  • 1. Data: 2011-03-07 10:39:53
    Temat: Focus problem - terkoczace kolo
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    Pacjent FFocus 2001r 140.000 km przebiegu (autentyczny)
    Wczoraj jeszcze nie mial zadnych objawow choroby, nic nie trzeszczalo
    nie stukalo, bez problemow zjechalem do garazu.
    Po ok 18h postoju w garazu dostal nastepujacych objawow.
    Odpalam - sprzeglo - wsteczny - przy ruszaniu czuje opor i solidne
    terkotanie z kol z przodu.
    Pierwsza mysl - "reczny" ale po pierwsze to by bylo z tylu a terktot z
    przodu a po drugie reczny ni ebyl zaciagniety.
    Delikatnie ruszam do przodu - takie same objawy, wyczuwalny opor i
    terkot, po wcisnieciu sprzegla momentalnie zatrzymuje sie bez uzycia
    hamulcow.
    Wysiadlem ogladam wokol, zadnych wyciekow nie ma, na luzie pchajac da
    sie go przetoczyc choc z trudem i tez z terkotaniem.
    Skrecanie kol w i wyciskanie hamulca nie pomaga. Terkotanie jest
    glosne i czeste - na odcinku ok 1m slychac kilkanascie "pykniec".
    Zostawielm pacjenta w garazu i do worka dojechalem zbiorkomem.
    Ktos pokusi sie o postawienie diagnozy na odleglosc na podstawie
    opisanych objawow?

  • 2. Data: 2011-03-07 11:16:22
    Temat: Re: Focus problem - terkoczace kolo
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2011-03-07 10:39, Marcin K. pisze:
> [...]
    > Zostawielm pacjenta w garazu i do worka dojechalem zbiorkomem.
    > Ktos pokusi sie o postawienie diagnozy na odleglosc na podstawie

    Łożysko albo przegub. Jedź do diagnosty.

  • 3. Data: 2011-03-07 11:33:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "Marcin K." <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Pacjent FFocus 2001r 140.000 km przebiegu (autentyczny)
    Podnies na podnosniku z lewej a potem z prawej - zakrec kolem. Zajrzyj pod
    auto - moze to tylko lozysko.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2011-03-07 12:30:13
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-03-07 10:39, Marcin K. wrote:
> [...]
    > Zostawielm pacjenta w garazu i do worka dojechalem zbiorkomem.
    > Ktos pokusi sie o postawienie diagnozy na odleglosc na podstawie

    może zatarte łożysko - a weź podnieś przód i pokręć kołami
    przegub to to raczej nie jest, auto by CI nie gasło i by Ci głośno
    terkotał na zakrętach , a Ty piszesz, że skończyłeś jazdę w pełni
    sprawnym autem.

  • 5. Data: 2011-03-07 14:40:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Marcin K." <k...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    g2000vbo.googlegroups.com...

    a czy to przypomina terkotanie jakie wydaje abs?
    bo mi to z tym sie kojarzy, jakby ci abs zwariowal

  • 6. Data: 2011-03-07 17:54:39
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 7 Mar, 14:40, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > a czy to przypomina terkotanie jakie wydaje abs?
    > bo mi to z tym sie kojarzy, jakby ci abs zwariowal

    mysle ze to nie abs. Dokladniej sie przyjrzalem sprawie. Terkotanie
    wystepuje wylacznie w lewym przednim kole. Po zdjeciu kolpaka na nim i
    na feldze wyjatkowo duzo czarnego pylu - na prawym kolpaku duzo duzo
    mniej zabrudzen. Jutro zdemontuje kolo moze cos wiecej sie uda
    zobaczyc.

  • 7. Data: 2011-03-07 18:33:48
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > na feldze wyjatkowo duzo czarnego pylu - na prawym kolpaku duzo duzo
    > mniej zabrudzen. Jutro zdemontuje kolo moze cos wiecej sie uda

    Jak duzo wiecej pylu, to mógl zacisk mógl sie jakos zapiec,
    nie odpuszczal klocka od tarczy - wszystko sie bardzo mocno
    rozgrzalo - hmmm...ale raczej smaru z lozyska by nie wypalilo...
    a kolpak caly? -... bo mi raz tak sie kolo rozgrzalo (w Nubirze zony),
    ze kapsel sie stopil. Ale wówczas to wyraznie auto mi juz jechac
    nie chcialo, ale dojechac musialem... wiec mocne zapieczenie pewnie bys
    zauwazyl, bo ciezko tego niezauwazyc.

  • 8. Data: 2011-03-08 05:52:16
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-07 18:33, Aleksander pisze:

    > Jak duzo wiecej pylu, to mógl zacisk mógl sie jakos zapiec,
    > nie odpuszczal klocka od tarczy - wszystko sie bardzo mocno
    > rozgrzalo - hmmm...ale raczej smaru z lozyska by nie wypalilo...

    Mi wypaliło i łożysko było do wymiany.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 9. Data: 2011-03-08 18:19:21
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    Nikt nie zgadł. Pękla sprezyna i koncowka peknieta opadla ponizej
    punktu podparcia na amortyzatorze i tarla o kolo. Teraz ktos podpowie
    jak wyciac kawalek tej sprezyny zeby jakos wogole dojechac do
    warsztatu. w tej sytuacji dam rade poejchac moze 3 metry jak mi
    rozedrze opone.

  • 10. Data: 2011-03-09 10:30:47
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    >jak wyciac kawalek tej sprezyny zeby jakos wogole dojechac do
    >warsztatu. w tej sytuacji dam rade poejchac moze 3 metry jak mi

    zamów lawete - oni mają takie wózki z rolkami, i przetoczą samochód na
    lawetę, bez ruszania zawieszenia.
    Popatrz co się może zniszczyć, jak wytniesz sprężynę i zaczniesz jechać...
    pozdr.
    Gr