  • 41. Data: 2010-09-02 14:18:36
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i5o7rl$kg4$1@news.onet.pl...

    > Ciekawe kiedy nie będę mógł kupić żarówki do lodówki albo do
    > maszyny do szycia ;-))))

    w ogóle nie będziesz mógł kupić maszyny do szycia bez odpowiednich
    uprawnień :)

    e.

  • 42. Data: 2010-09-02 14:35:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-02 14:34, Michoo pisze:

    > - kowalski ma swój dom - "miasto" ma plan autostrady przez jego
    > ogród

    Miasto składa Kowalskiemu ofertę kupna ziemi, na której znajduje się
    jego ogród. Ten może ją odrzucić, przyjąć bądź negocjować. Jeśli
    Kowalskie będzie uparty - miasto musi zmodyfikować swoje plany, lub
    dorzucić więcej do oferty (nie koniecznie pieniądze - zamiana na inną
    lokalizację, ulgi podatkowe, zniżki na korzystanie z infrastruktury).
    Żadnych "odszkodowań w wysokości pełnej wartości rynkowej". Wartość
    rynkowa w jednym roku może wynosić x, w innym x/2. Święte prawo
    własności obejmuje też swobodę jej sprzedania w dowolnie przez siebie
    wybranym momencie.

    > albo: - kobieta chce prawa do braku wielkich zmian w jej życiu -
    > dziecko ma "naturalne" prawo do życia

    Ok, wchodzimy na teren ontologii. :) Tutaj nie ma faktycznie
    jednoznacznej odpowiedzi, dlatego przedstawię swoją własną opinię.
    Trzeba przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie kim jest człowiek, a
    dopiero później można się zastanawiać kiedy zaczyna się jego
    egzystencja. Większość pro life'ów ma światopogląd zbudowany na
    religijnych dogmatach - wierzą w niematerialną cząstkę (duszę) którą
    każdy człowiek ma otrzymywać od wszechmocnego bóstwa przy poczęciu.
    Oczywiście założenie to jest typowym przykładem tezy niemożliwej do
    falsyfikacji. A mnie to nie przekonuje. ;)
    Trudno też twierdzić, że o tożsamości człowieka decyduje materialna
    substancja z której się składa. Ta przecież nieustanie przepływa przez
    nasze organizmy, jest wymieniana i uzupełniana.
    Moja wersja? Człowiek to informacja. Zapis w DNA decydujący o tym jak
    wygląda i funkcjonuje nasze ciało + "software" zapisany w sieci neuronów
    w mózgu + zbiór wiedzy, wspomnień i doświadczeń przechowywanych w
    podobnej postaci.
    Oczywiście nie można dokładnie powiedzieć kiedy zaczyna się "być
    człowiekiem" ale przecież śmierć też nie jest procesem trwającym
    sekundę. A przyjęło się arbitralnie, iż w spornych przypadkach decyduje
    permanentny zanik aktywności mózgu. Dlaczego tak nie być konsekwentnym i
    nie uznać tego samego czynnika od drugiej strony? Ja w każdym razie nie
    mam uczucia, iż morula z której się rozwinąłem była kiedyś "mną". ;)

    > Nie. Ale uważam, że niektóre umowy nie powinny być dozwolone.
    > Zwolennicy szerokiego liberalizmu (ludzie inteligentni) ciągle
    > powtarzają, że każdy człowiek prawo decydować o sobie w tym
    > świadomie podejmować decyzje na swoją szkodę. Zgadzam się z tym, ale
    > dla mnie jest bardzo ważne słowo "świadomie".

    Oczywiście - zgadzam się. Ale nikt nie powiedział, że liberalizm oznacza
    legalizację oszustw. Tutaj powinien decydować rozsądek, to zadanie dla
    wymiaru sprawiedliwości. Natomiast chronienie ludzi przez mnożenie
    zakazów i wyłączanie określonych produktów ze sprzedaży "na wszelki
    wypadek" przypomina walkę z niewolnictwem przez zakazywanie uprawy
    bawełny. ;) A tego typu głupie pomysły już dość często się pojawiają.

    > Jestem więc np. przeciw karaniu za brak kasku na rowerze (ale za
    > edukacją w tej kwestii), ale za zmuszaniem przedsiębiorców aby
    > robotnicy budowlani nosili kaski.

    A potrafisz jakoś logicznie uzasadnić ten brak konsekwencji? Bo brak
    kasku w obydwu przypadkach MOŻE się zakończyć zejściem z tego świata.
    Logicznie można natomiast uzasadnić w drugą stronę:
    - Na rowerach często jeżdżą dzieci, które mogą nie zdawać sobie do końca
    sprawy z konsekwencji możliwego wypadku.
    - Na terenie budowy nie uświadczysz dzieci - masz tam dorosłych mężczyzn
    po odpowiednich szkołach i szkoleniach BHP.
    Ja powiedziałbym, że jeśli już, to przymus powinien dotyczyć raczej
    pierwszej grupy. ;)

    > Z umowami jest ten problem, że tworzą je ludzie bardzo inteligentni
    > dla reszty społeczeństwa tak, że im jest łatwo tworzyć różne pułapki
    > a reszta musi się bardzo postarać żeby w nie nie wpaść. (W sumie to
    > nawet żeby zdać sobie z nich sprawę.)

    Tutaj się zgadzam, ale jeśli ktoś nawet dokładnie nie przeczyta tego, co
    podpisuje? Zresztą nie chodziło mi nawet o "kruczki prawne" ale prosty
    fakt - jeśli od kogoś pożyczasz pieniądze, będziesz musiał mu je oddać
    wraz z nawiązką. Jeśli tego nie zrobisz - wpadasz w kłopoty. Nie trzeba
    być prawnikiem, żeby o tym wiedzieć.

    > Oglądałem na discovery (chyba?) program o tym, że afryce po
    > zniesieniu niewolnictwa dzięki pożyczkom na odpowiednio lichwiarski
    > procent byli właściciele doprowadzili do tego, że teraz prawnuki
    > byłych niewolników

    Nie trzeba szukać za oceanem. U nas po uwłaszczeniu chłopów także nie
    wszyscy sobie od razu radzili. Pojawiały się głosy domagające się
    przywrócenia starego systemu, gdzie chłop był zależny od pana, ale nie
    musiał też tak dokładnie wszystkiego planować. Niektórzy co bardziej
    obrotni gospodarze dorobili się na tych zmianach, inni stracili.

    Ale generalnie co Cię dziwi w tym amerykańskim przypadku? Właściciele
    niewolników niechętnie godzili się z ich utratą. Mieli jeszcze między
    nich podzielić swój majątek? Jak to sobie wyobrażasz? No cóż - a sami
    niewolnicy nie byli przygotowani do funkcjonowania w nowych warunkach.

    > Każdy kto traci możliwość decydowania o sobie.

    Nie traci, dobrowolnie się jej zrzeka.

    > Nie musi być to wymuszone przemocą. (Tak, uważam za formę niewoli to
    > co się dzieje w niektórych korporacjach

    Wiem, że z korporacjami różnie bywa. Jednak często ich czarny obraz to
    po prostu efekt lewackiej propagandy, która przedstawia je tak, jakby to
    były jakieś kapitalistyczne gułagi. Trochę śmiechu warte. ;)

    > albo u świadków Jehowy - jesteś tak związany z "firmą" że nie możesz
    > sobie pozwolić na żadne nieposłuszeństwo bo nagle stracisz swoje
    > uporządkowane życie.)

    A to już generalnie domena większości religii (żeby nie powiedzieć
    "każdej" - ale ja nie lubię generalizować ;P). One zresztą specjalnie
    nie ukrywają się z ingerowaniem w każdy (nawet najbardziej intymny)
    aspekt życia jednostki. A po samej idei liberalizmu jadą od góry o dołu,
    jakby to był wynalazek Szatana (i pewnie wielu z nich faktycznie tak
    uważa). Patrz: link do videobloga, który podesłałem parę postów
    wcześniej. ;)

  • 43. Data: 2010-09-02 14:46:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > kosza. Transport cięższych świetlówek to około 3-4 razy więcej zużytego
    > paliwa niż w przypadku tradycyjnych.

    LOL. Sprowadzając rzecz do ekstremum - chyba nie uważasz, że załadowany
    "TIR" spala 3-4x więcej paliwa niż jadący z pustą naczepą? Oczywiście jakieś
    tam różnice są, ale wynoszące raczej kilkadziesiąt, a nie kilkaset procent.

  • 44. Data: 2010-09-02 14:49:22
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > rynkowa w jednym roku może wynosić x, w innym x/2. Święte prawo
    > własności obejmuje też swobodę jej sprzedania w dowolnie przez siebie

    tyle, że nie jest to zgodne z faktycznym stanem prawnym. Hint: specustawa.

    e.

  • 45. Data: 2010-09-02 14:55:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-02 16:49, entroper pisze:

    > tyle, że nie jest to zgodne z faktycznym stanem prawnym. Hint: specustawa.

    Tyle, że w PL nigdy nie mieliśmy liberalizmu.
    A my dyskutujemy właśnie o nim, a nie o "faktycznym stanie prawnym".

    U nas z hasłami liberalnymi co najwyżej idzie się do wyborów.

  • 46. Data: 2010-09-02 15:12:37
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Tyle, że w PL nigdy nie mieliśmy liberalizmu.
    > A my dyskutujemy właśnie o nim, a nie o "faktycznym stanie prawnym".
    >
    > U nas z hasłami liberalnymi co najwyżej idzie się do wyborów.

    Ale to nie zależy od ustroju. Przymusowe wywłaszczenia wszędzie były są i
    będą, można to tylko robić mniej lub bardziej bandycko (u nas oczywiście z
    jednego przegięcia - patrz np. przypadek ul. Powstańców Śląskich w DC -
    przeszliśmy gładko w przegięcie w drugą stronę, gdzie możliwa jest
    sytuacja, że dopiero od pana z koparki rozwalającej Twój płot dowiesz się
    o "planowanej" inwestycji, jeśli jest ona "strategiczna").

    e.

  • 47. Data: 2010-09-02 17:13:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale banke odkrecasz z zarowki ? Chyba tylko z LED da sie tak
    > zrobic.
    > Bo swietlowek z przezroczysta banka nie widzialem :-)

    Można też tak: http://www.topdizajn.pl/design/euro_condom_na____zar
    owki_

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2010-09-02 18:48:34
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:
    > BTW był taki patent z żarówką przy restaurowaniu starych odbiorników
    > lampowych. Jeśli radio przeleżało czterdzieści lat na nieizolowanym
    > termicznie strychu (albo w wilgotnej piwnicy) po raz pierwszy włączało
    > się je w szeregu z żarówką. Jeśli w środku było jakieś zwarcie - żarówka
    > świeciła jasnym światłem. Jeśli nie - co najwyżej się żarzyła.
    > Ktoś wie jaka była minimalna moc żarówki potrzebnej do takich
    > zastosowań? Powinienem już teraz poszukać kilku 75W na zapas? ;)

    Cześć!
    Ten patent działa również z przetwornicami. Rób zapas, najlepiej różne
    moce, bo są różne przetwornice. Żarówka jest też dobrym i tanim obciążeniem.
    Maciek

  • 49. Data: 2010-09-02 19:00:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Sep 2010 13:53:23 +0200, S P 1 Q X L wrote:

    >Oczywiście, że na Placu Czerwonym, i nie rozdają ale kradną...
    >Zakaz produkcji, bo sprzedawać zapasy można dopóki się nie skończą :)

    Alez produkcja nie jest zakazana.

    J.

  • 50. Data: 2010-09-02 20:14:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c7fb1da$0$27035$65785112@news.neostrada.pl,
    entroper <entroper-pocztaonetpeel> nabazgrał:
    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w ogóle nie będziesz mógł kupić maszyny do szycia bez odpowiednich
    > uprawnień :)

    Jeszcze by sobie dziurawe spodnie sam zaszył i połozył unijny program
    przekwalifikowania rolników na krawców.
    --
    Włodek