-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.M
ISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Kto winien?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
<xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1...@4...net>
<mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
<12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
<mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
<xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
<mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
<mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl> <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
<mqehsf$adt$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<mqf1hg$s35$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
<mqfd93$f7f$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 12 Aug 2015 15:59:28 +0200
Message-ID: <k...@m...org>
Lines: 90
NNTP-Posting-Host: 83.6.168.21
X-Trace: 1439387879 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4765 83.6.168.21:18244
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5802
X-Received-Body-CRC: 273800257
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567058
[ ukryj nagłówki ]Wed, 12 Aug 2015 14:13:25 +0200, Shrek
>> Czemu nie chcesz zrozumieć, że gdyby uderzający pojazd miał większą
>> odległość, to miał szansę na reakcję? Choćby nawet tak karkołomną jak
>> tirolot, a jesli nie, to zjazd na prawy pas (osobówka pewnie by się gdzieś
>> wcisnęła), albo na zmniejszenie prędkości i mniejsze szkody.
> Ale dalej nie jest to "odległość żeby zahamować" jak tu nbiektórzy
> postulują. Po prostu większośc (nawet twórcy niemieckich przepisów i
> praktycznie wszyscy "twórcy" motoryzacji) uznała, że nie ma podstaw,
> żeby zakładać "zatrzymanie pojazdu w miejscu", bo to tak jak z
> bezpieczną prędkością - tylko zero.
Właśnie o tym piszę, dlatego...
>> Przecież wiadome jest, że bez sensu jest jeździć z kosmicznymi odstępami,
>> bo raz na 20 lat może zdarzyć się taka sytuacja. Ale w tym wypadku było
>> skrajne przegięcie. Noc, kompletny brak widoczności zza tirolotu, zbyt mały
>> odstęp. Kumulacja.
> Dobra - zgadzam się, że przegiął z siedzeniem na zderzaku. Tylko po
> prostu nie zgadzam się z oburzeniem - "powinien jechać, tak żeby się
> zawsze móc zatrzymać",
> gdyż jest to swego rodzaju paranoid mode.
...ja też się nie zgadzam, że powinien jechać tak, aby się zatrzymać*.
Powinien mieć czas i miejsce na ew. ucieczkę w sytuacji awaryjnej. Do tego
jest potrzebna WIĘKSZA odległość, oraz elementarny przegląd sytuacji na
drodze. No a jak coś widzieć, skoro jedzie się obok ściany i tuż za ścianą?
Dlatego właśnie w *tej* *sytuacji* winnym jest pojazd walący. Nikt inny.
> Po prostu nie lubię hipokryzji. I ty też się niestety nieco w to
> wpisujesz - zawsze wina walącego,
Nic takiego nie napisałem, że ZAWSZE jest wina walącego. Dyskutuję o
konkretnej sytuacji, widocznej na filmie. To Ty próbujesz rozciągać to na
wszystkie możliwe strony i szuakć analogii tam, gdzie jej nie ma.
> chyba, że akurat ty byś wdupił,
To akurat ty mi próbujesz wmawiać.
Podałem mój przykład, bo miałem go pod ręką. Jednocześnie miałem w związku
z tą sytuacją pewne doświadczenie nawiązujące do wątkowej sytuacji. Podałem
go po to, żeby pokazać, że winnym nie jest ten co ucieka (u mnie "uniak").
Jednocześnie zaznaczyłem, że w zależności od tego co tam robiła Octavia,
wina byłaby moja albo tego z Octavii. Wiadomo co robiła Octavia (czyt. nie
miała awarii, tylko fanaberię), więc bym walczył o swoje (gdybym w ogóle
walnął).
Masz inny analogiczny przykład, zapodaj, rozważymy. Obiektywnie.
> bo facet laskę wysadzał na przystanku. A co za różnica, czy on miał awarię
> i trójkąta nie zdążył rozstawić, czy mu laska laskę robiła?
Różnica jest taka, że MAM NAGRANIE jak wypuszcza laskę i mi fajans nie
będzie łgał przed sądem że miał awarię i trójkąta nie zdążył rozstawić,
albo mu laska laskę robiła i musiał się na spust zatrzymać żeby szyby nie
zapaskudzić gdyż to by mogło się przyczynić do sytuacji niebezpiecznej!
> Wdupiłbyś to
> byś wdupił - zawsze twoja wina, bo walisz z tyłu. Albo jednak to co inni
> odwijają na drodze też ma znaczenie - ale wtedy bądź konsekwentny.
Otóż jestem obiektywny bardziej niż Ty. :P
*) W "Drogówce" była parę lat temu pokazana taka sytuacja.
Kierowca A wjechał na przeciwny pas ruchu i walnął w pojazd jadący z
przeciwka B. Za pojazdem B jechał pojazd C, który po hamowaniu awaryjnym
delikatnie (dosłownie) uderzył w pojazd B, który w wyniku wypadku, co
oczywiste, stanął dęba. Ba, nawet w wyniku mniejszej masy czy tam
prędkości, można było wywnioskować na podstawie uszkodzeń, że pojazd B się
COFNĄŁ i to mogło zaważyć o dodatkowej kolizji.
Drogówka wlepiła winę i mandat pojazdowi A (słusznie), a dodatkowo mandat
pojazdowi C za puknięcie w B (wg mnie niesłusznie). Uważam, że winnym
wszelkich zniszczeń był tylko pojazd A, bo odległość C od pojazdu B była
dobra by zahamować w "normalnych" warunkach (czyt. nawet jeśli ten przed
nim by heblował z pełną parą).
Ogólnie dążę do tego, że KAŻDA sytuacja jest inna (choćby nawet wyglądała
na podobną) i szukanie analogii za wszelką cenę źle się kończy dla
dyskusji.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.15 16:00 Shrek
- 12.08.15 16:13 Myjk
- 12.08.15 16:13 Shrek
- 12.08.15 16:16 masti
- 12.08.15 16:18 J.F.
- 12.08.15 16:22 J.F.
- 12.08.15 16:26 J.F.
- 12.08.15 16:37 Shrek
- 12.08.15 16:38 Shrek
- 12.08.15 16:52 Shrek
- 12.08.15 17:00 Budzik
- 12.08.15 17:00 Budzik
- 12.08.15 17:20 Shrek
- 12.08.15 17:21 Shrek
- 12.08.15 18:04 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem