  • 1. Data: 2013-12-17 04:32:26
    Temat: Które aparaty kupować (a których nie! ;) - Dla oszczędnych.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Dla oszczędnych - wagi poszczególnych składników:

    1. Jakość obrazu: 20%
    2. Cena PL: 65%
    3. Masa: 15%

    1. 168,1 Nikon 1 J1 Hybrid < 4:3
    2. 162,4 Nikon D3100 Entry-level DSLR APS-C
    3. 160,5 Olympus PEN E-PM1 Hybrid 4:3
    4. 157,5 Nikon D3200 Entry-level DSLR APS-C
    5. 156,1 Nikon Coolpix P330 Compact < 4:3
    6. 155,3 Nikon 1 S1 Hybrid < 4:3
    7. 154,2 Sony a3000 Hybrid APS-C
    8. 151,9 Canon EOS M Hybrid APS-C
    9. 150,4 Canon PowerShot S110 Compact < 4:3
    10. 150,1 Nikon D5100 Entry-level DSLR APS-C
    11. 149,3 Canon EOS 1100D Entry-level DSLR APS-C
    12. 147,4 Sony NEX-3N Hybrid APS-C
    13. 147,3 Fujifilm FinePix F800EXR Compact < 4:3
    14. 147,2 Nikon 1 J2 Hybrid < 4:3
    15. 141,8 Fujifilm FinePix X F1 Compact < 4:3
    16. 140,9 Samsung NX 200 Hybrid APS-C
    17. 140,5 Olympus PEN E-PL1 Hybrid 4:3
    18. 140,2 Nikon 1 J3 Hybrid < 4:3
    19. 139,3 Pentax Q Hybrid < 4:3
    20. 137,6 Samsung EX2F Compact < 4:3
    21. 137,2 Panasonic Lumix DMC GF5 Hybrid 4:3
    22. 136,8 Panasonic Lumix DMC GF2 Hybrid 4:3
    23. 136,2 Olympus PEN E-PL3 Hybrid 4:3
    24. 134 Fujifilm FinePix F550EXR Compact < 4:3
    25. 133,8 Nikon D3000 Entry-level DSLR APS-C
    26. 130,6 Olympus XZ-1 High-end compact < 4:3
    27. 127,4 Olympus XZ-2 iHS High-end compact < 4:3
    28. 127,3 Nikon 1 V1 Hybrid < 4:3
    29. 126,1 Fujifilm FinePix X10 Compact < 4:3
    30. 124 Sony SLT Alpha 58 Entry-level DSLR APS-C
    31. 123,7 Panasonic Lumix DMC G3 Hybrid 4:3
    32. 123,6 Olympus PEN E-PM2 Hybrid 4:3
    33. 123 Samsung NX 210 Hybrid APS-C
    34. 122,2 Canon PowerShot S95 High-end compact < 4:3
    35. 122 Samsung NX 300 Hybrid APS-C
    36. 121,5 Olympus PEN E-P3 Hybrid 4:3
    37. 120,6 Panasonic Lumix DMC GF3 Hybrid 4:3
    38. 120,5 Sony NEX-5R Hybrid APS-C
    39. 119,1 Canon EOS 600D Entry-level DSLR APS-C
    40. 118,8 Pentax K-500 Entry-level DSLR APS-C
    41. 118,1 Sony NEX-5T Hybrid APS-C
    42. 114,6 Nikon D5200 Entry-level DSLR APS-C
    43. 114,2 Panasonic Lumix DMC GF6 Hybrid 4:3
    44. 114 Canon EOS 100D Entry-level DSLR APS-C
    45. 113,7 Canon PowerShot S120 Compact < 4:3
    46. 112,7 Canon PowerShot G15 Compact < 4:3
    47. 112,6 Nikon D90 Entry-level DSLR APS-C
    48. 112,6 Panasonic Lumix DMC G5 Hybrid 4:3
    49. 112,2 Pentax K-01 Hybrid APS-C
    50. 111,7 Olympus PEN E-PL2 Hybrid 4:3
    51. 111,5 Pentax K-30 Entry-level DSLR APS-C
    52. 111,5 Canon PowerShot S100 Compact < 4:3
    53. 110,7 Sony Cyber-shot DSC-RX100 High-end compact < 4:3
    54. 110,3 Sony SLT Alpha 37 Entry-level DSLR APS-C
    55. 109,1 Samsung NX 20 Hybrid APS-C
    56. 107,2 Olympus PEN E-PL5 Hybrid 4:3
    57. 106,8 Nikon Coolpix P7100 High-end compact < 4:3
    58. 105,1 Olympus PEN E-P2 Hybrid 4:3
    59. 105 Nikon Coolpix P7700 High-end compact < 4:3
    60. 104,1 Pentax K-50 Semi-Pro DSLR APS-C
    61. 99,3 Canon PowerShot G1X High-end compact 4:3
    62. 99 Nikon Coolpix A High-end compact APS-C
    63. 98,6 Pentax MX-1 Compact < 4:3
    64. 98,6 Nikon Coolpix P7800 High-end compact < 4:3
    65. 98,4 Sony SLT Alpha 57 Entry-level DSLR APS-C
    66. 97,9 Canon PowerShot G16 Compact < 4:3
    67. 97,9 Nikon D7000 Semi-Pro DSLR APS-C
    68. 97,5 Sony NEX-6 Hybrid APS-C
    69. 95,9 Sony SLT Alpha 65 Entry-level DSLR APS-C
    70. 95,4 Panasonic Lumix DMC G6 Hybrid 4:3
    71. 92,9 Panasonic Lumix DMC GM1 Hybrid 4:3
    72. 92,7 Canon EOS 700D Entry-level DSLR APS-C
    73. 92,2 Nikon D5300 Entry-level DSLR APS-C
    74. 90,7 Pentax K-5 Semi-Pro DSLR APS-C
    75. 90,1 Sony Cyber-shot DSC-RX100 II High-end compact < 4:3
    76. 89,6 Canon EOS 650D Entry-level DSLR APS-C
    77. 88,6 Sony SLT Alpha 55 Entry-level DSLR APS-C
    78. 88,2 Pentax K-5 II Semi-Pro DSLR APS-C
    79. 84,7 Sony NEX-7 Hybrid APS-C
    80. 84,6 Fujifilm FinePix X100 High-end compact APS-C
    81. 84,1 Fujifilm FinePix X S1 Compact < 4:3
    82. 83,7 Canon EOS 60D Semi-Pro DSLR APS-C
    83. 82,1 Sony NEX-5N Hybrid APS-C
    84. 78,9 Sony SLT Alpha 77 Semi-Pro DSLR APS-C
    85. 78,5 Nikon D7100 Semi-Pro DSLR APS-C
    86. 75,3 Olympus OM-D E-M5 Hybrid 4:3
    87. 75 Pentax K-5 IIs Semi-Pro DSLR APS-C
    88. 72,6 Nikon 1 V2 Hybrid < 4:3
    89. 68,9 Panasonic Lumix DMC GH2 Hybrid 4:3
    90. 65,9 Canon EOS 70D Semi-Pro DSLR APS-C
    91. 64,8 Nikon D600 Semi-Pro DSLR FF
    92. 62,2 Canon EOS 7D Semi-Pro DSLR APS-C
    93. 61,6 Olympus PEN E-P5 Hybrid 4:3
    94. 61,5 Panasonic Lumix DMC GH3 Hybrid 4:3
    95. 61,4 Pentax K-3 Semi-Pro DSLR APS-C
    96. 60 Nikon D610 Semi-Pro DSLR FF
    97. 59,7 Sony a7 Hybrid FF
    98. 58,8 Nikon D300s Semi-Pro DSLR APS-C
    99. 56,1 Canon EOS 6D Semi-Pro DSLR FF
    100. 53,1 Sony a7R Hybrid FF
    101. 52,3 Olympus OM-D E-M1 Hybrid 4:3
    102. 49,8 Nikon D800 Semi-Pro DSLR FF
    103. 48,9 Sony Cyber-shot DSC-RX1 High-end compact FF
    104. 45,7 Sony SLT Alpha 99 Semi-Pro DSLR FF
    105. 43,5 Olympus E3 Semi-Pro DSLR 4:3
    106. 41,1 Nikon D800E Semi-Pro DSLR FF
    107. 40,3 Olympus E5 Semi-Pro DSLR 4:3
    108. 39,9 Nikon Df Semi-Pro DSLR FF
    109. 37,7 Canon EOS 5D Mark III Semi-Pro DSLR FF
    110. 24,5 Nikon D4 Professional FF
    111. 23,6 Leica M-E Typ 220 Professional FF
    112. 21,6 Canon EOS 1Dx Professional FF
    113. 21,6 Leica M Typ 240 Professional FF
    114. 21,5 Nikon D3X Professional FF
    115. 21,3 Leica M9 Professional FF
    116. 14,1 Pentax 645D Professional MedF

    Wyciąć i zachować. Wyrazy wdzięczności na podany numer konta. ;)
    Wesołych Świąt, dobrego światła i udanych zdjęć! Do siego roku na plenerku! :)

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 2. Data: 2013-12-17 19:44:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    A jeśli masa jest dla mnie zupełnie nieważna, liczy się tylko cena i jakość
    obrazu?
    W tej ostatniej najbardziej zalezy mi na jasnej optyce, szerokokątności i
    kreceniu video?
    Obecnie mam i używam Canon PowerShot G9 i szukam czegoś nowszego,
    lepszego...
    Co byś doradził?

  • 3. Data: 2013-12-18 00:43:42
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    >A jeśli masa jest dla mnie zupełnie nieważna, liczy się tylko cena i
    >jakość obrazu?

    Chyba rozumiesz, że przy tej ilości aparatów (DxO pomierzyło już 243
    modele, z tego te 116 jest jeszcze u nas w sprzedaży) trudno mi wchodzić
    w dalsze szczegóły. :) Tym bardziej, że nie jestem tym typem, który
    wystaje pod gablotkami sklepów foto i jara się nowościami... :)

    > liczy się tylko cena i jakość obrazu?

    Ale jeszcze w jakich proporcjach? :)) 50:50? Jeśli tak, to
    czołówka wygląda następująco (na końcu).

    (obawiam się tylko, że później praktyka kupujących te najcięższe
    grzmoty mówi coś innego i nieraz przychodzi zapłakać, że nie wzięło się
    kryterium wagi przy kupowaniu... :)

> [...]
    > szerokokątności i kreceniu video?
    > Obecnie mam i używam Canon PowerShot G9 i szukam czegoś nowszego,

    O optyce nie mówię tu niczego, to zresztą temat tak wielowymiarowy,
    że bardzo trudny do jednoznacznego sparametryzowania - trzeba analizować
    ręcznie: kogo na jakie szkło stać, na czym mu zależy, etc.

    Ale oto obiecana lista - tylko IQ*cena (50%:50%). I kto na czele?
    Absolutny lider naszych polecanek 2013 roku na grupie = ranking działa
    jak należy. :))

    1. 184 Nikon D5100
    2. 181,6 Nikon D3200
    3. 167,1 Sony a3000
    4. 155,7 Nikon D5200
    5. 153,7 Nikon D3100
    6. 150 Sony NEX-3N
    7. 147,8 Pentax K-500
    8. 141 Pentax K-30
    9. 140,5 Nikon D7000
    10. 138,4 Pentax K-01
    11. 134,8 Canon EOS 1100D
    12. 133,7 Nikon D90
    13. 133,5 Pentax K-5
    14. 133,5 Pentax K-50
    15. 133,4 Canon EOS M
    16. 132,7 Pentax K-5 II
    17. 131,2 Sony SLT Alpha 58
    18. 130,6 Sony NEX-5R
    19. 130,6 Nikon D5300
    20. 130,5 Sony NEX-5T
    21. 129,1 Samsung NX 300
    22. 128,4 Nikon D600
    23. 127,7 Samsung NX 200
    24. 125,7 Nikon Coolpix A
    25. 125,4 Sony SLT Alpha 37
    26. 124,5 Olympus PEN E-PM2
    27. 122,5 Nikon D610
    28. 120,9 Canon EOS 600D
    29. 118,6 Nikon D3000
    30. 118,5 Samsung NX 20
    31. 118,4 Nikon D7100
    32. 118 Sony SLT Alpha 57
    33. 117,7 Samsung NX 210
    34. 116,9 Nikon 1 J1
    35. 116,7 Pentax K-5 IIs
    36. 116,6 Sony NEX-6
    37. 115,3 Olympus PEN E-PM1
    38. 113,8 Olympus PEN E-PL5
    39. 112,1 Canon EOS 100D
    40. 110,4 Sony SLT Alpha 65
    41. 110,1 Nikon 1 S1
    42. 109 Sony NEX-7
    43. 106,4 Nikon D800
    44. 106,4 Sony a7
    45. 106,2 Panasonic Lumix DMC G5
    46. 105,4 Panasonic Lumix DMC G3
    47. 104,8 Olympus PEN E-PL1
    48. 104,1 Panasonic Lumix DMC GF2
    49. 103,8 Sony SLT Alpha 77
    50. 103,6 Nikon 1 J2
    51. 103,6 Olympus PEN E-PL3
    52. 102,8 Panasonic Lumix DMC GF5
    53. 102,4 Nikon 1 J3
    54. 102,3 Sony SLT Alpha 55
    55. 102 Nikon Coolpix P330
    56. 101,5 Fujifilm FinePix X100
    57. 100,5 Sony a7R
    58. 98,4 Nikon 1 V1
    59. 97,4 Sony NEX-5N
    60. 97,2 Panasonic Lumix DMC GF6
    61. 96,6 Olympus PEN E-P3
    62. 95,9 Sony Cyber-shot DSC-RX100
    63. 95,8 Canon EOS 60D
    64. 95,6 Pentax K-3
    65. 94,8 Samsung EX2F
    66. 94,7 Canon PowerShot G1X
    67. 94,7 Canon EOS 700D
    68. 94,5 Sony Cyber-shot DSC-RX1
    69. 93,2 Canon EOS 650D
    70. 93,2 Panasonic Lumix DMC G6
    71. 92,4 Fujifilm FinePix X F1
    72. 92,4 Olympus PEN E-PL2
    73. 92,1 Fujifilm FinePix X10
    74. 92 Canon EOS 6D
    75. 91,9 Nikon D800E
    76. 90,7 Canon PowerShot S110
    77. 90,3 Olympus XZ-2 iHS
    78. 89,5 Panasonic Lumix DMC GF3
    79. 88,1 Olympus OM-D E-M5
    80. 87,1 Sony Cyber-shot DSC-RX100 II
    81. 87 Olympus PEN E-P2
    82. 86,7 Panasonic Lumix DMC GM1
    83. 85,9 Pentax Q
    84. 85,8 Fujifilm FinePix F800EXR
    85. 84,4 Canon PowerShot S120
    86. 84,2 Sony SLT Alpha 99
    87. 82,5 Canon EOS 70D
    88. 81,8 Nikon Df
    89. 79,4 Nikon Coolpix P7700
    90. 79,3 Canon EOS 7D
    91. 79 Canon PowerShot G15
    92. 78,9 Fujifilm FinePix F550EXR
    93. 78,3 Nikon D300s
    94. 78 Panasonic Lumix DMC GH3
    95. 77,3 Canon PowerShot G16
    96. 77,2 Olympus PEN E-P5
    97. 76,5 Nikon Coolpix P7800
    98. 76,2 Canon PowerShot S95
    99. 74,6 Pentax MX-1
    100. 73,6 Olympus XZ-1
    101. 72,9 Panasonic Lumix DMC GH2
    102. 72,9 Fujifilm FinePix X S1
    103. 72,8 Canon PowerShot S100
    104. 72,2 Nikon Coolpix P7100
    105. 68,6 Olympus OM-D E-M1
    106. 67,1 Canon EOS 5D Mark III
    107. 62,5 Nikon 1 V2
    108. 58,9 Nikon D4
    109. 51 Nikon D3X
    110. 50,7 Olympus E3
    111. 48,5 Canon EOS 1Dx
    112. 46,3 Olympus E5
    113. 45,5 Leica M Typ 240
    114. 35,4 Leica M-E Typ 220
    115. 33,5 Leica M9
    116. 31,5 Pentax 645D

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-12-18 03:46:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > dalsze szczegóły. :) Tym bardziej, że nie jestem tym typem, który
    > wystaje pod gablotkami sklepów foto i jara się nowościami... :)

    No szkoda, bo diabeł zwykle siedzi w szczegółach...

> [...]
    >
    > (obawiam się tylko, że później praktyka kupujących te najcięższe
    > grzmoty mówi coś innego i nieraz przychodzi zapłakać, że nie wzięło

    Wziąłem pod oko pierwszego z Twojej listy, Nikona D5100.
    Opinie użytkowników? Niezachwyceni są, powiem Ci szczerze...
    Wręcz czytam dużo narzekań na to, że robią nieostre zdjęcia!
    Ktoś patrzył jak zamyka się lustro - zauważył że ląduje z lekkim
    przesunięciem się na końcu, jak tandeta z Chin a nie aparat
    z reputacją jaką powinien mieć Nikon.

    > O optyce nie mówię tu niczego, to zresztą temat tak wielowymiarowy, że
    > bardzo trudny do jednoznacznego sparametryzowania - trzeba analizować
    > ręcznie: kogo na jakie szkło stać, na czym mu zależy, etc.

    Widzisz, nie zatrybiłeś nawet, że pytając o następce PowerShot G9
    miałem pewnie na myśli innego małego, zgrabnego kompakta
    z górnej półki a nie jakiegoś kloca z lustrem które nikomu do niczego
    dziś nie jest potrzebne ;-)

    Pozdrawiam,
    Pszemol

  • 5. Data: 2013-12-19 07:00:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > Ktoś patrzył jak zamyka się lustro - zauważył że ląduje z lekkim
    > przesunięciem się na końcu, jak tandeta z Chin a nie aparat

    To Ty uważasz, że Nikon powinien mieć jakąś reputację, oni chyba
    nie. Ale pewnie się ucieszą, że ktoś się o nich tak martwi. :)

    Po wypuszczeniu wadliwych pełnoklatkowych D600, robieniu z
    użytkowników wariata bez akcji wymiany dla klientów, tylko wypuszczając
    prędziutko poprawionego D610, żeby sobie co najwyżej drugi kupili, Nikon
    u wielu nie ma już żadnej reputacji. :)

    Zresztą wystarczy zapytać o jakość serwisu Nikona w PL.

    Fotografia to nie jest spacer po parku... :)

    I przy okazji: ten D5100 jest już tak długo na rynku, że wprawdzie
    cena jest świetna, ale podejrzewam, że to ostatnie sztuki któryś już raz
    wysyłane do klientów - przecież ten model ma już wnuki!

    [...]
> [...]
    > miałem pewnie na myśli innego małego, zgrabnego kompakta
    > z górnej półki a nie jakiegoś kloca z lustrem które nikomu do niczego

    A bo też widzisz - nikt z nas nie ma kryształowej kuli, żeby zajrzeć
    czy chcesz jedynie odnowić sprzęt, wykonać mały kroczek do przodu,
    kroczek większy, czy też może ten G9 służył jedynie jako przedszkole
    cyfry po wieloletniej karierze na wielkoformatowych szitkach i teraz to
    już co najmniej cyfrowy średni format? :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2013-12-19 20:12:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-17 04:32, Mariusz [mr.] pisze:

    > Dla oszczędnych - wagi poszczególnych składników:
    >
    > 1. Jakość obrazu: 20%
    > 2. Cena PL: 65%
    > 3. Masa: 15%

    Zastanawiam się czy takie liczenie i zmienianie sobie suwakiem
    procentowego udziału jakiegokolwiek parametru w celu dobrania sobie
    aparatu jest w ogóle użyteczne. Obstawiam, że tylko niewielka garstka
    użytkowników może skorzystać z takiej metody wyboru sprzętu. Ewentualnie
    handlowcy mogli by się czuć usatysfakcjonowani, choć też do końca nie
    mam pewności.

    Mnie osobiście interesowało jakie szkła będą dostępne do mojego aparatu
    i cena szkieł oraz aparatu. Interesował mnie też poziom szumów
    przetwornika. Duży wpływ na wybór aparatu miał też fakt braku
    klapoczącego lustra (stąd kierunek na SLT) a także dwa kółka a nie jedno
    do regulacji czasu i przesłony. Bezwzględne było to aby aparat mógł
    sterować oświetleniem studyjnym. Moich potrzeb nie sposób oddać w w/w
    parametrach.

    Marek

  • 7. Data: 2013-12-20 00:16:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

> [...]

    > jedno do regulacji czasu i przesłony. Bezwzględne było to aby aparat
    > mógł sterować oświetleniem studyjnym. Moich potrzeb nie sposób oddać w

    Osobiście uważam, że jest to tak oczywiste, iż nawet nie warto o tym
    wspominać... Nie można brać pod uwagę osób naprawdę wyjątkowo
    niedomyślnych, skoro zresztą już w samym tytule zaznaczona jest zabawa. :)

    A jednak zadałem sobie i ten trud, żeby zastrzec w pierwszym poście:

    Wyniki oczywiście są trochę mechaniczne, no ale wiadomo - ranking
    nie uwzględnia jeszcze liczby guzików, pokręteł i wichajstrów, a to
    byłby bardzo ważny parametr! Ale oczywiście wciąż mniej ważny od liczby
    WŁAŚCIWYCH guzików, pokręteł i innych wichajstrów! :)))

    A to przecież tylko początek. Bo gdzie celność i szybkość AF, jakość
    wizjera, ruchome ekrany, możliwości sterowania GO, guzikologia, ficzery
    sprzętowe i software'owe, możliwości wideo, czy wreszcie jakość/cena
    oszklenia?

    Stąd oczywiście wysoka pozycja prostych aparatów entry level -
    "starterów" dla początkujących, a niska modeli maksymalnie napakowanych
    technologią i wyposażeniem.

    Wśród kompaktów zyskały oczywiście modele z prostym, lekkim
    obiektywem.

    Wysoką pozycję uzyskały również modele stare oraz wyraźnie
    nieudane - właśnie czyszczone z półek i magazynów.

    Jest to więc zestaw świetny, znakomity, nadzwyczajny, ale przede
    wszystkim punkt wyjścia do własnych zakupów aparatów.

    :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-12-20 14:54:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-20 00:16, Mariusz [mr.] pisze:

    > Osobiście uważam, że jest to tak oczywiste, iż nawet nie warto o tym
    > wspominać... Nie można brać pod uwagę osób naprawdę wyjątkowo
    > niedomyślnych, skoro zresztą już w samym tytule zaznaczona jest zabawa. :)

    No tak... faktycznie masz tam mrugnięcie okiem. Nie złapałem intencji
    :-) Na usprawiedliwienie swoje mam to, że wiele osób na poważnie
    podeszło do komentowania :-D

> [...]
    > wizjera, ruchome ekrany, możliwości sterowania GO, guzikologia, ficzery
    > sprzętowe i software'owe, możliwości wideo, czy wreszcie jakość/cena

    No więc właśnie ... ten jeden znak: średnik w tytule całkowicie sens
    wypowiedzi.

    > Jest to więc zestaw świetny, znakomity, nadzwyczajny, ale przede
    > wszystkim punkt wyjścia do własnych zakupów aparatów.
    >
    > :)

    Nie wiem czy ma sens komentowanie zabawy ... ale mimo to dam upust
    mojemu gadulstwu :-) Co do punktu wyjścia, to taka punktacja ... hmmm...
    przynajmniej w moim przypadku nie byłaby żadnym punktem wyjścia. Gdybym
    wrócił do momentu zakupu sprzętu, mając na uwadze to, że wtedy
    posiadałem zaledwie mgliste pojęcie odnośnie sprzętu (po długiej
    abstynencji) oraz ograniczoną ale nie małą ilość środków, to i tak
    postąpiłbym podobnie przy wyborze. W/w isty rankingowej raczej nie
    brałbym pod uwagę obojętnie jakimi kryteriami uporządkowanej. Gdyby
    sprzęt kosztował 10% lub mniej miesięcznych dochodów, to ok. Można
    zaryzykować. Najwyżej wydatek będzie formą podatku od zabawy. Jednakże
    gdy ryzykujemy większą kasą, to trzeba przemyśleć postępowanie dokładniej.

    Marek

  • 9. Data: 2013-12-20 15:11:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    owoce dla oszczednych :

    Gruszki
    ciezar jakosc cena punkty
    male kwasne 10 10 20 14,14213562 Gruszki
    male slodkie 10 20 30 22,36067977 Gruszki
    duze kwasne 20 10 20 22,36067977 Gruszki
    duze slodkie 20 20 30 28,28427125 Gruszki

    Sliwki

    male kwasne 5 10 10 11,18033989 Sliwki
    male slodkie 5 20 20 20,61552813 Sliwki
    duze kwasne 10 10 10 14,14213562 Sliwki
    duze slodkie 10 20 20 22,36067977 Sliwki

    Jablka

    male kwasne 15 10 10 18,02775638 Jablka
    male slodkie 15 20 20 25 Jablka
    duze kwasne 25 10 10 26,92582404 Jablka
    duze slodkie 25 20 20 32,01562119 Jablka

    Rankinglist Owoce dla oszczednych

[...]

    najlepiej kupic male kwasne sliwki
    lepiej tez sie oplaca kupic duze kwasne gruszki od duzych slodkich sliwek.

    suma geometryczna IQ 50%/50% - jak nalezy

  • 10. Data: 2013-12-21 21:00:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

> [...]
    > jedno do regulacji czasu i przesłony. Bezwzględne było to aby aparat
    > mógł sterować oświetleniem studyjnym. Moich potrzeb nie sposób oddać w

    Prawda. Często jest tak, że jak się zsumuje wszystkie "krytyczne"
    wymagania, to spełniają je np. dwa aparaty (albo zero). Arkusz
    kalkulacyjny może w tym pomóc, ale wagi - niespecjalnie.
    --
    Krzysztof Hałasa