  • 1. Data: 2011-03-07 14:43:00
    Temat: Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jakiś model trwały, ale z dobrym manometrem?
    Od: Jan <k...@p...com>

    Pytanie do znawców pompek - jak w tytule.
    Kiedyś nie musiałem sprawdzać ciśnienia przez rok-dwa
    i trzymało. Może jeździłem wolniej, może to tamte
    opony wysokoprofilowe mniej puszczały. Ale teraz
    ciśnienie muszę sprawdzać przynajmniej co kwartał,
    a najlepiej co miesiąc lub co tydzień (w oponach 195/55/R15).
    A tu na stacjach benzynowych kompresor coraz częściej
    jest zepsuty, nawet przy 90-km autostradzie z Gdańska
    na południe. A nawet jeśli jest dobry, to w co trzecim
    przypadku ma wadliwy pomiar ciśnienia.

    Być może mój kłopot jest częstszy niż kiedyś.
    Postanowiłem więc kupić sobie pompkę. A tu nożnych
    jak na lekarstwo, i też ze słabymi manometrami.
    A elektryczne w hipermarketach są słabe mechanicznie,
    a mają także niedobre ciśnieniomierze.

    Proszę o poradę, co kupić. Jaką markę, gdzie i mniej
    więcej za ile. Żeby mi się nie zepsuła od razu
    i żeby miała pomiar ciśnienia z podziałką co 0,1 atmosfery.

    Z góry dziękuję,
    Jan

  • 2. Data: 2011-03-07 15:04:55
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-03-07 14:43, Jan pisze:
    > Proszę o poradę, co kupić. Jaką markę, gdzie i mniej
    > więcej za ile. Żeby mi się nie zepsuła od razu
    > i żeby miała pomiar ciśnienia z podziałką co 0,1 atmosfery.

    Kup osobno pompkę (bez wzgledu na to czy ma czy nie manometr), a
    osobno... manometr. Wydatek niewielki a dokładność o wiele lepsza.
    Ja tak uskuteczniam od lat- początkowo miałem porządny manometr
    analogowy, jednak raz kupilem, chyba w lidlu cyfrowy i porownujac
    wskazania stwierdzilem ze jest ok i od tego czasu używam tylko tego. :)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 3. Data: 2011-03-07 15:49:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 3/7/2011 8:04 AM, juhass wrote:
    > Kup osobno pompkę (bez wzgledu na to czy ma czy nie manometr), a
    > osobno... manometr. Wydatek niewielki a dokładność o wiele lepsza.

    Dokładnie!

    A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj
    juz 10 lat mi sluzy. Ale nawet jakby sie popsul raz na pare lat, to i
    tak wydatek raczej niewielki.

    Pozdr.
    Pete

  • 4. Data: 2011-03-07 15:59:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 08:49:32 -0600, Pete wrote:

    >Dokładnie!

    No, najwygodniejsza jest jednak pompka z manometrem, a nie
    przekladanie co chwile. Ale takich nie robia - tzn z dokladnym
    manometrem.

    >A co do tanich elektrycznych kompresorkow z hipermarketow, no coz, moj
    >juz 10 lat mi sluzy. Ale nawet jakby sie popsul raz na pare lat, to i
    >tak wydatek raczej niewielki.

    No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
    kolo napompuja.
    A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

    To juz wole reczna. Albo nozna - ale te sie tez rozpadaja :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-03-07 16:06:08
    Temat: Re: Pompka (trzymana w bagażniku) do kół - czy jest jaki? model trwały, ale z dobrym manometrem?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

> [...]

    Jeden ("klasyczny" w formie) to już chyba nawet z 12 lat
    (jedynie wyłącznik na kablu wymieniłem na nowy),
    a drugi (w formie koła samochodowego) chyba z 5.

    > A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.
    Od zera to pewnie z 5~10 minut będzie.
    Inna sprawa - czy bezdętkową oponę napompują od zera - bez "uderzenia".

    > To juz wole reczna. Albo nozna - ale te sie tez rozpadaja :-)

    U mnie się ostatnio taka nożna rozpadła.
    Tzn. - sprężyny pękły, reszta dobra.
    Rocznik ~1986.
    Cylinder tak z 3x większy od obecnych ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-03-07 16:10:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 3/7/2011 8:59 AM, J.F. wrote:

    > A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

    Nie jest tak źle. Gdybys zaczynał od kompletnego kapcia, to owszem,
    pompowanie trwa to dysyc dlugo, ale zeby raz na pare miesiecy dodac
    kilka PSI, to kwestia 2-3 minut na koło.

    Pozdr.
    Pete

  • 7. Data: 2011-03-07 16:21:59
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
    > kolo napompuja.
    > A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

    Dokładnie tak. Kiedyś to przerabiałem i myślałem że doznam ataku bo trwało
    to kilkanaście minut a finał był taki, że jak tylko się dało to samochód
    poturlał się na stację benzynową do kompresora.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2011-03-07 18:09:24
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > No nie wiem, sprawiaja wrazenie jakby mogly sie rozpasc zanim jedno
    > kolo napompuja.
    > A wydajnosc maja taka ze pompuje sie kolo chyba z pol godziny.

    ja uzywam taki:
    http://wyciagarki.pl/sklep/product_info.php/cPath/25
    /products_id/97

    kolo 31"x10,5 od kapcia do 2 barow pompuje w 5 minut.

  • 9. Data: 2011-03-07 18:33:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 3/7/2011 11:09 AM, sth wrote:

    > ja uzywam taki:
    > http://wyciagarki.pl/sklep/product_info.php/cPath/25
    /products_id/97

    > kolo 31"x10,5 od kapcia do 2 barow pompuje w 5 minut.
    Pobor pradu: 40A. Nie wywala bezpiecznika w zwyklym aucie osobowym?

    Pozdr.
    Pete

  • 10. Data: 2011-03-07 18:38:18
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Pobor pradu: 40A. Nie wywala bezpiecznika w zwyklym aucie osobowym?

    wiesz, to nie jest sprzet dla leszczy "w zapalniczke". trza se zrobic
    instalacje.