  • 81. Data: 2013-07-06 13:32:57
    Temat: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 10:25:46 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2013-07-05 09:16, Chris pisze:
    > (...)
    > Bardzo intuicyjne - szczególnie jak masz miejscowość, adres, a nie
    > znasz jej lokalizacji na mapie. To co, powiększamy i studiujemy mapę
    > by trafić w miejsce? Super pomysł :) Jako opcję extra to ja rozumiem,
    > ale nie jako podstawę do tej funkcjonalności.

    Ale przeciez przez adres tez mozesz. Najzupelniej normalnie.
    Pytanie czy w innych mozesz zadac punkt z mapy, bo np uwazasz ze ta
    droga lepiej.

    > Ano właśnie. Klikasz, łatwo ustawiasz to co jest potrzebne od ręki
    > bez pamiętania, studiowania i pomocy, jedziesz. Tak, to jest dobrze
    > zrobiony i użyteczny produkt dla ludzi.

    A potem zaczynasz narzekac. Ze ci kaze pojechac znacznie dalej, bo
    trasa jest o minute krotsza. I przez platna autostrade. I wychodzi
    dluzej. Ze nie zdaszasz pasa zmienic, bo za pozno mowi. Albo ze za
    wczesnie i zapominasz. Albo ze za cicho, za glosno, czy ze ustawienie
    glosnosci to na 10-tym poziomie menu.

    > Nie, to nie jest problemem. To wydumany problem - w szczególności jak
    > mowa o samochodzie. Owszem, warto mieć tego świadomość, ale nie
    > jest to problem.

    A jak ktos lubi Mostowice i okolice ? :-P

    > No, ale ludzie
    > są dziwni - jak jednego nawigacja zapytała przy aktywacji LD,
    > że musi się zgodzić na przekazywanie informacji o ruchu od siebie,
    > to zrezygnował z tej funkcjonalności. Na nic były tłumaczenia, że
    > wtedy nie ma też informacji na bieżąco - jego wybór.

    Bo to niejako dwie rozne sprawy. Moge chciec LD, ale nie chciec
    zdradzac dokad jade.
    Trzeba bylo tlumaczyc ze jakby tak wszyscy zablokowali, to skad mialby
    system wiedziec. Ale klienta moze to nie przekonac, moze ceni sobie
    bardziej prywatnosc niz LD.
    Choc tak po prawdzie - dobra realizacja uslugi wymaga chocby czestego
    pytania o te korki, a to juz zdradza wiele informacji o trasie.

    Co mnie nawiasem mowiac w Androidzie wk* - jest tyle roznych praw
    dostepu, ale ustawic nie mozna nic. Zgadzasz sie przy instalacji na
    wszyskto lub nic.

    A androidy ponoc melduja ruch nawet jak klient nie korzysta z
    nawigacji :-)

    J.

  • 82. Data: 2013-07-06 13:42:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 10:59:36 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Niby przewaga, ale co mi po nawigacji, która ma na mapie ostatnio
    > zbudowane rondo, kiedy prowadzi dziwnymi trasami albo wręcz na manowce.
    > TT wolałem jeszcze w czasach, kiedy miał pokrycie rzędu <50%, bo po
    > prostu dobrze wyznaczał trasy,

    Skoro mial tylko glowne drogi, to zrozumiale ze prowadzil tylko
    glownymi drogami ... ale to niekoniecznie jest dobre :-)

    No i miedzy wiekszymi miastami to mogl wyznaczac, ale na prowincji -
    biala plama.

    > a jedyna subskrypcja AM jaką miałem z
    > firmy (jeszcze w czasach 3.x) była ostatnią po takim właśnie wysłaniu na
    > manowce na prostej wydawało by się trasie.

    Smiem twierdzic ze obecne wersje AM prowadza w miare dobrze.
    Co prawda gdzies mnie ostatnio na rondach poprowadzily nie tak, ale do
    konca glowy nie dam - ona zawinila, czy ja.

    No i tu sie przydaje log - wgrywasz sobie na komputer i po powrocie
    sprawdzasz jak wyszlo :-)

    J.

  • 83. Data: 2013-07-06 13:50:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 11:46:09 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Fakt. To może jest czasami zabawne, ale na dłuższą metę niestety
    > średnio użyteczne. Jak poprowadziła nas gdzieś w Czechach po jakichś
    > ścieżkach na 1,5 samochodu i w końcu się wkurzyliśmy i pojechaliśmy
    > na pamięć na znaną trasę to zmieniła w końcu zdanie.

    Z tym ze mape Czech to AM kupuje jak TT mape Polski, i wiadomo - rozne
    te mapy moga byc.
    Mape Polski powinni miec dopracowana ze szczegolami.

    > No, ale jak
    > jeździliśmy w kółko po Bystrzycy Kłodzkiej (tak, uznaliśmy że
    > pojedziemy za jej wskazaniami) to przez CD ze znajomymi dyskutowaliśmy
    > kto gdzie jest. Byliśmy rozbawieni jak to można skutecznie
    > zniechęcić człowieka do korzystania z tego wyrobu.

    Ale skad dokad dokladnie ?
    W Bystrzycy jest pare ulic jednokierunkowych, a zeby tak prowadzila
    "w kolko" to raczej niemozliwe. Musialby algorytm miec blad, co by
    owocowalo zapetlaniem czestym :-)

    > Ja zaczynałem od Garmina II ;), a TT zawsze chwaliłem za wygodę
    > i dobre wyznaczanie tras.

    Ja TT ladnych pare lat temu pomacalem w sklepie.
    Cos chyba wtedy napisalem co mysle o interfejsie uzytkownika, wiec
    musiala byc to mysl pelna brzydkich wyrazow :-)
    No ale moze teraz lepszy.

    > Zmiany 'na drogach' w Polsce się uspokoiły (a od tego i tak mam NE,

    Ale rusza kolejna fala inwestycji. Za pare lat znow bedzie trzeba
    unpgrade.
    Zreszta nie wiadomo jak dlugo tym zagranicznym firmom zajmie
    wprowadzenie aktualnego stanu..

    J.

  • 84. Data: 2013-07-06 14:41:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 16:52:24 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Chyba jednak nie poprawili - wziąłem do ręki AM i co robię:
    > menu->prowadz do->adres->prowadź do [brak przez].
    > W prawym dolnym rogu są takie strzałki - klik i mamy opcje.

    Android ? Na wince normalnie wzglednie normalnie:
    menu->
    tu owszem jest "prowadz do/Szukaj", moze zmylic za pierwszym razem.

    wybierasz adres/poi/ulubione/historia,
    i po wybraniu jest duze okno: start, via, cel, prowadz do.

    I tu znow - moze zmylic ze "prowadz do" kasuje aktualna trase.
    Ale opcje sa nadal widoczne.

    I na co mozna narzekac - ze po wybraniu "dom" a nie innych opcji
    jest troche inaczej.

    > Ooo jest via. No ale chcemy dodać kolejny punkt, kurcze, jest
    > via, ale usuń. Konia z rzędem temu, kto w trasie będzie
    > to modyfikował - mam gotową trasę i chcę teraz dołożyć
    > punkty pośrednie - masakra. Może z pomocnikiem w postaci
    > kartki by się udało...

    Nie wiem w czym problem - wybierasz, dodajesz jako via, trafia na
    przedostatnia pozycje.
    Teraz Menu->Trasa-> ... i tu przyznaje, "modyfikuj" z sugestywna
    ikonka na pewno zaskoczy zawartoscia.
    Ale pozniej zapamietasz ze wybieramy "informacje" i tam sie prosto
    przestawia kolejnosc.

    A kiedys uzywalem Navigo - ile razy udalo mi sie tam skasowac
    pieczolowicie wprowadzona trase ...

    > No dobra, ja nie przeczę, że są różne wynalazki, ale to nie zmienia
    > faktu, że AM ma fatalny i nieintuicyjny interfejs

    Ma tez duzo funkcji. A to znaczy "skomplikowany" interfejs.
    Ale ja lubie duzo funkcji :-)

    >i dość często ludzi prowadzi w maliny.

    Hm, zaleta tych wszystkich nawigacji jest to, ze generalnie prowadza
    do celu. Jak czlowiek nie wie jak jest dobrze, ani nie oglada logow z
    trasy, to czesto nawet nie wie jak go poprowadzila i sobie chwali :-)

    No chyba ze go poprowadzi przez jezioro, albo przecinka przez las.
    Albo doprowadzila nie do tego Olsztyna co chcial - dlatego wazne miec
    pewne informacje o wybranym celu - wojewodztwo, powiat, odleglosc,
    widok trasy.
    Ale to sie moze kazdej zdarzyc. Im bardziej zagraniczna tym bardziej -
    no chyba ze tak jak Mirek chwali - pokrycie 50%, nie ma drogiego
    Olsztyna, nie ma przecinek, nie ma drog gminnych, a wojewodzkich tylko
    polowe :-)

    J.

  • 85. Data: 2013-07-06 14:44:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 17:16:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jeżeli chodzi o Europę to AM to jakiś ubogi krewny TT, a jeśli chodzi
    > o Polskę to TT ma obecnie bardzo dobre mapy :)

    A remonty, korki i TMC w Polsce tez ma ?

    > Navi Google to sobie można w buty włożyć. Znaczy jak ktoś bardzo chce
    > to tak, ale to faktu nie zmienia.

    Zalezy gdzie i dokad. 99% bedzie zadowolonych :-)

    J.

  • 86. Data: 2013-07-06 15:05:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 19:07:44 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2013-07-05 18:40, J.F pisze:
    > (...)
    >
    > Ostatnimi czasy to lepiej na znaki niż na wskazówki z AM...
    > Widać minister lepszy niż projektanci...

    Zjedz kiedys we Wroclawiu na ulice Lotnicza, posadz zone czy dziecko
    za kierownica, bo Ty mozesz byc nieco skazony, i powiedz zeby jechaly
    w kierunku Drezna. Do Drezna jedzie sie prosto autostrada A4, "przez"
    Legnice i Zgorzelec. Albo do Berlina, tez prosto autostrada.
    Zycze powodzenia.

    A AM cie doprowadzi. I to w miare dobrze.

    > Coś tych błędów dużo...

    No coz, osobiscie nie trafilem, ale po Bieszczadach nie jezdze.

    > Mnie dziwić przestało - AM mnie już zmęczyła.
    > Z moich doświadczeń wynika, że mają takich błędów sporo więcej niż
    > konkurencja...

    Jak wyzej ... aczkolwiek przyznam ze czesto ignoruje jej wskazowki i
    jade tak jak mi sie wydaje ze bedzie lepiej. Ale to co ona proponuje
    nie jest jakies zle. A to co ja wybieram nie zawsze lepsze.

    J.

  • 87. Data: 2013-07-06 15:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 18:22:26 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Co Ty nie powiesz? :) Jak dla mnie to z kalkulacją czasu to
    > ostatnio w ogóle coś jest nie tak. W ostatni weekend ze Świecia
    > do DC AM podała czas o 40 minut krótszy od tego co NE. Nie wiem
    > jak oni to policzyli, ale na oko widziałem, że jest to nie do
    > zrobienia. Może się nauczyła od Ciebie? Nie, też byś nie dał
    > rady ;)

    Co, ja bym nie dal ? :-)

    AM z LD i lacznoscia czy bez ?
    NE wiadomo - powinien podac w miare dobre dane. O ile ma wystarczajaco
    duzo klientow, a przed laty mam wrazenie ze mial malo.

    AM bez lacznosci wiadomo - moze bazowac tylko na zgrubnych parametrach
    drogi. Dlatego cenie sobie ten zly interfejs, gdzie jest kilka roznych
    parametrow do ustawienia.

    Ponoc szczegolnie zle dziala LD po grzebaniu w parametrach ... i moze
    bez lacznosci. Ale lacznosci i tak nie mam, wiec nie sprawdze.

    J.

  • 88. Data: 2013-07-06 18:36:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Zewnętrzny GPS kosztuje (chyba) grosze. Chociaż może dużo w stosunku do taniego
    tabletu.

    Zgadzam się, zewnętrzny TMC też można dokupić.
    Masz wtedy 2-3 zasilacze/ładowarki, musisz pamiętać o naładowaniu
    każdego lub masz plątaninę kabli jak w studiu przy wersjach kablowych.

    Ja jeżdżę na co dzień z telefonem z Androidem i aplikacją pod niego
    (IGO) w razie nagłej potrzeby.
    Jednak jak mam dalej jechać przyklejam Beckera (również ze swoim IGO +
    TMC), aby nie mieć sytuacji jak jakiś czas temu będąc pierwszy raz w
    centrum Paryża, gdzie pasów jest tyle, ile się samochodów obok siebie
    zmieści, krzyżówki co kilkaset metrów, full aut w szczycie i akurat
    przed wjazdem na jedną z nich z rozjazdem więcej niż na 4 strony ktoś
    dzwoni...

    --
    Irokez

  • 89. Data: 2013-07-08 08:30:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-06 14:44, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > A remonty, korki i TMC w Polsce tez ma ?

    Ma (ale to nie TMC) - HD Traffic

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 90. Data: 2013-07-08 08:46:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-05 19:15, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > W dniu 2013-07-04 12:43, Mirek Ptak pisze:
    > (...)
    >
    > To pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie w zakresie dedykowanej
    > nawigacji (nie do telefonu) - co byś polecił z 'dożywotnią
    > aktualizacją'? Wiesz, takie żeby każdy mógł to w domu sobie na
    > szybie nakleić jak potrzeba pojechać na weekend, na wakacje,
    > gdzieś kogoś zawieść - EU.

    Zależy od budżetu :)
    Odrzucam wersję na Androida, bo pytasz o PNA, więc w kolejuności:
    http://www.tomtom.com/pl_pl/products/car-navigation/
    go-live-series/go-live-1005-m-europe/index.jsp
    Drogo, ale z Live (HD Traffic),
    http://www.tomtom.com/pl_pl/products/car-navigation/
    via-series/via-135-m-europe/index.jsp#tab:specificat
    ions
    Taniej, bez Live. Z bonusów bluetooth (zestaw głośnomówiący).
    http://www.tomtom.com/pl_pl/products/car-navigation/
    start-series/start-20-m-europe/index.jsp#tab:specifi
    cations
    Najtaniej. Ekran 4.3" i tak jak poprzednie propozycje dożywotnia
    subskrypcja map.

    Lada moment (to raczej w wyższych półkach cenowych) pojawi sie nowa
    seria GO z dożywotnią gwarancją map.