eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKsiążka "sam naprawiam" Etzolda... › Re: Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda...
  • Data: 2011-06-19 07:47:48
    Temat: Re: Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 18 Jun 2011 21:11:14 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >W dniu 2011-06-18 19:59, J.F. pisze:
    >>> Jak ustawić rozrząd w V6? "Sprawdzenie ustawienia rozrządu w widlastym
    >>> silniku benzynowy 6-cylidrowym Z32SE jest skomplikowane, dlatego nie
    >>> zaleca się samodzielnego wykonywania tej czynności"
    >> A nie jest tak ze "zlikwidowalismy wskazniki, trzeba specjalnego
    >> przyrzadu XXX" ?
    >Różnie to bywa - tu akurat trzeba tylko zablokować koła wałków.
    >Można samemu coś tam wyrzeźbić, ale gdyby ktoś napisał co, to pewnie
    >udałoby się już pierwsze podejście. Zdając się na własną wynalazczość
    >zazwyczaj udaje się dopiero któreś kolejne

    A oczywiscie dysponujesz w domu frezarka zeby cos rzezbic.
    I w celu zaoszczedzenia paru zl, bedziesz dwa dni przyrzad rzezbil.

    >>> W jaki sposób sterowana jest sprężarka klimatyzacji? "Prace przy
    >>> urządzeniu klimatyzacyjnym powinny być wykonywane tylko w warsztacie
    >>> specjalistycznym, dlatego w tej książce nie opisano jego naprawy"
    >>
    >> No bo sprezarka steruje komputer i absolutnie nikt nie wie w jaki
    >> sposob. Dwoch ludzi ma jakie takie pojecie.
    >
    >Tzn. ja i kto? :)

    Ten kto pisal zalozenia i programista ktory to programowal

    >Bo jak potrzebowałem tej wiedzy, to dałem radę ją zdobyć "na macanego".

    No ba, mozna dziecko posadzic i zdekoduje program z komutera
    sterujacego, i bedzie wiedzial lepiej od programisty :)

    >Ale na początku bardzo brakowało mi choćby opisania zasady działania
    >sterowania sprężarką.

    Bo sie juz nie publikuje. Komputer robi to dobrze, uwzgledniajac wiele
    czynnikow. Dawniej tez nie miales np rozrysowanych krzywek na walkach.

    >>> Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w jakiśtamkolwiek testowych
    >>> warunkach? "Kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany elektronicznie
    >>> przez sterownik silnika. Sprawdzenie sterownika silnika jest możliwe
    >>> tylko za pomocą specjalistycznych przyrządów diagnostycznych"
    >> Testowych warunkow przeciez i tak nie wyprodukujesz.
    >> Trzeba przyznac ze od wielu lat zaplon sie po prostu nie przestawia.
    >Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz,
    >złożysz i coś nie działa.

    A nie napisali "w celu rozebrania silnika udaj sie do autoryzowanego
    serwisu" ? :-)
    I mozliwe ze nawet oni tego specjalistycznego sprzetu nie maja.

    >> Bosch mogl uznac ze takie informacje nalezy trzymac przy orderach, a
    >> nawet jak ci napisze ze "w celu odpowietrzenia hamulcow nalezy do
    >> zbiorniczka podlaczyc maszynke obnizajaca cisnienie o 15kPa, a
    >> nastepnie powrot do atmosferycznego i dak w cyklu 0.5s przez 5 minut
    >> ... to co zrobisz ? Aha - i jeszcze bedzie "uruchomic procedure
    >> odpowietrzania w programie diagnostycznym".
    >
    >Można w kilku słowach opisać o co chodzi.
    >Bo być może chodzi tylko o to że odpowietrzyć trzeba to nadciśnieniowo
    >Może trzeba przy tym popuszczać też przewody przy pompie.
    >A może trzeba przestawić pompę elektrycznie lub elektronicznie w jakiś
    >magiczny tryb odpowietrzania.

    No i co - dysponujesz odpowiednim komputerem zeby przestawic ? pompka
    zeby odpowiednie cisnienie zrobic ? Udaj sie do stacji obslugi, i nie
    pytaj jak wymienic zaciski, bo nie odpowietrzysz potem :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: