  • Data: 2010-04-21 11:47:28
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysiek Kielczewski pisze:
    (...)
    > No i?

    No i widać, że ta definicja drogi wcale nie jest taka jednoznaczna
    i należy stosownie takie skrzyżowanie/a oznakować.

    > Kiepski przykład bo tam nastawiali od cholery świateł i problemów z
    > określaniem pierwszeństwa w zasadzie nie ma. A jak tam światła padną to
    > się drogówka bierze za sterowanie ruchem.

    Ba - dlaczego kiepski? Chciałem pokazać, że na podstawie tylko
    rzutu z góry nie można czegokolwiek przesądzać :) W sumie sam
    to potwierdziłeś :)

    > No na drodze to nie mamy inne wyjścia niż akceptować stan zastany.

    A w życiu - musisz się najwyżej dostosować do zastanej konkretnej
    sytuacji, ale od tego daleko do akceptacji. Akceptacja prowadzi
    do obojętności i powszechnego "narzekactwa", co widać i słychać na
    każdym kroku. Wielokrotnie już opisywałem ten mechanizm. Ludzie
    olewają (akceptują) stan zastany, a później płaczą jak to jest źle
    i w ogóle.

    > Jakby drogowcy nie oszczędzili na kilku machnięciach pędzlem z farbą to
    > by było jasne komu i dlaczego kończy się pas. Drugie podobne:

    Ekhem - tu nie chodzi o parę machnięć pędzlem, tylko projekt.
    Może zwrócić się z zapytaniem do zarządcy drogi w tej kwestii?

    > http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+Marsz
    a%B3kowska&Submit=Szukaj&long=20.9756084&lat=52.2660
    87&type=2&scale=1b&svActive=false

    > (też problem z jazdą z prawej strony w lewą). Zwróć uwagę, że po prawej
    > stronie przejścia mamy dwa wyznaczone pasy ruchu przechodzące w dwa
    > nieoznaczone plus oddzielona "zatoczka" dla autobusów. Tu jeszcze
    > ciekawsze pomysły mają ludzie.

    No jak - przecież trzeba było wygospodarować miejsce dla autobusu :)

    > Czasem działa. A czasem się trafi "jeszcze jednego muszę wyprzedzić" i
    > się robi kocioł.

    Jak widzisz, nie w samym oznakowaniu jest problem.