  • 1. Data: 2013-07-03 18:49:06
    Temat: poprawa bezpieczeństwa
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Takie dwa obrazki:

    1/Puławska w W-wie, przejście dla pieszych, i fotoradar zaraz za
    przejściem. Młody (16-17 lat) dochodzi do przejścia klepiąc cały czas w
    smartfon(?) zatrzymuje się przed jezdnią (dalej klepie). No skoro sie
    zatrzymał to jadę. 50-ką bo fotoradar. Mam jakieś 2m do przejścia, kiedy
    młody, dalej klepiąc i nawet nie podniósłszy głowy, rusza. Obudził go
    pisk opon (moich i tego z tyłu), no to się rozejrzał i bezbronnie
    rozłożył ręce z miną oślątka.

    2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przejście dla
    pieszych, którym chodzą dzieci do szkoły. W czasie roku szklonego między
    7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje
    samochody jak tylko pieszy pojawi się przy krawężniku. O 7:50 ci piesi
    idą co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM
    ludzie zatrzymują się, rozejrzą zbiorą w grupkę i przechodzą. Jak jest
    patrol, nikt się nie rozgląda, tylko pakuje się na przejście i czasem
    nawet strażnik ledwo zdąży wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego
    kierowania ruchem też często słychać pisk hamowania, tworzy się korek
    jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy młodych ludzi w ten sposób jak
    się przechodzi przez przejście.

    Wniosek:
    Obecność jakiekolwiek "systemu" kierowania ruchem (poprawy
    bezpieczeństwa hi, hi) zwalnia ludzi od myślenia. Co będzie jak się nie
    zdąży zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w
    pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrócić?

    To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.

    pzdr
    beesjot

  • 2. Data: 2013-07-03 19:30:13
    Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:
> [...]
    > młody, dalej klepiąc i nawet nie podniósłszy głowy, rusza. Obudził go
    > pisk opon (moich i tego z tyłu), no to się rozejrzał i bezbronnie

    A tak naprawdę to co chciałeś napisać? Teraz to spokojnie można
    przejść (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
    niektórzy ludzie tamtędy latali (dosłownie i w przenośni).

> [...]
    > kierowania ruchem też często słychać pisk hamowania, tworzy się korek
    > jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy młodych ludzi w ten sposób jak

    Ciasna, wąska, droga do szkoły itd. Te 10-15 sekund to sobie z palca
    wyssałeś, ale ruch pieszych o tej porze spory - nie tylko w tym
    miejscu.

> [...]
    > zdąży zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w
    > pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrócić?

    Jakie obserwacje takie wnioski - dzięki opisanym rozwiązaniom
    wzrosło bardzo bezpieczeństwo w tych miejscach, a piesi przestali
    się modlić o możliwość przejścia na drugą stronę.

    > To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.

    Jakąś misję pewnie masz...

  • 3. Data: 2013-07-03 21:36:10
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Teraz to spokojnie można
    > przejść (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
    > niektórzy ludzie tamtędy latali (dosłownie i w przenośni).

    Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi
    (nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
    zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy. Jak
    sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
    bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo
    poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w
    wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie
    dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
    Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2013-07-03 21:47:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-03 21:36, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > (nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
    > zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy.

    Pieszych tam jest całkiem sporo i zawracających również. Dzięki FR
    (czy innemu rejestratorowi) jest spokój - ludzie jadą wolno.

    > Jak
    > sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
    > bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety.

    Takie rzeczy to tam były. Nawet tutaj opisywane. Od czasu postawienia
    budki jest spokój.

> [...]
    > Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

    Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i próba zarabiania na
    kierowcach...

  • 5. Data: 2013-07-03 22:28:06
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Jakąś misję pewnie masz...

    Skoro nie zrozumiałeś o co chodzi, to łopatologicznie:
    chodzi mi o to, że SM powinna pokazywać dobre wzorce zachowania przy
    przejściu przez jezdnię (tym samym edukować tych młodych), a nie
    utwierdzać w przekonaniu, że pieszy to święta krowa. Bo to z tego się
    biorą takie sytuacje jak w pkt.1.

  • 6. Data: 2013-07-04 04:31:49
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i próba zarabiania na
    > kierowcach...

    Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
    jest oficjalnym, jawnym dokumentem.
    Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
    wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.
    Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
    przypisywania ich innym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2013-07-04 06:14:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.07.2013 04:31, Pawel O'Pajak pisze:

    > Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
    ^^^^^^^^

    Auć, auć, auć....

  • 8. Data: 2013-07-04 07:58:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-03 22:28, JS pisze:

    > Skoro nie zrozumiałeś o co chodzi, to łopatologicznie:

    Łopatologicznie nie będę tłumaczył, że tkwisz w błędzie.

  • 9. Data: 2013-07-04 08:01:19
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-04 04:31, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
    > jest oficjalnym, jawnym dokumentem.

    Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
    Zawsze się prognozuje wpływy z mandatów i ujmuje je w budżecie.

    > Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,

    Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
    - jak to podałeś bez wyliczenia.

    > wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.

    ROTFL - płynność ruchu ze światłami na przycisk? Fajny pomysł.
    Ruch jest płynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światłami to
    by jeszcze trzeba było dołożyć taki rejestrator jak na np. na
    Sobieskiego, by wyłapywał tych jadących z nadmierną prędkością
    i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokój, płynność itd.

    > Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
    > przypisywania ich innym.

    Przecież sam jesteś autorem własnych wniosków, które wiele wspólnego
    z rzeczywistością nie mają :>

  • 10. Data: 2013-07-04 09:44:56
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:

    > To tyle. Tak tylko chciałem zwrócić uwagę na misję SM.
    Ja się odniosę tylko do ostatniego stwierdzenia.
    Misja SM o ile jakaś jest napisana to tylko tusz na papierze.
    Prawda jest taka, że chodzi tylko i wyłącznie o kasę i statystyki.
    Jacek