    Date: Sat, 18 Jun 2011 21:11:14 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda...

    W dniu 2011-06-18 19:59, J.F. pisze:

    > A nie jest tak ze "zlikwidowalismy wskazniki, trzeba specjalnego
    > przyrzadu XXX" ?

    Różnie to bywa - tu akurat trzeba tylko zablokować koła wałków.
    Można samemu coś tam wyrzeźbić, ale gdyby ktoś napisał co, to pewnie
    udałoby się już pierwsze podejście. Zdając się na własną wynalazczość
    zazwyczaj udaje się dopiero któreś kolejne

    > No bo sprezarka steruje komputer i absolutnie nikt nie wie w jaki
    > sposob. Dwoch ludzi ma jakie takie pojecie.

    Tzn. ja i kto? :)
    Bo jak potrzebowałem tej wiedzy, to dałem radę ją zdobyć "na macanego".
    Ale na początku bardzo brakowało mi choćby opisania zasady działania
    sterowania sprężarką.

    > Testowych warunkow przeciez i tak nie wyprodukujesz.
    > Trzeba przyznac ze od wielu lat zaplon sie po prostu nie przestawia.

    Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz,
    złożysz i coś nie działa.

    > Bosch mogl uznac ze takie informacje nalezy trzymac przy orderach, a
    > nawet jak ci napisze ze "w celu odpowietrzenia hamulcow nalezy do
    > zbiorniczka podlaczyc maszynke obnizajaca cisnienie o 15kPa, a
    > nastepnie powrot do atmosferycznego i dak w cyklu 0.5s przez 5 minut
    > ... to co zrobisz ? Aha - i jeszcze bedzie "uruchomic procedure
    > odpowietrzania w programie diagnostycznym".

    Można w kilku słowach opisać o co chodzi.
    Bo być może chodzi tylko o to że odpowietrzyć trzeba to nadciśnieniowo
    Może trzeba przy tym popuszczać też przewody przy pompie.
    A może trzeba przestawić pompę elektrycznie lub elektronicznie w jakiś
    magiczny tryb odpowietrzania.