalowym" i pod pelnym obciazeniem jak dla mnie ma sie nijak do sprawy:)
    ^^^^^^^^

    Dobrze napisane, dla Ciebie, w idlu zasilacz moze dzialac a okazuje sie,
    ze pod pelnym obciazeniem nie daje rady, mialem taka sytuacje. Nie
    mowie, ze w tym wypadku tak jest ale warto podmienic zasilacze to raz, a
    dwa proponowalbym takze profilaktycznie update biosu plyty glownej i
    reset ustawien do fabrycznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej