-
21. Data: 2011-03-08 16:55:26
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: "szufla" <p...@p...pr>
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:il5gbb$1bt3$1@news2.ipartners.pl...
>W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
>>> Ale co z tego że na rolkach hamuje i nawet równo? Przecież korektor
>>> powinien się
>>> włączać dopiero wtedy gdy tył samochodu idzie w górę, a tego na żadnych
>>> rolkach
>>> nie sprawdzi, chyba że jednoczesnie będzie podnosił tył podnośnikiem...
>>
>> Cos chlopie sie gubisz :)
>
> Pytaj śmiało czego dokładnie nie zrozumiałeś, wytłumaczę.
>
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)
sz
-
22. Data: 2011-03-08 17:43:41
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-03-08 16:54, szufla pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski"<j...@d...z.sygnatury> napisał w
> wiadomości news:il5gbb$1bt3$1@news2.ipartners.pl...
>> W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
>>>> Ale co z tego że na rolkach hamuje i nawet równo? Przecież korektor
>>>> powinien się
>>>> włączać dopiero wtedy gdy tył samochodu idzie w górę, a tego na żadnych
>>>> rolkach
>>>> nie sprawdzi, chyba że jednoczesnie będzie podnosił tył podnośnikiem...
>>>
>>> Cos chlopie sie gubisz :)
>>
>> Pytaj śmiało czego dokładnie nie zrozumiałeś, wytłumaczę.
>
> Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)
To znaczy, że zaczyna odcinać przepływ cieczy pomiędzy pompą hamulcową a tłoczkiem.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
23. Data: 2011-03-08 18:16:17
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: "szufla" <p...@p...pr>
>> Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)
>
> To znaczy, że zaczyna odcinać przepływ cieczy pomiędzy pompą hamulcową a
> tłoczkiem.
A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)
sz.
-
24. Data: 2011-03-08 18:44:42
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: "szufla" <p...@p...pr>
> Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.
Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim.
sz.
-
25. Data: 2011-03-08 19:06:38
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: to <t...@a...xyz>
begin Jakub Witkowski
> Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne.
> Tylne hamulce z defaultu są projektowane jako słabsze (np. mniejsze
> tarcze, mniejsza średnica tłoczków czyli siła) i trudniej się blokują.
> Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na
> suchym.
Nie pisz takich idiotyzmów, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i kogoś zabije np.
podczas awaryjnego hamowania na mokrym zakręcie gdy postawi go bokiem i
wyrzuci na przeciwny pas.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2011-03-08 19:12:13
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: gacek <g...@w...pl>
On 2011-03-08 18:16, szufla wrote:
>>> Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)
>>
>> To znaczy, że zaczyna odcinać przepływ cieczy pomiędzy pompą hamulcową a
>> tłoczkiem.
>
> A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
> wylaczony, tak?:)
a jak masz telewizor na standby to on jest włączony czy wyłączony?
gacek
-
27. Data: 2011-03-08 19:20:46
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: JAM <j...@y...com>
On Mar 7, 2:56 pm, "White Power " <l...@g...pl>
wrote:
> Jaka bardzo b dzie odczuwalna r nica ja si go pozb d ?
> Pacjent to golf III 1.4.
>
> --
> Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/
Wydluzy sie droga hamowania awaryjnego zakladajac, iz jezdzisz na tyle
dobrze, ze przy takim hamowaniu zdolasz utrzymac kontrole nad
pojazdem.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
28. Data: 2011-03-08 20:55:24
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-08 10:39, J.F. pisze:
> On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>> W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
>>> Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę?
>>> Pacjent to golf III 1.4.
>>
>> Tył będzie się blokował dużo szybciej niż obecnie - zapewne dużo
>> szybciej niż przód.
>> Zwłaszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód będzie praktycznie nie do
>> opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek łuku.
>
> golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)
To też może tłumaczyć dlaczego _zablokowanie_ tyłu się nie udaje ;)
-
29. Data: 2011-03-08 20:56:11
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywiście jeżeli ten
>> korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
>> tył w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.
>
> Ale co z tego że na rolkach hamuje i nawet równo?
Problem pytającego jest taki, że tył hamuje mu za słabo i chce w związku
z tym demontować korektor.
Jeżeli ma racje, to będzie to do zmierzenia na rolkach że siła hamowania
tyłu jest bardzo niska, co może mieć przyczynę np. w zaciętym
mechanizmie sterowania korektorem.
Natomiast najprawdopodobniej jest tak jak miało być - tzn. problemy z
blokowaniem tylnych hamulców na przyczepnej nawierzchni są normalnym
objawem działania tam korektora siły hamowania. Po to go zamontowano :)
-
30. Data: 2011-03-08 21:00:31
Temat: Re: Korektor siły hamowania
Od: "szufla" <p...@p...pr>
> a jak masz telewizor na standby to on jest włączony czy wyłączony?
Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ?
sz.