  • 21. Data: 2010-01-04 16:35:43
    Temat: Re: Które najlepsze ujęcia
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):

    > Jeśli w ramy tej obiektywizacji wetkniemy przyzwolenie na własne szaleństwo to
    > zgodzę się:)

    Wolę się czegokolwiek trzymać jednak, więc dobrze by było, żeby
    szaleństwo dobrze wyglądało przynajmniej w oczach samego szaleńca.
    Choćby nawet inna jego instancja to kwestionowała. :-)

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2010-01-06 11:36:16
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 04 of Jan 2010 08:32, XX YY wrote:

    > odpowiedz jest natychmiastowa.
    >
    > Nie ma najmniejszego problemu wylapania zdjecia b dobrego .
    > natychmiast sie wie , ze to zdjecie jest zdecydowanie lepsze od
    > pozostalych czy tez wogole dobre.

    Żeby natychmiast stwierdzić, trzeba ze dwadzieścia lat patrzyć,
    chodzić po muzeach, kupować książki o sztuce, rozmawiać
    o sztuce, samemu spróbować grafiki, malarstwa...

    > Niestety takie zdjecia wystepuja rzadko.

    ... i po tych 20 latach stwierdza się, że z tych 3000
    fotek w szufladzie, żadne nie jest dobre.
    Ale to raczej skrajny wypadek.

    > problemem jest wybor zdjecia najlepszego wsrod przecietnych czy
    > slabych.
    > jesli wystepuje problem z wyborem tzn ze wszystkie zdjecia takie sa -
    > po prostu slabe , malo interesujace - wybor "na sile" - , " czegos z
    > niczego ".

    Nic na siłę. Można się posłużyć osobą trzecią, aby ona dokonała wyboru.
    Patrzysz, że wybrała najgorsze knoty i ponownie sam próbujesz wybrać.
    Parę, paręnaście znajdujesz. Dzień później eliminujesz te bardziej
    dynamiczne (w kółku wzajemnej adoracji mówi się "ciekawe") i zostawiasz
    te bardziej stonowane. Zawsze są to zdjęcia niedobre technicznie
    nawet jeśli nie jesteś uczulony na szumy, nieostrość, winietę
    czy przepały. Mówisz "to nie moja działka", zaczynasz czytać
    i pisać na pl.r.f.c i focisz albo fotografujesz dalej ;-)

    > Oznacza to , ze nie ma wsrod nich zdjecia dobrego.
    > W zasadzie wszystko jedno co sie wybierze i tak noe zrobi na
    > postronnym ogladajacym wiekszego wrazenia.

    Nie wszystko jedno. Jedno zdjęcie może się bardzo
    różnić od samego siebie, po delikatnym retuszu,
    lustrzanym odbiciu, przekadrowaniu, nasyceniu itp

    --
    nb

  • 23. Data: 2010-01-06 11:43:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 04 of Jan 2010 09:05, XX YY wrote:

    > to sie wie zawsze i natychmiast jesli zdjecie jest dobre .
    > Czy miales kiedys problem z wylapaniem zdjecia na prawde dobrego -
    > niezaleznie od tego kto jest autorem ?
    > Problem zaczyna sie przy zdjeciach wylacznie slabych i przecietnych.
    > To jest wybor mniej slabego zdjecia.

    Myślę podobnie. Dodam tylko, że czasem coś, co początkowo wydaje się
    dobre, po pewnym czasie przestaje się takim wydawać. W drugą stronę
    to się raczej nie zdarza, a jeśli już to związane z odkryciem
    jak dyskwalifikujący element naprawić ("kicha, ale świetna kompozycja,
    trzeba tylko podciągnąć HDRem")

    nb

  • 24. Data: 2010-01-06 11:47:12
    Temat: Re: Kt
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 04 of Jan 2010 09:23, marek augustynski wrote:

    > Wiesz na jakiej podstawie?

    A trzeba wiedzieć?

    --
    nb

  • 25. Data: 2010-01-06 11:54:36
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 04 of Jan 2010 10:57, John Smith wrote:

    > Warto też przy selekcji spróbować popatrzeć na swoje zdjęcia oczami
    > znajomego, który nie bardzo nas lubi i mógłby wykpić i czepić się
    > czegokolwiek. Jeśli potrafię obronić dany kadr i nie przejmować się
    > jego wyimaginowaną opinią, to znaczy że zdjęcie ma coś w sobie.

    A co robić, kiedy zarówno taki nielubiący jak i lubiący zachwycają
    się tymi samymi zdjęciami, a to są akurat te które uważasz za najgorsze?

    I inna sytuacja, kiedy dokładnie wiesz co jaki znajomy pochwali.

    --
    nb

  • 26. Data: 2010-01-06 12:31:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    nb napisał(a):

    > A co robić, kiedy zarówno taki nielubiący jak i lubiący zachwycają
    > się tymi samymi zdjęciami, a to są akurat te które uważasz za najgorsze?

    Jak już wiesz, które najgorsze, to je wyrzucasz i nie "pytasz"
    znajomych. :-)

    > I inna sytuacja, kiedy dokładnie wiesz co jaki znajomy pochwali.

    Wtedy zaczynasz wysyłać zdjęcia do banków :-)

    Zresztą czepiasz się. :-)
    Nie podałem recepty, tylko wskazówkę.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 27. Data: 2010-01-06 13:41:22
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > A trzeba wiedzieć?

    Mozna nie wiedziec, ale jesli juz wiesz to na jakiejs podstawie. Mozesz miec
    rowniez wrazenie, intuicję ale XXYY uznal je za zludne. Do tego sie odniosilem.
    A poza tym odpowiedziales sobie rozmawiajac z innymi;)

    marek

  • 28. Data: 2010-01-06 18:51:23
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 06 of Jan 2010 14:41, marek augustynski wrote:

> [...]
    > Mozesz miec rowniez wrazenie, intuicję ale XXYY uznal je za zludne. Do
    > tego sie odniosilem. A poza tym odpowiedziales sobie rozmawiajac z

    Dlatego, wbrew pozorom, rozumiem Ciebie lepiej niż to się wydaje ;-)

    --
    nb