  • 1. Data: 2010-09-01 13:03:42
    Temat: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    Pytanie kieruje do kolegow (kolezanek) z okolic Bartoszyc w Olsztynskiem.
    Bawiac swego czasu w tamtej okolicy u rodziny stwierdzilem ze nie odbieraja
    TVN.
    Moje rozwazania prowadza do wnosku ze nie jest to sprawa anteny.
    Trzeba nieco zainwestowac. Pod rozwage wybralem nadalnik z Olsztyna lub
    Elblaga.
    Wybrane nadajniki sa dosc slabe, np. olsztynski 1KW i polozony jest w
    kierunku "przez miasto" (zaklocenia).
    Rozwazam wzmazniacz antenowy kanalowy. Robi sie je na zamowienie.
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz&kana%C5%82owy,sea
    rch-4344

    Nie wiem czy do tego czasu uruchomiono nadajnik w Lidzbarku Warminskim.

    Konkretnie jest to wieś Plesy w okolicy Bartoszyc.
    Interesuje mnie wszystko.
    Typ anteny, wzmacniacze, zwrotnice, wysokosc masztu. Jak to polaczyc z
    innymi sygnalami w instalacji.
    Wrazenia z eksploatacji.
    Instalacja jest do domu jenorodzinnego. Koszta sa istotne.
    Pozdrawiam,
    W.

  • 2. Data: 2010-09-01 13:19:13
    Temat: Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > Pytanie kieruje do kolegow (kolezanek) z okolic Bartoszyc w Olsztynskiem.
    > Bawiac swego czasu w tamtej okolicy u rodziny stwierdzilem ze nie
    > odbieraja TVN.

    proponuję pl.rec.telewizja

  • 3. Data: 2010-09-01 13:27:06
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    Użytkownik "blur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > proponuję pl.rec.telewizja
    Niby tak. Nie spodziewam się tam jednak odpowiedzi.
    Problem jest sprzętowy a podejmowana "tam" tematyka jest raczej o
    charakterze "co wybrać".
    pzdr
    W.

  • 4. Data: 2010-09-01 17:40:50
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    "kurdebalans" =?UTF-8?B?PG1vamHCoG5hendhQGdhemV0YS5wbD4=?= wrote:

> [...]
    > odbieraja TVN.
    > Moje rozwazania prowadza do wnosku ze nie jest to sprawa anteny.

    a nie prosciej przez satelite? mala antenka sat. na pewno bedzie tansza i
    latwiejsza w eksploatacji niz skomplikowana instalacja anten,
    przedwzmacniaczy itd. mniejsze ryzyko uderzenia pioruna, zamokniecia,
    uszkodzenia kabla czy anten przez wiatr... no i jakosc o niebo lepsza +
    dodatkowe kanaly w bonusie.

    nie wspominajac juz ze zrobisz cos specjalistycznego, a zmienia ci
    czestotliwosci nadajnikow lub ich lokalizacje i zostaniesz z kupa zbednego
    zlomu...

  • 5. Data: 2010-09-01 17:49:37
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i5livf$4mh$1@news.net.icm.edu.pl,
    kurdebalans <moja nazwa@gazeta.pl> nabazgrał:
> [...]
    > lub Elblaga.
    > Wybrane nadajniki sa dosc slabe, np. olsztynski 1KW i polozony jest w

    E tam !

    > Rozwazam wzmazniacz antenowy kanalowy. Robi sie je na zamowienie.
    > http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz&kana%C5%82owy,sea
    rch-4344

    Mogę Ci zrobić prezent z uzywanego wzmacniacza kanałowego na 41 kan.

> [...]
    > Interesuje mnie wszystko.
    > Typ anteny, wzmacniacze, zwrotnice, wysokosc masztu. Jak to polaczyc z

    Poczytać:
    http://www.dipol.com.pl/poradnik_dla_budujacego_dom_
    dodatek.htm

    Ja bym próbował z Gdańska na tej antenie, na początek bez wzmacniacza
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjon
    alna_uhf_atv_21-38-69_A8812.htm

    --
    Włodek

  • 6. Data: 2010-09-02 08:03:05
    Od: a...@p...pl

    odpowiedz na pl.rec.telewizja

    bo tam jest wiecej ludzi, co moga pomoc i podyskutowac na ten temat.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-09-02 09:57:34
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c7e90b5$0$27040$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > nie wspominajac juz ze zrobisz cos specjalistycznego, a zmienia ci
    > czestotliwosci nadajnikow lub ich lokalizacje i zostaniesz z kupa zbednego

    Coz, takie ryzyko tez istnieje...
    Podejmuje je jednak.
    Nie sadze zeby to na mapie odbioru byla jakas biala plama.
    Jakos "to" tam sie robi.
    Dlatego pytam.

    pozdrawiam
    W.

  • 8. Data: 2010-09-02 10:10:25
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > In news:i5livf$4mh$1@news.net.icm.edu.pl,
    > kurdebalans <moja nazwa@gazeta.pl> nabazgrał:
    >
    > E tam !

    To brzmi obiecujaco! Czyli nie jest tak zle.

    rch-4344

    > Mogę Ci zrobić prezent z uzywanego wzmacniacza kanałowego na 41 kan.
    No!
    I juz jakis konkret przemawiajacy za nadajnikiem z Olsztyna! (41 kanal) 35
    km.
    Kolega z tamtych okolic?
    Co to za wzmacniacz?
    Co robi?
    Jestem zainteresowany.

    > Poczytać:
    > http://www.dipol.com.pl/poradnik_dla_budujacego_dom_
    dodatek.htm
    Czytalem.

    > Ja bym próbował z Gdańska na tej antenie, na początek bez wzmacniacza
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_profesjon
    alna_uhf_atv_21-38-69_A8812.htm
    Moc 20KW, tylko ta niewielka wysokosc ponad poziom terenu. No i odleglosc -
    95km.

  • 9. Data: 2010-09-02 10:35:16
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    - 2010.01.26: 41 - TVN (Olsztyn *Pieczewo*): zmiana offsetu z ? na 0,
    - 2010.01.25: 59 - TVN (Gdańsk *Jaśkowa Kopa*): zmiana offsetu z ? na 8P,

    Czy mogę prosić o wyjasnienie powyzszych terminow?
    Nie wiem jak to sie przeklada na moj problem.

    Pozdrawiam,
    W.

  • 10. Data: 2010-09-02 11:53:07
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Czy mogę prosić o wyjasnienie powyzszych terminow?
    > Nie wiem jak to sie przeklada na moj problem.
    Już wiem, znalazłem

    Co ponadto ustaliłem:
    Nadajnik z Olsztyna promieniuje na polnoc.
    Nadajniki analogowe w Olsztynie przestana nadawac analogowo 30.09.2012.
    Nie wiem czy wszystkie.
    Nie wiem czy emisja cyfrowa bedzie wznowiona na tych samych kanalach.

    Czyli gra jest warta swieczki tylko koszta musza uwzgledniac date
    30.09.2012.
    Potrzebna jest antena silnie kierunkowa Yagi z 21-30 elementow.
    Wzmacniacz kanalowy.
    Może cos z tego przyda się do odbioru cyftowego . . .
    Efekt nie jest zagwarantowany.

    Bardzo dziekuje za wszystkie rady.
    Pozdrawiam,
    W.