-
1. Data: 2013-07-03 18:49:06
Temat: poprawa bezpieczeństwa
Od: JS <b...@p...onet.pl>
Takie dwa obrazki:
1/Puławska w W-wie, przejście dla pieszych, i fotoradar zaraz za
przejściem. Młody (16-17 lat) dochodzi do przejścia klepiąc cały czas w
smartfon(?) zatrzymuje się przed jezdnią (dalej klepie). No skoro sie
zatrzymał to jadę. 50-ką bo fotoradar. Mam jakieś 2m do przejścia, kiedy
młody, dalej klepiąc i nawet nie podniósłszy głowy, rusza. Obudził go
pisk opon (moich i tego z tyłu), no to się rozejrzał i bezbronnie
rozłożył ręce z miną oślątka.
2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przejście dla
pieszych, którym chodzą dzieci do szkoły. W czasie roku szklonego między
7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje
samochody jak tylko pieszy pojawi się przy krawężniku. O 7:50 ci piesi
idą co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM
ludzie zatrzymują się, rozejrzą zbiorą w grupkę i przechodzą. Jak jest
patrol, nikt się nie rozgląda, tylko pakuje się na przejście i czasem
nawet strażnik ledwo zdąży wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego
kierowania ruchem też często słychać pisk hamowania, tworzy się korek
jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy młodych ludzi w ten sposób jak
się przechodzi przez przejście.
Wniosek:
Obecność jakiekolwiek "systemu" kierowania ruchem (poprawy
bezpieczeństwa hi, hi) zwalnia ludzi od myślenia. Co będzie jak się nie
zdąży zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w
pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrócić?
To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
pzdr
beesjot
-
2. Data: 2013-07-03 19:30:13
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:
> Takie dwa obrazki:
>
> 1/Puławska w W-wie, przejście dla pieszych, i fotoradar zaraz za
> przejściem. Młody (16-17 lat) dochodzi do przejścia klepiąc cały czas w
> smartfon(?) zatrzymuje się przed jezdnią (dalej klepie). No skoro sie
> zatrzymał to jadę. 50-ką bo fotoradar. Mam jakieś 2m do przejścia, kiedy
> młody, dalej klepiąc i nawet nie podniósłszy głowy, rusza. Obudził go
> pisk opon (moich i tego z tyłu), no to się rozejrzał i bezbronnie
> rozłożył ręce z miną oślątka.
A tak naprawdę to co chciałeś napisać? Teraz to spokojnie można
przejść (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
niektórzy ludzie tamtędy latali (dosłownie i w przenośni).
> 2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przejście dla
> pieszych, którym chodzą dzieci do szkoły. W czasie roku szklonego między
> 7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje
> samochody jak tylko pieszy pojawi się przy krawężniku. O 7:50 ci piesi
> idą co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM
> ludzie zatrzymują się, rozejrzą zbiorą w grupkę i przechodzą. Jak jest
> patrol, nikt się nie rozgląda, tylko pakuje się na przejście i czasem
> nawet strażnik ledwo zdąży wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego
> kierowania ruchem też często słychać pisk hamowania, tworzy się korek
> jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy młodych ludzi w ten sposób jak
> się przechodzi przez przejście.
Ciasna, wąska, droga do szkoły itd. Te 10-15 sekund to sobie z palca
wyssałeś, ale ruch pieszych o tej porze spory - nie tylko w tym
miejscu.
> Wniosek:
> Obecność jakiekolwiek "systemu" kierowania ruchem (poprawy
> bezpieczeństwa hi, hi) zwalnia ludzi od myślenia. Co będzie jak się nie
> zdąży zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w
> pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrócić?
Jakie obserwacje takie wnioski - dzięki opisanym rozwiązaniom
wzrosło bardzo bezpieczeństwo w tych miejscach, a piesi przestali
się modlić o możliwość przejścia na drugą stronę.
> To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
Jakąś misję pewnie masz...
-
3. Data: 2013-07-03 21:36:10
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> Teraz to spokojnie można
> przejść (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
> niektórzy ludzie tamtędy latali (dosłownie i w przenośni).
Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi
(nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy. Jak
sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo
poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w
wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie
dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
4. Data: 2013-07-03 21:47:57
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-07-03 21:36, Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> Teraz to spokojnie można
>> przejść (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
>> niektórzy ludzie tamtędy latali (dosłownie i w przenośni).
>
> Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi
> (nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
> zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy.
Pieszych tam jest całkiem sporo i zawracających również. Dzięki FR
(czy innemu rejestratorowi) jest spokój - ludzie jadą wolno.
> Jak
> sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
> bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety.
Takie rzeczy to tam były. Nawet tutaj opisywane. Od czasu postawienia
budki jest spokój.
> Gdyby owym celem bylo
> poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w
> wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie
> dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
> Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.
Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i próba zarabiania na
kierowcach...
-
5. Data: 2013-07-03 22:28:06
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: JS <b...@p...onet.pl>
>> To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
>
> Jakąś misję pewnie masz...
>
Skoro nie zrozumiałeś o co chodzi, to łopatologicznie:
chodzi mi o to, że SM powinna pokazywać dobre wzorce zachowania przy
przejściu przez jezdnię (tym samym edukować tych młodych), a nie
utwierdzać w przekonaniu, że pieszy to święta krowa. Bo to z tego się
biorą takie sytuacje jak w pkt.1.
-
6. Data: 2013-07-04 04:31:49
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i próba zarabiania na
> kierowcach...
Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
jest oficjalnym, jawnym dokumentem.
Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.
Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
przypisywania ich innym.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
7. Data: 2013-07-04 06:14:30
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 04.07.2013 04:31, Pawel O'Pajak pisze:
> Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
^^^^^^^^
Auć, auć, auć....
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
8. Data: 2013-07-04 07:58:33
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-07-03 22:28, JS pisze:
>
>>> To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
>>
>> Jakąś misję pewnie masz...
>>
>
> Skoro nie zrozumiałeś o co chodzi, to łopatologicznie:
Łopatologicznie nie będę tłumaczył, że tkwisz w błędzie.
-
9. Data: 2013-07-04 08:01:19
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-07-04 04:31, Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i próba zarabiania na
>> kierowcach...
>
> Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
> jest oficjalnym, jawnym dokumentem.
Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
Zawsze się prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.
> Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
- jak to podałeś bez wyliczenia.
> wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.
ROTFL - płynność ruchu ze światłami na przycisk? Fajny pomysł.
Ruch jest płynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światłami to
by jeszcze trzeba było dołożyć taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wyłapywał tych jadących z nadmierną prędkością
i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokój, płynność itd.
> Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
> przypisywania ich innym.
Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
z rzeczywistością nie mają :>
-
10. Data: 2013-07-04 09:44:56
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:
> To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
Ja się odniosę tylko do ostatniego stwierdzenia.
Misja SM o ile jakaś jest napisana to tylko tusz na papierze.
Prawda jest taka, że chodzi tylko i wyłącznie o kasę i statystyki.
Jacek