  • 21. Data: 2009-11-24 10:14:21
    Temat: Re: Korekcja kolorów
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Nov., 10:41, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Ale pieprzyć o tym że problem jest trywialny teoretycznie i że SUGEROWAŁEŚ komuś
    > napisanie ci takiego programu to już ci się chce!!!

    ja nie pieprze tylko ten problem przerasta twoje mozliwosci , stad
    wydaje sie taki trudny.

    zadanie jest trywialne , to tylko kwestia komu sie zechce usiasc do
    komputera i dziergac .

    ja tego nie robie i nie zamierzam.

    na swoje pierwsze buleczki zarabialem pisaniem programow
    przemyslowych , dawno temu , na maslo juz nie wystarczylo.
    Nie zamietrzam sie wgryzac w materie gdyz tym sie nie zajmuje i nie
    widze w tym przyszlosci dla siebie . Mam jednak pojecie o randze
    zadania. Wyjasnij dlaczego mozna tak zaprogramowac pipete ze jest sie
    w stanie za jej pomoca dokonac korekty o delata r, delta g , delta
    b , przy czym delta jest liczona w odniesieniu do kjrotnosci 255 a
    nie moznaby dokonac takiej samej korekty dla delty liczonej w
    stosunku do innej wartosci niz krotnosc255?

    Oczywiscie ze sugerowalem S Nibiszowi napisanie takiego programu ,
    gdyz wiele osob odczuwa brak czegos takiego - w przeciwienstwie np do
    programow HDR , ktorych jest wioele. Sebastian nazwal zadanie
    wykonalnym - to jest podejscie fachowca praktyka a nie teoretyka ,
    ktory nie wie do czego wlozyc palce.

    Prosty przyklad.:

    dochodzisz mozolnie np do oddania koloru scian pomieszczenia.

    w nastepnym zdjeciu robionym przy innej berwie oswietlenia ( slonce
    weszlo za chmury ) juz takiej samej barwy nie udaje sie uzyskac -
    bedzie minimalnie inna. Trzeba czesto dlugo dochodzic do wyniku
    zblizonego.

    A majac taki program do dyspozycji : klikasz na sciane w zdjeciu
    wyjsciowym , klikasz w zdjeciu docelowym i przyjmuje te same parametry
    rgb. Jakiez to byloby wygodne.

    A wogole to ty tutaj pieprzysz i nie osmieszaj sie.
    Wolno kazdemu sugerowac napisanie fachowcowi dowolnego programowi.
    Jesli sugestie nazywsz pieprzeniem ta jak nazywasz pieprzenie -
    sugestia ?

    przynudzasz - napisz lepiej cos do rzeczy a nie pieprz.
    Siadz do komputera , napisz taki program - to powiem zes fachowiec , a
    tak jestes tylko mekola sie wymadrzajaca , ktora wie, ze sie nie da.

  • 22. Data: 2009-11-24 10:30:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Co za buc...
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    wrzucamy ludwina do kwarantanny do konca 2010

    chamstwo trzeba rugowac , gdyz jest zarazliwe.

    jeden z ostatnich chamowatych dinosaurow ktorzy sie tu uchowali ,
    wiekszosc juz odpadla. albo zrozumieli.

  • 23. Data: 2009-11-24 10:37:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 21:36, "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Już Ci kiedyś napisałem - gdy używałeś poprzedniego nicka -, że teoretyk z
    > Ciebie jest niezły, natomiast gorzej z praktyką - patrz swoje zdjęcia.

    gdy patrze na swoje zdjecia to nie wynika z nich zem teoretyk , a ze
    niezly to juz wogole.

    nic z nich nie wynika.

    > Chętnie podeślę Ci dwa zdjęcia z nieznacznie zmienionym kadrem tego samego
    > obiektu, zrobione w odstępach kilku godzin, abyś mi pokazał jak potrafisz
    > uzyskać na nich takie same kolory, nie tylko balans bieli. Zgadzasz się ?

    toz pisze ze majac dotychczasowe narzedzia do dyspozycji nie zawsze
    jest to latwe , czesto czasochlonne.

    ja takiego narzedzia nie znalazlem.
    I pisze wlasnie o tym , ze przydalby sie taki program.
    Gdybym bez problemowo dobieral na roznych zdjeciach dokadnie takie
    same kolory to nawet tego tematu bym nie poruszyl przez sekunde.

    > Zastanawiam się, czy istnieje jakaś dziedzina życia w której nie masz nic do
    > powiedzenia - prawdziwy omnibus

    tak sie tylko wydaje tym , ktorzy nie potrafia podjac rzeczowej
    dyskusji.

    > Acha, co do szkoły, to dawno juz ją ukończyłem a dla Twojej wiadomości - gry
    > mnie nie interesują

    to juz zapomniales czym jest wektor.

    popisales glupoty , mnie zawsze wnerwiaja ludzie , ktorzy nie
    rozumiejac co pisza , a piszac ewidentne rzeczy bez pokrycia
    przypisuje innym bzdury - i to nie chodzi mi oto . ze w odniesieniu do
    mojej osoby.
    Jesli piszesz ze walor tonalny mozna zmienic tylko w grafice
    wektorowej - to juz powiedziales o sobie wszystko w tym temacie.

  • 24. Data: 2009-11-24 11:15:00
    Od: "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    > To ja chyba mam zepsutego Szopa, bo na moje oko to działa baaardzo
    > średnio, zwłaszcza kulawo sobie radzi z nawet niewielkimi różnicami w
    > WB. Ot, kolejna zbędna funkcja ukierunkowana na totalnych amatorów,
    > którymi ostatnio Adobi nas tak rozpieszcza w kolejnych wersjach.

    Zaraz tam zbęda, totalnym amatorom przydatna :-D

  • 25. Data: 2009-11-24 11:16:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

> [...]
    > nie moznaby dokonac takiej samej korekty dla delty liczonej w
    > stosunku do innej wartosci niz krotnosc255?

    Dlatego, że w ten sposób wychodzi, pardonlemot, kupa. Słowo.

    > Sebastian nazwal zadanie
    > wykonalnym - to jest podejscie fachowca praktyka a nie teoretyka ,
    > ktory nie wie do czego wlozyc palce.

    Oczywiście że wykonalne, ale bynajmniej nie trywialne.

  • 26. Data: 2009-11-24 11:24:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-24 12:15:00 +0100, "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl> said:

    > Zaraz tam zbęda, totalnym amatorom przydatna :-D

    Zawsze mnie tylko zastanawiało na co totalnemu amatorowi kombajn za
    tysiąć ojro? Coś jakby Adobi nie potrafiło się do końca zdecydować kogo
    widzi jako grupę docelową.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-11-24 11:26:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    XX YY wrote:

    > ja nie pieprze

    Pieprzysz.

    > zadanie jest trywialne ,

    Zadanie nie jest trywialne a ty nie masz zielonego pojęcia jak się do niego
    zabrać. Potrafisz jedynie pieprzyć bez sensu i czekać aż ktoś to za ciebie zrobi.

    > to tylko kwestia komu sie zechce usiasc do
    > komputera i dziergac .

    Nie sądzę żeby komukolwiek zechciało się usiąść do komputera i jak to piszesz
    "dziergać" dla ciebie taki program.

    > ja tego nie robie i nie zamierzam.

    Bo jesteś tępym pseudo-teoretykiem który potrafi tylko bełkotać i udawać że coś
    tam wie, a ucieka jak ktoś zacznie drążyć temat.

> [...]
    > przemyslowych , dawno temu , na maslo juz nie wystarczylo.
    > Nie zamietrzam sie wgryzac w materie gdyz tym sie nie zajmuje i nie

    Gdyż nie masz zielonego pojęcia o co chodzi w tym problemie.

> [...]
    > nie moznaby dokonac takiej samej korekty dla delty liczonej w
    > stosunku do innej wartosci niz krotnosc255?

    Dlatego że po użyciu korekcji WB za pomocą normalizacji wyjdzie z tego kupa.
    Łatwo jest normalizować szarość, nie da się w ten sposób normalizować koloru.
    Skumałeś?

    Dlatego skoro twierdzisz że zagadnienie jest trywialne, opisz algorytm
    przekształcenia pozostałych pikseli. Wystarczą same wzory. Możesz zacząć od
    opisania przestrzeni barwnej w której chcesz robić taką korekcję.

> [...]
    > programow HDR , ktorych jest wioele. Sebastian nazwal zadanie
    > wykonalnym - to jest podejscie fachowca praktyka a nie teoretyka ,

    Przecież ty nie jesteś teoretykiem, ty jesteś... niczym.

    > A majac taki program do dyspozycji : klikasz na sciane w zdjeciu
    > wyjsciowym , klikasz w zdjeciu docelowym i przyjmuje te same parametry
    > rgb. Jakiez to byloby wygodne.

    Ach, jakież...

    > A wogole to ty tutaj pieprzysz i nie osmieszaj sie.
    > Wolno kazdemu sugerowac napisanie fachowcowi dowolnego programowi.
    > Jesli sugestie nazywsz pieprzeniem ta jak nazywasz pieprzenie -
    > sugestia ?

    Pieprzenie = pisanie o tym że problem jest trywialny nie mając ZIELONEGO pojęcia
    jak go rozwiązać lub choćby opisać matematycznie.

    > przynudzasz - napisz lepiej cos do rzeczy a nie pieprz.
    > Siadz do komputera , napisz taki program - to powiem zes fachowiec , a

    Nie będę nic udowadniał jakiemuś bucowi. Co miałem do udowodnienia już
    udowodniłem broniąc pracy z obróbki obrazu.

    > tak jestes tylko mekola sie wymadrzajaca , ktora wie, ze sie nie da.

    Nigdzie nie napisałem że się nie da. Napisałem że pieprzysz od rzeczy żeby ukryć
    swoją kompletną niewiedzę. I to pieprzysz w stylu nadętego buca.

  • 28. Data: 2009-11-24 11:27:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-23 22:12:24 +0100, "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl> said:

    > Dla pełnej jasności: cel zabawy był taki żeby pojechać z kolorami na fotce na
    > pryzkład w taką stronę:
    > http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,193276
    2_1974618,00.html
    > Nie chodzi o to żeby przerabiać zachód słońca w oświetlenie takie jak w samo
    > południe. Godzina ta sama, światło podobne, w sensie ilosci softboxów na
    > niebie, chodzi tylko żeby zmutować pikne niebieskie niebo z matrycy w takie
    > np. jak w linku (to samo z resztą zdjęcia).

    Można to zrobić w Szopie (i wielu innych programach pewnie też) na
    conajmniej 5 sposobów, różniących się mniej lub bardziej wyglądem
    detali. Wystarczy tylko poświęcić trochę czasu na naukę. A jak nie, to
    zawsze pozostają "filtry artystyczne", któryś pewnie robi coś podobnego.

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-11-24 12:40:44
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz <h...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Dla pełnej jasności: cel zabawy był taki żeby pojechać z kolorami na fotce na
    > pryzkład w taką stronę:
    > http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,193276
    2_1974618,00.html

    Chcesz uzyskać dokładnie takie samo niebo jak w podanym linku czy raczej ze
    zdjęcia "szaroburego" jak to:

    http://www.wrzesinscy.com/wp-content/uploads/2008/02
    /torun-panorama-start.jpg

    chcesz wyjść na takie:

    http://www.wrzesinscy.com/wp-content/gallery/torun/t
    orun%20panorama%20stop%20v2.jpg

    Przemek

  • 30. Data: 2009-11-24 13:58:45
    Od: "Grzegorz " <h...@W...gazeta.pl>

    Przemek Wrzesinski <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Chcesz uzyskać dokładnie takie samo niebo jak w podanym linku czy raczej ze
> [...]

    Nie, nie chodzi o roszerzenie dynamiki, rozciąganie histogramu, lokalne czy
    globalne. Chodzi o oddanie specyficznej reprodukcji koloru; znalezienie takiej
    metody żeby na podstawie różnicy dwóch fotek automatycznie stworzyć zbiór
    parametrów, które trzeba ruszyć (balans kolorów, nasycenie, kontrast,
    cokolwiek) żeby jedno foto przeprowadzić w drugie :-D
    Czyli na przykład biorę stare foto z ORWO i foto z matrycy; klikam na jednym i
    drugim zestaw par punktów które mają być identyczne na obydwu; algorytm
    automaycznie przelicza resztę zdjęcia.