  • 41. Data: 2011-03-09 10:07:43
    Temat: Re: Korektor siły hamowania
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 20:56, Tomasz Pyra pisze:

    > Problem pytającego jest taki, że tył hamuje mu za słabo i chce w związku z tym
    demontować korektor.

    > Jeżeli ma racje, to będzie to do zmierzenia na rolkach że siła hamowania tyłu jest
    bardzo niska, co może mieć przyczynę np. w zaciętym mechanizmie sterowania
    korektorem.

    I wszystko prawda, tylko sformułowałeś zdanie powyżej tak, jakby test na rolkach
    miał pokazać sprawność korektora. Pokaże, ale najwyżej czy nie jest zatkany.
    A nie pokaże przy jakim opóźnieniu się włącza - może przy zbyt lekkim hamowaniu?
    To się daje przeważnie regulować, powinno być też dostosowane do aktualnego stanu
    zawieszenia, a zwłaszcza gdy np. ktoś wstawił inne sprężyny żeby podnieść tył itd.

  • 42. Data: 2011-03-09 10:29:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:

    > Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim.

    A najbardziej to pewnie na lodzie, co?

  • 43. Data: 2011-03-09 10:36:19
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > korektor nie ma szansy wykazać że cokolwiek
    > koryguje, czyli że w normalnym hamowaniu zadziała prawidłowo.
    > Right?

    Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci
    wyjasnia bo ja juz nie mam sily.
    Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora:
    http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008
    410054.jpg
    Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony
    korektor w hamowaniu siegala nawet 45%.
    Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym
    depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich. Im wiekszy nacisk na
    pedal tym wieksza byla roznica w hamowaniu na tylnej osi.
    W aucie tym prowadzone byly potem testy jazdy bez korektorow na lotnisku
    Bemowo na sliskiej nawierzchni, nawet nie bede pisal co auto wyprawialo :)

    sz.

    PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem.
    Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na
    krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

  • 44. Data: 2011-03-09 10:39:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
    > Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym
    > nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu
    > korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl

    Ciśniene tak, ale nie taką samą siłę (przede wszystkim inne tłoczki, pamiętasz
    wzór F=P*S?) a poza tym inne tarcze i klocki. I dlatego przód i tak będzie się
    blokował jako pierwszy. Chyba, że występuje jakaś duża dysproporcja w stanie
    ogólnym hamulców między przodem a tyłem (na niekorzyść przodu) co samo w sobie
    jest niebezpieczne.

    > i wszystkie 4 kolka
    > zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)

    A to dopiero jak się dociśnie tak mocno, że i tył zablokuje się już po przodzie.
    Temu ma zapobiegać korektor, ale na naprawdę śliskiej nawierzchni (wspomniany przez
    ciebie lód) nie zapobiegnie, gdzyż przyspieszenie (ujemne) jest zbyt małe,
    aby podnieść tył auta i przytkać zaworek.

  • 45. Data: 2011-03-09 12:42:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2011 10:36:19 +0100, szufla wrote:
> [...]
    >Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym
    >depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich.

    Na rolkach .. czemu nie :-)

    >PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem.
    >Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na
    >krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

    Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

    J.

  • 46. Data: 2011-03-09 14:16:44
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

    Ale kolega uznal, ze jest tylko jeden rodzaj korektorow sterowanych ugieciem
    zawieszenia :)

    sz.

  • 47. Data: 2011-03-10 01:21:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > I wszystko prawda, tylko sformułowałeś zdanie powyżej tak, jakby test na
    > rolkach
    > miał pokazać sprawność korektora. Pokaże, ale najwyżej czy nie jest
    > zatkany.

    No i o to mi chodziło.
    Bo jest też taka możliwość że on nie może tyłu zablokować przez to że w
    ogóle mu ten tył nie hamuje.

  • 48. Data: 2011-03-10 08:54:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-09 10:36, szufla pisze:

    > Dawno takich glupot nie czytalem,

    No i zagiąłes mnie, bo nie dawałem sobie sprawy że są korektory
    które aktywnie redukują ciśnienie w praktycznie całym czasie
    i zakresie pracy zawieszenia, a byłem przekonany, że tylko
    dzieje się tak tylko przy silnym pochyleniu nadwozia w przód.
    Poczytałem trochę i idę się wstydzić, wycofując się rakiem
    ze zbyt radykalnych stwierdzeń.

  • 49. Data: 2011-03-10 09:01:34
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-09 08:01, LEPEK pisze:

    > "Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę?"
    >
    > To, że masz problemy z pisaniem, to widać.

    Chodzi ci o brak literki "k" w słowie "jak"?
    Czyli nieco zgrabniej: jeśli się go pozbędę?
    No, wielki problem, naprawdę :)