  • 1. Data: 2013-12-14 12:12:09
    Temat: Zmniejszenie rozdzielczości fotek a jakość [na dysku]
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Już jakiś czas temu zaobserwowalem, ze jak zmieniam rozdzileczosc
    fotki, ktora byla wykonana w duzej rozdzileczosci np. 4000 pixeli na
    małą, powiedzmy 400 pixeli moj Irfanview robi to dosc brzydko- glownie
    jezeli chodzi o krawedzie, ktore staja sie tak jakby "mocno
    przeostrzone". Być może wynika to także z jakości samego lcd, gdyż
    kiedyś widziałem porównanie jednej fotki na dwóch różnych monitorach i
    różnica byla znacząca . Pytanie czy to normlane, ze przy zmniejszaniu
    psują się tak fotka, czy może trzeba to jakoś inaczej robić. Zalezy mi
    na seryjnym pomniejszaniu fotem stad zastosowanie Irfanview.

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 2. Data: 2013-12-14 13:06:52
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 14.12.2013, o godzinie 12.12.09, na pl.rec.foto.cyfrowa, Przemyslaw
    Kempinski napisał(a):

> [...]
    > psują się tak fotka, czy może trzeba to jakoś inaczej robić. Zalezy mi
    > na seryjnym pomniejszaniu fotem stad zastosowanie Irfanview.

    W IV jest kilka metod zmiany rozmiaru zdjęcia włącznie z ostrzeniem po
    zmianie rozmiaru. Poeksperymentuj.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2013-12-14 13:25:22
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 13:06:52 +0100, Habeck Colibretto
    <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >W IV jest kilka metod zmiany rozmiaru zdjęcia włącznie z ostrzeniem po
    >zmianie rozmiaru. Poeksperymentuj.

    Probuje, ale moze pokaze o co chodzi:

    http://f1.dziel-pasje.pl/images/inne/maly.jpg
    http://f1.dziel-pasje.pl/images/inne/duzy.jpg
    http://f1.dziel-pasje.pl/images/inne/maly_2.jpg
    http://f1.dziel-pasje.pl/images/inne/duzy_2.jpg

    IRfanview byl ustawiony, aby nie ostrzyc fot i zapis na 100 procent
    jakosci no i krawedzie wygladaja, przynajmniej u mnie na
    "przeostrzone", postrzepione i po prostu brzydkie. Tak jak mowilem
    moze to wina LCD a nie mam jak tego sprawdzic na innym kompie teraz.

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 4. Data: 2013-12-14 13:52:07
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2013-12-14 13:25, Przemyslaw Kempinski pisze:
    > e wygladaja, przynajmniej u mnie na
    > "przeostrzone", postrzepione i po prostu brzydkie. Tak jak mowilem
    > moze to wina LCD a nie mam jak tego sprawdzic na innym kompie teraz.

    W zakładce "Zmiana rozmiaru obrazu" na dole po prawej stronie jako
    Metoda zmiany rozmiaru masz zaznaczone "Metoda zwykła (szybciej, gorsza
    jakość).
    Zaznacz Przepróbkowywanie przy użyciu filtra Lanczos i po lewej zaznacz
    "Wyostrz po przepróbkowaniu"

  • 5. Data: 2013-12-14 13:59:01
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

> [...]
    > "przeostrzone", postrzepione i po prostu brzydkie. Tak jak mowilem
    > moze to wina LCD a nie mam jak tego sprawdzic na innym kompie teraz.

    http://i44.tinypic.com/29mu71k.jpg takie ustawienia
    Jak jeszcze za ostro to możesz nie zaznaczać wyostrzania.

  • 6. Data: 2013-12-14 16:12:07
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 13:59:01 +0100, Bartolomeo <n...@n...com>
    napisał(a):

    >http://i44.tinypic.com/29mu71k.jpg takie ustawienia
    >Jak jeszcze za ostro to możesz nie zaznaczać wyostrzania.

    Okay, tak mam ustawione i teraz zauwazylem, ze jak "recznie" robie
    miniature to jest okay, ale schody sa gdy robie z automatu miniatury
    dla kilkuset fotek. W ustawieniach batch converstion nie ma tego
    filtra. Ktos wie jak temu zaradzic?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 7. Data: 2013-12-14 16:27:56
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 14.12.2013, o godzinie 16.12.07, na pl.rec.foto.cyfrowa, Przemyslaw
    Kempinski napisał(a):

> [...]
    > miniature to jest okay, ale schody sa gdy robie z automatu miniatury
    > dla kilkuset fotek. W ustawieniach batch converstion nie ma tego

    Bartolomeo ładnie łopatologicznie wyjaśnił. A w przerabianiu wsadowym są
    Opcje zaawansowane (trza je włączyć), w które się wchodzi (przycisk "Opcje
    zaawansowane...") a tam jest Zmiana rozmiaru (zaptaszkować) i zaptaszkować
    "Użyj metody Przepróbkowania (lepsza jakość).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*