  • Data: 2010-04-21 00:05:47
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-20, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Ba - ja tak wcale nie twierdzę, ponieważ to zależy od sytuacji
    > i wszelkie wątpliwości winny być rozwiane stosownym oznakowaniem.

    A w tym przypadku jakim? Bo znaku "to jest dalsza cześć skrzyżowania"
    jakoś nie kojarzę...

    > Topologia takich skrzyżowań bywa różna i różne też jest oznakowanie.
    > Tutaj niewiele o nim w sumie wiemy, poza dyskusją na temat P-15
    > i brakiem C-12. Gdyby były jakieś zdjęcia od strony zachodniej
    > i północnej, to można by dopiero wtedy ocenić, czyje zachowanie
    > było poprawne, bądź jak człowiek powinien się tam zachować :)

    Skoro rozpoczynający wątek napisał, że C-12 nie ma to zakładam, że nie
    ma.

    > Dla przykładu:
    > http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+Marsz
    a%B3kowska&Submit=Szukaj&long=21.01530995&lat=52.216
    9876&type=2&scale=1a&svActive=false
    > Czy na podstawie tego widoku można ocenić, jak się należy zachować
    > na tym skrzyżowaniu i do kogo należy pierwszeństwo? Tu może być
    > o tyle łatwiej, że jest C-12 przed każdym z wlotów.

    To skrzyżowanie akurat znam, kiepski przykład ;-)

    > Abo właśnie - to jest problem zasadniczy. Na drodze może nie być
    > czasu na rozwiązywanie wątpliwości, czy też dowolną interpretację
    > każdego kierowcy. Ma być jasne jak jechać należy.

    Teoretycznie masz rację. Praktycznie musimy działać (my - kierowcy) w
    sytuacji, którą mamy obecnie na drogach.

    > Wynika to z przyzwyczajeń, czy ze złego oznakowania? Nie wierzę, że
    > 99% jedzie niezgodnie z przepisami - z czegoś to wynikać musi :)

    http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+Marsz
    a%B3kowska&Submit=Szukaj&long=20.978063&lat=52.26281
    8&type=2&scale=1a&svActive=false

    Jedziemy z prawej strony w lewo. Przed pasami są wyznaczone dwa pasy
    ruchu, potem mamy dwa niewyznaczone pasy, potem mamy jeden. W miejscu
    gdzie się ulica zwęża w jeden to kto ma pierwszeństwo i dlaczego?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski