  • 11. Data: 2010-12-15 09:38:49
    Temat: Re: Kto się zakopał?
    Od: "colin" <c...@i...pl>

    > Cóż Navarka + opony AT (lub nawet MT) i żadne zaspy nie są straszne ;)

    Ratrakowi tez

  • 12. Data: 2010-12-15 09:48:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-15 01:26, Filip KK pisze:
    > Fpisójcie miasta ;)
    >

    > A tak na poważnie, ciężko mówić o jakimkolwiek napędzie (który lepszy)
    > jak nawet dzisiaj widziałem Subaru Forester na chodniku ryjące i nie
    > mogące wyjechać...

    Obok mnie odśnieżający traktor nie dał rady i pół godziny się męczył nim
    wyjechał.

    Ja nie tyle się zakopałem, co wpadłem na parkingu w głębokie doły które
    ktoś wyślizgał i trzeba było wypchnąć.

    W ramach ćwiczeń fizycznych chodzę sobie na spacerki z psem i wypycham
    te zakopane bidy - po kilka sztuk dziennie.

    > Nie wiem co się porobiło, chyba wszystkich powinni cofnąć na
    > naukę jazdy na śniegu!

    Mnie najbardziej zastanawia dlaczego bardzo wielu kierowców głęboko tnie
    lewe zakręty, nawet jeżeli z przeciwka coś jedzie i przy cięciu prawie
    do krawężnika już zupełnie nie ma się gdzie podziać.

  • 13. Data: 2010-12-15 10:06:28
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-12-15 06:26, MadMan pisze:

    > Wczoraj stwierdziłem że przy jeździe na wprost nie ma wielkiej różnicy
    > letnie/zimowe.

    Pod warunkiem oczywiście, że nie przyspieszasz i nie hamujesz, ani nie
    zmieniasz pasa. Wtedy to tak ;)

    > Za to z ronda prawie wyleciałem :) Zimówki dalej
    > rozważam, przy obecnych warunkach by się nie przydały bo i tak każdy się
    > toczy tyle co ja.

    Za to jak ci przyjdzie podjechać pod najmniejsze wzniesienie, czy
    zaparkować na chodniku, to staniesz i już nie ruszysz. I wtedy wszyscy
    będą stali, jak ty ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2010-12-15 10:08:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w
    > Wczoraj stwierdziłem że przy jeździe na wprost nie ma wielkiej
    > różnicy
    > letnie/zimowe. Za to z ronda prawie wyleciałem :)

    Bo do jazdy prosto po plaskim zimowki nie sa potrzebne. Niezbedne
    za to sa do hamowania :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-12-15 10:12:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > Pewnie masz jakieś kiepskie opony letnio-całoroczne i
    > porównywałeś z
    > kiepskimi zimówkami... Różnica pomiędzy sportowymi letnimi, a
    > dobrymi
    > zimówkami jest taka, że tam gdzie na letnich z trudem ruszysz
    > albo w cale

    Owszem,

    > i trudno jechać prosto przy 20 km/h

    No tu bym nie byl taki pewny,

    > tam na zimówkach jedziesz bez stresu 100.

    Bez stresu, bez stresu, 100, a potem jest stres na dlugie tygodnie
    :-)

    > Lepiej całoroczne kup do tego Swifta. ;)

    Odzyskalem troche zaufania do Debicy Navigator - na obecnym sniegu
    znow sobie calkiem niezle radza.

    J.

  • 16. Data: 2010-12-15 10:15:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał
    > tak btw uwazam ze zimowki powinny byc u nas obligatoryjne w
    > zimie - bardzo latwo poznac kto jedzie na letnich

    A potem taki zimowkach ci d* rozwali :-)

    Obligatoryjne to powinno byc podawanie na kazdej oponie wynikow z
    testu jazdy zimowej.
    Tak zeby kierowca wiedzial ze kupuje naprawde letnia, a nie prawie
    caloroczna.

    J.

  • 17. Data: 2010-12-15 10:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał
    > Po sprzedaży auta z vectorami, i od jakiegoś czasu z osobnymi
    > kompletami na lato/zima, stwierdzam że następny zakup to bedą te
    > całoroczne vectory.

    Maja jedna wade - na tyle drogie, ze pokrywaja koszt zmiany opon
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-12-15 10:26:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michał Gut wrote:

    > ta, ja sie dzisiaj zdziwilem
    > przy ok 60-70 nacisnalem hamulec a na drodze lód. jakbym hamowal
    > przed przeszkoda to bym przypirzył z pewnoscia.
    >
    > ale zdecydowanie - zimowki zdecydowanie lepiej sobie radza...nawet na
    > lodzie. wiem - zaraz ktos powie ze na lodzie nie ma roznicy
    > letnie/zima. moze na idelanie gladkim i rownym, ale na takim ubitym
    > sniegu pokrytym warstwa lodu gdzie jeszcze ma sie koleiny ze sniegu
    > to mozna probowac hamowac. roznica jest niewielka ale jest.

    Na drodze to rzadko zdarza się taka szklanka całkiem.
    Muszą być specyficzne warunki, np. w dzień 0/+1, lekkie opady, a
    potem w nocy łup -10.
    Raz tak miałem, wyjechałem z parkingu i na drodze widze że facet
    przede mną zaczepia przodem o śnieg na poboczu i się po prostu
    obraca... ja na hamulec, a tu dosłownie nic ;-)
    Więc w prawo, w zaspę, żeby w niego nie przywalić. Wykopywałem
    się potem pół godziny, szkody niewielkie, tylko peknięty zbiornik
    spryskiwacza (durnie był zamontowany, wystawał i przyjął duże
    uderzenie, a że mróz to i plastik kruchy).

    Normalnie tak jak to bywa na drodze, czyli lód i na wierzchu płaty
    przylepionego śniegu - idzie na tym śniegu wytracić prędkość.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2010-12-15 10:28:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > To chyba jakiś kamikaze, bo wątpię aby miał opony zimowe założone albo ma
    > ale jakieś dojechane...

    wczoraj na parkingu pod marketem widzialem Meganke Kupę na letnich, bardzo
    niskoprofilowych oponach, z bieżnikiem nie nadającym sie do jazdy nawet w
    lednych warunkach.
    Tak więc już mnie nic nie zdziwi.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 20. Data: 2010-12-15 10:29:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Na drodze to rzadko zdarza się taka szklanka całkiem.
    > Muszą być specyficzne warunki, np. w dzień 0/+1, lekkie opady, a
    > potem w nocy łup -10.

    Albo odwrotnie - najpierw mróz, a potem nagły deszcz.