    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto winien?
    Date: Wed, 12 Aug 2015 10:53:06 +0200
    <mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl> <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqehsf$adt$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>

    On 2015-08-12 10:43, J.F. wrote:

    > Jesli wspolczesne auto ze 100 hamuje na 35-40m, to ze 140 na tych
    > 70-80 powinno.
    >
    > Do tego niestety dochodzi czas reakcji kierowcy - sekunda przy 140 to
    > prawie 39m, zostaje 30m na hamowanie, i ze 140 pozostaje ponad 100 ...

    No własnie o tym piszę -w zakresie pręskości od 100 - 150 to droga
    hamowania (od momentu ukazania się przeszkody) to z zgrubsza w metrach
    to co wskazuje pręskosciomierz. Nie połowa tego.

    > Niemcy wymagaja co najmniej polowe tego.
    > To troche inna sytuacja - u nas musisz utrzymac bezpieczny odstep, ale
    > jechac na zderzaku i dopoki wypadku nie ma, to byl bezpieczny.
    > W Niemczech mandat dostaniesz, punkty, a nawet PJ ci na miesiac
    > odbiora za zbyt bliska jazde ... o ile zlapia. Z rzadka lapia.

    Ale nie wydaje ci się, że to dziwne, że wymagają połowę bezpiecznego
    odstępu? Może właśnie dlatego, że wymaganie dostosowania odstępu do
    przeszkód pojawiających się "znikąd" jak na filmie to jednak paranoid mode?

    > Z tym, ze zolta ksiazka to mogla byc z czasow Syrenki i Warszawy, a
    > one hamulce mialy kiepskie :-)

    Więc skoro wszędzie zalecają odstę równy połowie drogi hamowania, to
    widocznie coś jest na rzeczy.

    Shrek.