  • 71. Data: 2013-07-05 17:16:11
    Temat: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-05 12:09, Chris pisze:
    > Artur Maśląg nabazgrał(a):
    (...)
    > Top jest jako extra opcja, możesz wpisywać cele pośrednie normalnie po
    > kodzie, adresie.

    Właśnie pisałem Axlowi jakie to jest jasne, czytelne i
    nieskomplikowane. Nadal nie wiem jak dodać punkt jak już jadę i nie
    wie czy przy okazji nie pokopię ustawionej już trasy.
    Z ustawieniem od A do B nie ma zasadniczo problemu.

    > Firmy do rozliczania pracowników,

    Do tego się korzysta z rejestratorów GPS, a nie logu z AM, który
    delikatnie powiedziawszy jest podatny na ingerencje pracownika.

    > kopiowanie trasy do wersji PC i

    Dla hardcorów - druga licencja potrzebna, choć można to inaczej
    zrealizować.

    > nanoszenie poprawek w celu optymalizacji.

    Przez kogo? Szarego użytkownika AM?

    > To jest zaleta i wada ale ogólnie jest to proste i przyjemne choć mi
    > prywatnie nie pasuje wygląd TT.

    To są w zasadzie same zalety, bez wad.

    > Dokładnie ...
    > TT zdecydowanie wygrywa jeśli chodzi o Europę, my ciągle to 3 świat.

    Jeżeli chodzi o Europę to AM to jakiś ubogi krewny TT, a jeśli chodzi
    o Polskę to TT ma obecnie bardzo dobre mapy :)

    > Zaleźy w jakiej dziurze jesteś :)

    Daje radę. Wystarczy GPRS, 3G nawet nie jest potrzebne.

    > LD to opcja a navi-online to mus, jak będę chciał to odpalę navi googla
    > jest za free.

    Navi Google to sobie można w buty włożyć. Znaczy jak ktoś bardzo chce
    to tak, ale to faktu nie zmienia.

  • 72. Data: 2013-07-05 17:24:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-05 13:07, J.F pisze:

    > No, AOW czekala 9-15 miesiecy na wprowadzenie do googla.
    > A jak wprowadzili na szybko (widac za duzo emaili dostawali od
    > wroclawiakow) to jakos tak dziwnie ze ja wyznaczanie tras starannie
    > omijalo.
    > I trwalo to kolejne miesiace.

    Mapy Google są jakie są, a nawigacja to porażka. Owszem, jako
    bezpłatny substytut nawigacji (no, ale online) się nada, ale nic
    ponadto.

    > znajomi cos narzekaja na najnowsze wersje AM, ze ich jakos dziwnie
    > prowadzi po kraju.

    Pożycz i spróbuj pojeździć - nie tylko po kraju :)

    > A dziwne, bo powinni miec wlasne mapy i to jedne z lepszych.

    Tak, powinni :)

  • 73. Data: 2013-07-05 17:45:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał

    >Pożycz i spróbuj pojeździć - nie tylko po kraju :)

    Jezdze i sobie chwale. Ale to starsza wersja i win CE.
    Narzekam tylko na kalkulacje czasu - ona mnie nie docenia :-)

    >Tak, powinni :)

    No ale co sie stalo - caly dorobek skasowali ?
    Po co te srony do zgloszania bledow ?

    J.

  • 74. Data: 2013-07-05 18:22:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-05 17:45, J.F pisze:

    > Jezdze i sobie chwale. Ale to starsza wersja i win CE.

    Ja pisałem zasadniczo cały czas o AM regularnie aktualizowanej
    i Win CE. Wersja androidowa mnie skutecznie zniechęciła do jej
    używania. To już wolę iGo z nieaktualnymi mapami (kupiłem z
    telefonem w Niemczech).

    > Narzekam tylko na kalkulacje czasu - ona mnie nie docenia :-)

    Co Ty nie powiesz? :) Jak dla mnie to z kalkulacją czasu to
    ostatnio w ogóle coś jest nie tak. W ostatni weekend ze Świecia
    do DC AM podała czas o 40 minut krótszy od tego co NE. Nie wiem
    jak oni to policzyli, ale na oko widziałem, że jest to nie do
    zrobienia. Może się nauczyła od Ciebie? Nie, też byś nie dał
    rady ;)

    > No ale co sie stalo - caly dorobek skasowali ?
    > Po co te srony do zgloszania bledow ?

    To nie mnie pytaj. Może JMK?

  • 75. Data: 2013-07-05 18:40:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-07-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie tylko po kraju. Jezdze "na znaki" a AM zabieram na wakacje jako

    Jezdzenie "na znaki" strasznie u nas upierdliwe. J* minister...

    >loggera trasy + info ile mam do celu i pare innych informacji.
    >Czasami
    >ma jakies absurdalne pomysly na trase, a to zeby ominac ekspresowa
    >obwodnice jakiegos miasta i pojechac przez miasto, albo mimo
    >zaznaczenia zeby nie prowadzila bo zlych drogach chce jechac w
    >Bieszczadach przez szutry w lesie...

    No coz, bledy w mapie moga sie zdarzyc, zla kategoryzacja tez, i
    efekty beda wlasnie takie.
    Szczegolnie jak obwodnica nowa.
    Tylko mnie troche dziwi ze im sie i do starych drog takie bledy
    zdarzaja.

    Ale bywa i odwrotnie - patrze jak mnie prowadzi, mysle sobie "o nie
    bede tyle nadrabial" ... i skonczylem na szutrach przez pola :-)

    Ale nadal spodziewam sie ze oni maja mniej takich bledow niz
    konkurencja.

    J.

  • 76. Data: 2013-07-05 19:07:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-05 18:40, J.F pisze:
    > Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości
    (...)

    > Jezdzenie "na znaki" strasznie u nas upierdliwe. J* minister...

    Ostatnimi czasy to lepiej na znaki niż na wskazówki z AM...
    Widać minister lepszy niż projektanci...

    > No coz, bledy w mapie moga sie zdarzyc, zla kategoryzacja tez, i efekty
    > beda wlasnie takie.

    Coś tych błędów dużo...

    > Szczegolnie jak obwodnica nowa.

    Takie akcje zdarzają się z od dawna istniejącymi trasami.

    > Tylko mnie troche dziwi ze im sie i do starych drog takie bledy zdarzaja.

    Mnie dziwić przestało - AM mnie już zmęczyła.

    > Ale nadal spodziewam sie ze oni maja mniej takich bledow niz konkurencja.

    Z moich doświadczeń wynika, że mają takich błędów sporo więcej niż
    konkurencja...

  • 77. Data: 2013-07-05 19:15:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-04 12:43, Mirek Ptak pisze:
    (...)
    > Też żałuję, ale czytając opinie na google play to w zasadzie jedyny
    > powtarzający się problem jest z wyborem głosów - zobaczy się za jakieś 9
    > miesięcy, bo tyle subskrypcji mi jeszcze zostało :)

    To pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie w zakresie dedykowanej
    nawigacji (nie do telefonu) - co byś polecił z 'dożywotnią
    aktualizacją'? Wiesz, takie żeby każdy mógł to w domu sobie na
    szybie nakleić jak potrzeba pojechać na weekend, na wakacje,
    gdzieś kogoś zawieść - EU.

  • 78. Data: 2013-07-05 21:53:17
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > Chyba jednak nie poprawili - wziąłem do ręki AM i co robię:
    > menu->prowadz do->adres->prowadź do [brak przez].

    Aż wyjąłem nawigację (cały czas oczywiście piszę o AM na WinCE, żeby nie
    było wątpliwości):
    Mnu-Powadz do-Adres i w momencie wpisania adresu pojawia się menu, gdzie
    jest: Start, VIA, Cel, Prowadź do, Pokaż na mapie.
    Naciśnięcie Via powoduje pojawienie się kolejnego menu: Via (okolica), Via
    (punkt).
    Dopóki nie wpiszesz adresu (przynajmniej przez zmienę numeru budynku) menu
    się nie pojawi...

    > W prawym dolnym rogu są takie strzałki - klik i mamy opcje.
    > Ooo jest via. No ale chcemy dodać kolejny punkt, kurcze, jest
    > via, ale usuń.

    Nie wpisałeś adresu, tylko kliknąłeś menu na dole. Chcesz kilka razy dodać
    ten sam adres jako Via?

    > Konia z rzędem temu, kto w trasie będzie
    > to modyfikował - mam gotową trasę i chcę teraz dołożyć
    > punkty pośrednie - masakra. Może z pomocnikiem w postaci
    > kartki by się udało...

    Dodajesz punkty pośrednie dokładnie tak, jak Start i Cel... Potem gdzie
    indziej trzeba ustawić kolejność (Menu-Trasa-Informacje), jeśli dodano nie w
    kolejności...
    Dodawałem w trasie punkty pośrednie wiele razy, zmieniałem kolejność (np.
    omijając Kołbiel) i jakoś dałem radę bez pomocy kartki i pomocy pasażerów.

    > No, jak ma gotową trasę to nie dziwne.

    Gotową trasę? No, ma gotową, jak sobie zrobi...
    Siostra też używa AM i też jakoś nie ma problemów.

    > Śmiem twierdzić, że jak wyżej :)

    Powtórzę - bez problemu, tylko trzeba wiedzieć, gdzie (co nie jest
    intuicyjne) - pisałem o tym wyżej.

    Jest nawet sortowanie punktów...

    > No dobra, ja nie przeczę, że są różne wynalazki, ale to nie zmienia
    > faktu, że AM ma fatalny i nieintuicyjny interfejs i dość często ludzi
    > prowadzi w maliny.

    W maliny - rzadko. Dokładnie zdarzyło mi się to raz (w Aninie), kazała mi
    skręcić zupełnie w złą stronę, a potem skręcić przez ogrodzenie. Zawróciłem
    i po 100m AM odzyskała rozum. Ale parę razy próbowała mnie przeprowadzić
    przez wszystkie przystanki autobusowe przy trasie S8 Radzymin-Wyszków (chyba
    dla urozmaicenia trasy, bo żadnych parametrów przeliczania nie zmieniałem
    ;-P)

    BTW - TT, którego używałem w okolicach Monaco (nawi pożyczona razem z
    samochodem), też próbował mnie raz w okolicach Turbie wywieźć na manowce. A
    używałem go raptem kilka dni. Ale mogło to wynikać ze złych ustawień
    (wszystkich nie sprawdzałem uruchamiająć nawigację)

    Natomiast największy opad szczęki przeżyłem odpalając AM Eu na Malcie (mając
    w perspektywie 2 tygodnie jeżdżenia. Okazało się, że - zdaniem AM - Malta
    nie należy do Europy i 'ciemność widzę' (Sycylia jest).Tak, wiem, jest spis
    krajów 'obsługiwanych', ale Europa, to Europa...
    Na szczęścia mapy Nokiowe dały radę :-)

    --
    Axel

  • 79. Data: 2013-07-05 21:59:16
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    > gdzieś kogoś zawieść - EU.

    No przecież wiesz, jak nawigacja Cie zawodzi - AM :-P

    --
    Axel

  • 80. Data: 2013-07-06 13:01:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 08:00:08 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > A dodawanie punktów trasy?

    A w czym problem ? wybierasz, a na koncu "jako via".

    > Gdzie można zmienić ustawienia powiadomień?

    Jakich powiadomien, o POI ?

    > I pamiętać jak to było za 2 tygodnie...

    No i o to chodzi - albo uzywasz czesto i pamietasz, albo dziala dobrze
    i nie ruszasz. Konkurecja czesto w ogole tego nie ma.
    Zreszta nie jest to jakos bardzo zle zrobione..

    > Fajnie działa,

    Hm, fajnie dziala jak trzeba np znalezc dworzec w miescie - AM zna
    tylko adresy. Gorzej jak ci wyskakuje za duzo.
    A adresy AM dobrze szuka - wpisuje Wr i juz sie wroclaw pojawia na
    pierwszym miejscu..

    > zresztą jest to tylko opcja - nie trzeba z tego korzystać.

    Hm, nokia chyba innego nie ma. I dziala nie/ciekawie :-)

    > To zdaje się w znakomitej większości jest.

    Rozie bywa. Klient lubi 3D, to mu sie domyslnie wlaczy. Ma dobrze
    prowadzic - to zawsze w najwiekszej skali. Zmniejszyc sie da, ale na 5
    sekund ..

    > Mało kto tego używa.
    A ja uzywam i wymagam.

    > To zdaje się w znakomitej większości jest.
    Roznej jakosci.

    > A co byś tam chciał ustawiać? Ja wiem że lubisz grzebać w takich
    > rzeczach, ale dla większości normalnych ludzi jest to zbędne.

    Mowilem ze ja nawyrazniej nie jestem "normalny" :-)

    > No i nie jest.

    No jak nie jest, jak jest ?
    Kupujesz, wpisujesz i prowadzi.

    > Jesteś uprzedzony i tyle.

    Po prostu wiem z czym sie to wiaze ... i nie mam na to ochoty :-)

    J.