  • 1. Data: 2010-08-31 18:22:15
    Temat: groty do starej Wellerki
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    Witam

    Kilkanaście lat temu Weller oznaczał groty do swoich lutownic literą
    umieszczoną w górnej części grotu. Litera ta oznaczała wartość temperatury,
    jaką zapewniała lutownica z takim grotem.
    Czy ktoś ze "sfilcowanych wielbłądów" pamięta, który grot był cieplejszy:
    "E" czy "F"?

    Pozdrawiam (zwłaszcza sfilcowanych - czytaj: rówieśników)
    --
    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 2. Data: 2010-08-31 19:21:46
    Temat: Re: groty do starej Wellerki
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik dziadek Ben napisał:
> [...]
    > cieplejszy: "E" czy "F"?
    >
    > Pozdrawiam (zwłaszcza sfilcowanych - czytaj: rówieśników)

    Witam,
    Nie wiem czy to pomoże. Spis instrukcji obsługi:
    http://www.cooperhandtools.com/europe/spare_parts/we
    ller/index1.htm
    tu jest instrukcja do WTCP51, jaką pamiętam:
    http://www.cooperhandtools.com/europe/spare_parts/we
    ller/documents/OI_WTCP51_000.pdf
    WTCPS i WTCP51 miały te same groty. Według instrukcji temperatura była
    oznaczana cyframi a tu nawet znalazłem zdjęcia
    http://bitsnbikes.blogspot.com/2010/02/weller-wtcp-s
    -repair.html i są
    cyfry.
    Twoja pewnie jest innego typu, niż z serii WTCP. Poszukaj właściwej
    instrukcji do Twojej wersji. Inaczej nie potrafię pomóc. WTCP lutowałem
    zawodowo przez 11 lat i miło ją wspominam.
    Maciek

  • 3. Data: 2010-09-01 15:37:26
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > Twoja pewnie jest innego typu, niż z serii WTCP.
    > Poszukaj właściwej instrukcji do Twojej wersji.

    Moja już nie istnieje, a typu nikt nie pamięta. Przejrzałem wszystkie
    instrukcje z linków, ale to żadna z nich - podejrzewam, że moja była ok. 10
    lat starsza.
    Dziękuję za poświęcony czas.

    dziadek Ben
    [beztego w adresie]

  • 4. Data: 2010-09-01 18:50:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > Moja już nie istnieje, a typu nikt nie pamięta. Przejrzałem wszystkie
    > instrukcje z linków, ale to żadna z nich - podejrzewam, że moja była ok.

    Czekaj - może to była węgierska wellerka? Prawie ćwierć wieku temu
    kolega kupił taką w polskim sklepie. Wyglądała identycznie, jak
    oryginalna, ten sam kolor, kształt kolby i transformatora, tylko inna
    nazwa. No i cena ucznia nie zabiła. Nie mam niestety pojęcia jak się
    nazywała. Ta moja, oryginalna, z byłej pracy, też miała prawie 20 lat,
    więc to żadna nowość a już wtedy były cyfry. Może ktoś sobie przypomni
    nazwę tej węgierskiej?
    Maciek