eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma pierwszeństwo [img]Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Date: Tue, 20 Apr 2010 20:13:14 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 88
    Message-ID: <hqkqsd$q5e$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hqi2pe$1vs$1@node2.news.atman.pl> <hqi2j2$70u$1@inews.gazeta.pl>
    <hqi2ve$vn8$1@node1.news.atman.pl> <hqi5c2$2ca$1@node2.news.atman.pl>
    <hqi50d$fbb$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hqjg96$i25$1@inews.gazeta.pl>
    <u...@4...com>
    <hqkn4l$cno$1@inews.gazeta.pl>
    <k...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1271787213 26798 82.210.140.98 (20 Apr 2010 18:13:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Apr 2010 18:13:33 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <k...@4...com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2274126
    [ ukryj nagłówki ]

    r...@k...pl pisze:
    > Tue, 20 Apr 2010 19:09:23 +0200, w <hqkn4l$cno$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    > <f...@p...com> napisał(-a):
    (...)
    >> To zależy od sytuacji i wcale nie jest takie oczywiste. Poza tym, tutaj
    >> nie ma wysepki, nie ma podobno C-12, nie wiemy jakie są inne
    >> oznakowania. Widać tylko poziome (a i to jak widać niedokładnie), a
    >> pionowych można się domyślać.
    >
    > Wysepka akurat jest -- to to rondo.

    A gdzie C-12?

    Poczytaj sobie choćby ten materiał:
    http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/projektowanie/729-
    ronda-wplyw-oznakowania-na-zachowania-kierowcow?star
    t=2

    Skrzyżowanie rozszerzone z wyspą centralną:
    <cite>
    W praktyce prawidłowa klasyfikacja jest zatem bardzo utrudniona.

    Skrzyżowanie rozszerzone to prostu jeden z wielu rodzajów skrzyżowań z
    wyspą centralną. Wyspa zlokalizowana w środku takiego skrzyżowania nie
    powinna mieć średnicy mniejszej niż 30 m, najlepiej funkcjonuje przy
    średnicy ok. 40 m. Jest to skrzyżowanie zupełnie nie przypominające
    klasycznej rotundy, czyli ronda. W rzeczywistości jest to zespół 4
    skrzyżowań wielopasowych jezdni jednokierunkowych, przecinających się
    pod kątem prostym lub bardzo zbliżonym do 900.Powstało jako efekt
    dalszego ,,udoskonalania" ronda o wlotach rozszerzonych, prowadzonego w
    dawnym NRD. Nieco dopracowane później w Polsce. Ze względów
    bezpieczeństwa nie powinno funkcjonować bez sygnalizacji świetlnej.

    Cechy charakterystyczne:

    * duża odległość pomiędzy wlotem i wylotem tej samej drogi,
    * wyraźnie określone punkty przecięcia potoków jednokierunkowych
    pod kątem zbliżonym do prostego,
    * duże promienie łuków umożliwiające swobodny i szybki przejazd w
    relacji na wprost - praktycznie bez odgięcia toru jazdy.
    </cite>

    > A że oznakowanie takie sobie... a od kiedy w PL drogi są porządnie oznakowane?
    > ;)

    Nie interesuje mnie fakt, że w PL teoretycznie drogi nie są porządnie
    oznakowane - oznakowanie ma być takie, by nie było wątpliwości.
    Przy okazji zwrócę uwagę, że złe oznakowanie nie jest żadnym argumentem
    w tej dyskusji - w szczególności w tej części wątku.

    >>> Nie da się ukryć, że od
    >>> skrzyżowania odchodzą 4 drogi (w tym 3 dwujezdniowe).
    >> To jest Twoja interpretacja (choć też nie jestem przekonany o jej
    >> poprawności). Mało tego, Ty to widzisz z góry, a nie zza kierownicy.
    >
    > Cały kodeks jest tak napisany. Ty nie masz WIDZIEĆ, Ty masz WIEDZIEĆ :)

    Nieprawda. Mam wiedzieć jak się poruszać na podstawie tego co widzę,
    a nie na podstawie domniemań.

    > A to akurat są dwie drogi krzyżujące się.

    Z czego nic dokładnie nie wynika - czytaj wyżej.

    > Zresztą tak jak masz wiedzieć czy ta boczna droga z prawej jest drogą twardą
    > czy nie, dojazdową do posesji (lub nie), a może wewnętrzną osiedlową...

    Stąd też stosowne oznakowania, które mają być widoczne.

    >>>> Powinno być to jasno oznakowane, bez wątpliwości.
    >>> A to swoją drogą.
    >> Nie, to podstawa. Zastanawianie się, czy pierwszeństwo się zmieniło,
    >> czy skrzyżowanie to jeszcze to samo, czy następne nie powinno mieć
    >> miejsca - od tego jest stosowane oznakowanie. W kwestii omawianego
    >> przypadku zbyt mało danych, by coś stwierdzić jednoznacznie, a
    >> kilka jakichś znaków stoi wcześniej - przed skrzyżowaniem.
    >
    > Taka jest smutna praktyka oznakowania w PL (patrz poprzedni akapit).

    Praktyka - jeżeli praktyka jest zła, to należy ją zmienić i tak też
    powoli się dzieje. Policja robi przeglądy oznakowań, powoli znikają
    koszmarki - trzeba reagować i zgłaszać samemu. To też działa.

    > Tylko nikomu nie chce się karać zarządców dróg za to.

    No cóż, jak się udowodni winę zarządcy (wiem, że trudno) to
    płaci odszkodowanie. Szkoda, ze droga długa i pokrętna...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: