  • 1. Data: 2010-12-14 20:20:36
    Temat: Nowy aku padł
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Centra standard 40 ah.
    Kupiłem nowy bo stary miał już ładnych kilkanaście lat - również centra
    standard 40ah.

    Dzisiaj po 4 dniach stania auta na dworze, chciałem odpalić auto - a on
    raz obrócił rozrusznikiem powoli i lipa.
    Akumulator ma 3 tygodnie.
    Myslicie ze te 4 dni wystarcza zeby aku puscil
    czy od razu z nim na reklamacje pedzic?
    W sumie takich mrozów to nie było.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-12-14 20:26:50
    Temat: Re: Nowy aku padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał
    > Dzisiaj po 4 dniach stania auta na dworze, chciałem odpalić
    > auto - a on

    Bylo troche jezdzone po zakupie ?

    > raz obrócił rozrusznikiem powoli i lipa.
    > Akumulator ma 3 tygodnie.
    > Myslicie ze te 4 dni wystarcza zeby aku puscil
    > czy od razu z nim na reklamacje pedzic?
    > W sumie takich mrozów to nie było.

    Najpierw sprawdzic napiecie ladowania, potem spoczynkowy pobor
    pradu, a dopiero potem narzekac na akumulator.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-14 20:31:36
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał
    >
    > Bylo troche jezdzone po zakupie ?

    Było, było.. 2 tygodnie non stop, codziennie
    po 10 km po miescie.

    > Najpierw sprawdzic napiecie ladowania, potem spoczynkowy pobor pradu, a
    > dopiero potem narzekac na akumulator.

    Bardzo mądrze prawisz - sprawdzę to i zobaczymy.
    Napięcie będzie dobre ładowania, bo sprawdzali przy wymianie aku,
    jedynie myślę o tym poborze prądu "lewym" :)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-12-14 20:42:44
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-14 20:26, J.F. pisze:

    > Najpierw sprawdzic napiecie ladowania, potem spoczynkowy pobor pradu, a
    > dopiero potem narzekac na akumulator.

    To drugie może być mało dokładne przy użyciu typowego chińskiego
    miernika uniwersalnego o rozdzielczości 10 mA.

    T.

  • 5. Data: 2010-12-14 20:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w

    > To drugie może być mało dokładne przy użyciu typowego chińskiego
    > miernika uniwersalnego o rozdzielczości 10 mA.

    Wystarczy. 10mA - bardzo dobrze, 50mA - ujdzie, powyzej 100 -
    naprawde zle.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-14 21:47:53
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w

    > Wystarczy. 10mA - bardzo dobrze, 50mA - ujdzie, powyzej 100 - naprawde
    > zle.

    Dokładnie.

    A co do padu w 3 tygodnie to dokładnie tyle czasu wytrzymała mi Centra
    Futura. Powiedzieli "opad masy" i moja wina.
    Ale w 1,5 miesiąca jakoś udało się pozytywnie wymienić na nowy i temu już
    nic nie opada.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-12-14 22:30:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    news-gazeta w <news:ie8gmt$11c$1@inews.gazeta.pl>:

    > Było, było.. 2 tygodnie non stop, codziennie
    > po 10 km po miescie.

    Czyli nie było. Przejechałeś 170 kilometrów "po mieście" przez 3 tygodnie.

    Koreański akumulator łypał po zakupie czarnym okiem, po przejechaniu trasy
    2*250 mrugnął zielonym okiem, po kolejnych 200 kilometrach zostawiłem na
    zimowa noc włączone światło w środku obraził się i łypał na czarno, po
    pięciu latach dalej łypie raz na zielono raz na czarno...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-12-15 07:59:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > raz obrócił rozrusznikiem powoli i lipa.
    > Akumulator ma 3 tygodnie.
    > Myslicie ze te 4 dni wystarcza zeby aku puscil

    A spawdzałeś pobór prądu na wyłączonej stacyjce? BO ja bym od tego zaczął.

  • 9. Data: 2010-12-15 10:40:19
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > Napięcie będzie dobre ładowania, bo sprawdzali przy wymianie aku,
    > jedynie myślę o tym poborze prądu "lewym" :)

    etam. sprawdź aku.
    jakby było coś nie tak z instalacją to stary tez by się wyładowywał
    w zeszłym roku kupiłem nowy aku zastępując nim siedmiolatka (który do końca
    działał ale że zima się zbliżała to stwierdziłem że czas najwyższy)
    po tygodniu
    zjebka żony że zostawia auto na światłach
    badanie ładowania i lewych poborów
    kupiłem kable rozruchowe
    kupiłem prostownik
    aż w końcu pojechałem do sklepu a gość z rozbrajającym uśmiechem "oooo jedna
    cela padła. dostanie Pan nowy... za tydzień" dobrze że chociaż dał mi coś
    zastępczego