  • 21. Data: 2010-12-15 10:36:29
    Temat: Re: Kto się zakopał?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:m4a7r6f60qcl.dlg@rower.power.pl...

    > Wczoraj stwierdziłem że przy jeździe na wprost nie ma wielkiej różnicy
    > letnie/zimowe.

    A ja mialem okazje przekonać sie na wlasnej skórze jak bardzo zależy jazda w
    dowolnym kierunku od jakości opon.
    Ja mam stare 90 konne FWD, moja kobita ma podobne 75 konne FWD. U siebie mam
    w tej chwili nowe, nie jakies super specjalne oppny zimowe. Kobita ma swoje
    trzeci sezon, choć bieżnik wygląda naprawde b. dobrze. Z resztą robi
    niewiele kilometrów.

    Zawiozłem swoje wozidło do mechaniora i wracałem jej samochodem.
    Oba na zimówkach, ale dzieli je 3 lata użytkowania. Stwierdzam, ze choć
    samochód jechał, nie miał większych problemów z ruszaniem, hamowaniem, czy
    skręcaniem, to różnica między jednym a drugim samochodem jest kolosalna i
    dopier przesiadając sie z jednego w drugi samochów dało sie zauważyć, ze
    jednak *są* różnice, ktorych zwykle sie nie zauważa.

    Jesli ktoś twierdzi, ze nie ma róznicy, to nie znaczy nic innego, jak to, ze
    nie miał okazji dokonać bezposredniego porównania. A ja nie mówie o jakiejs
    przepaści w oponach letnie/zimowe czy mega zużyte/nowe tylko nowa/dobra
    używana. Skoro jest ona wyraźnie zauważalna ... to co dopiero kiedy opony
    różnią sie znacznie.

    Nikt mi już nie powie, ze on nie widzi różnicy, bo albo kłamie, albo jest
    ignorantem (ew. nigdy nie jechał samochodem)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 22. Data: 2010-12-15 10:38:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Nie możesz wyłączyć? Na stałe masz?

    coraz mniej samochodów daje wyłączyć systemy całkowicie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 23. Data: 2010-12-15 10:45:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 10:28:04 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Tak więc już mnie nic nie zdziwi.

    No to posluchaj - przedwczoraj jechalem po Krakowie za poldolotem truckiem,
    ktory jezdzil bokiem. W kazdy zakret wchodzil jak na recznym, a po prostej
    jechal tak, ze przod ciagnal prosto, a dupa szla pod katem. Nie moglem
    uwierzyc, ale gosc zostawial na sniegu cztery slady.

    Smaczku dodaje fakt, ze na budzie mial napis "Propan-butan w butlach,
    dostawa na telefon"...

    Na jego szczescie komorke mialem w plecaku z tylu, bo wezwalbym drogowke.

    --
    Maciek

  • 24. Data: 2010-12-15 11:05:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Mnie najbardziej zastanawia dlaczego bardzo wielu kierowców głęboko
    > tnie lewe zakręty, nawet jeżeli z przeciwka coś jedzie i przy cięciu
    > prawie do krawężnika już zupełnie nie ma się gdzie podziać.

    Pierwszy ściął, drugi ściął, wyjechali "tory" i reszta jeździ ślepo za
    nimi...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2010-12-15 11:42:01
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ie9of0$320$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > tak btw uwazam ze zimowki powinny byc u nas obligatoryjne w zimie - bardzo
    > latwo poznac kto jedzie na letnich

    najpierw to trzeba ludzi uczyc, jak jezdzic, a potem zimowki im zakladac.
    parkuje w miejscu polozonym ponizej opoziomu ulicy, dosc sporo sniegu tam
    lezy bo nikt sie tym nie przejmuje.
    auta rozne, ake kaczy je jedno - wiekszosc nagle nie wyjezdza, albo parkuje
    na przed podjazdem, albo jescze inne dzikie manewry.
    ale jak ktos na pelnej pizdzie wyjezdza albo robi inne dziwactwa to trodno
    sie dziwic;)
    zeby niebylo - mam zimowki, uzywane, semperity, jakis sportgrip, czy cs
    podobnego.;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 26. Data: 2010-12-15 12:21:50
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 15-12-2010 07:51, ad pisze:

    > Uważam ze zimówki powinny byc obowiązkowe jak w niemczech.
    > Wkurw...a mnie jak ktoś żydzi troche grosza i mysli ze jakos zime
    > przejezdzi :/ Mam nadzieje, ze poprzednia i ta zima wybije wszystkim z
    > glowy idiotyczne pomysly jezdzenia na letnich :/

    Czapki w zimę też?:-)
    Znam kupę ludzi którzy nie ruszają auta z parkingu jak na ulicach leży
    śnieg, a w zimę w ogóle nie jeżdżą poza miasto. Po co im zimówki?
    --
    M.

  • 27. Data: 2010-12-15 15:17:31
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Na jego szczescie komorke mialem w plecaku z tylu, bo wezwalbym drogowke.

    I co byś im powiedział? "On potrafi kierować, a ja nawet nie wiem jak to się
    robi. Aresztujcie go, bo wpadam w kompleksy"

    :-)

  • 28. Data: 2010-12-15 16:40:04
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli ktoś twierdzi, ze nie ma róznicy, to nie znaczy nic innego, jak to,
    > ze nie miał okazji dokonać bezposredniego porównania. A ja nie mówie o
    > jakiejs

    Nie ma różnicy. Może jest 5% jak w reklamie miszelę
    Jechałem letnimi na wymianę, potem zimowymi po tej samej drodze.
    Jedne i drugi się w miejscach oblodzonych ślizgały, a na małym osiedlowym
    rondzie dupowoz nie mail zamiaru skręcać
    Jako taka różnica jest w śniegu. Zimowym łatwiej, byle to nie jest mercedes
    z tylnym napędem czy inny polonez.
    Każdy ocenia podług siebie i swojego miasta.

  • 29. Data: 2010-12-15 16:51:27
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Kuba \(aka cita\) <y...@w...pl> napisał(a):

    ciach...

> [...]
    >
    > Nikt mi już nie powie, ze on nie widzi różnicy, bo albo kłamie, albo jest
    > ignorantem (ew. nigdy nie jechał samochodem)

    Tak masz racje, sam uzywam od 15 lat zimowych kaloszy ;), ale czasem roznica w
    masach auta, rozkladzie mas/naciskow czy dlugosci i wielu innych czynnikow
    powoduje, ze nawet na nowych zimowych dany samochod prowadzi sie masakrycznie.

    ale fakt wkurzaja mnie gamonie, co twierdza ze na letnich sie da jechac... da
    z gorki, a nie pod gorke jak inni

    mam quattro (allroad) w rodzinie i na nawet na slabych zimowkach wjezdza tam,
    gdzie inne nie moga, ale na letnich tancuje jak gupi ;)

  • 30. Data: 2010-12-15 17:23:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 15:17:31 +0100, PaweL napisał(a):

    > I co byś im powiedział? "On potrafi kierować, a ja nawet nie wiem jak to się
    > robi. Aresztujcie go, bo wpadam w kompleksy"

    Powiedzialbym, zeby zatrzymali matola, ktory krzywym, ewidentnie
    powypadkowym rzechem wozi gaz.
    Pewnie nie wpadl na to, ze robi glupio, bo jak widac takie zachowania
    znajduja poklask, a przynajmniej cicha akceptacje.

    --
    Maciek