  • 71. Data: 2009-02-03 18:15:24
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > Jaki kryzys? Toć to powinno zacząć się właśnie Eldorado! Ropa staniała
    > do 40$ za baryłkę, a to przecież krew obecnej gospodarki. Sam spadek cen
    > ropy powinien dać takiego kopa gospodarkom,

    Taak? A za co przedsiebiorstwa kupia te rope? Poza malymi rodzinnymi
    firmami wszystkie pozostale dzialaja na kredycie obrotowym. A obecnie
    tego kredytu nie ma. Nasz system bankowy zostal wyssany z gotowki
    przez bankrutujace bankowe centrale zachodnie. Nikt nie udzieli ci
    kredytu obrotowego, nikt nie udzieli ci kredytu kupieckiego. Lezysz.
    Twojego towaru nikt nie kupi, bo klientela stracila prace lub
    widzi sie na liscie poleglych. Ci co jeszcze maja pieniadze ograniczaja
    wydatki, bo licza sie z koniecznoscia przetrwania dlugiego czasu bez
    pracy.

    > że nawet jakby wszystko inne
    > się waliło, to nie powinno mieć takiego znaczenia jak właśnie ceny ropy.

    To moglo miec znaczenie pol roku temu. Teraz to juz spirala
    dodatniego sprzezenia zwrotnego. Ucha igielnego ominac sie juz
    nie da. A pakiety pobudzajace ida za wczesnie. Teraz zostana
    zmarnowane. Lawiny zatrzymac sie nie da. Ta gotowka powinna byc
    uruchomiona na roboty publiczne dopiero wtedy, gdy nawis inflacyjny
    wywolany lewarowaniem na duza skale (wedlug Sorosa 360%) zostanie
    zniwelowany inflacja. To jest sytuacja globalna bardzo przypominajaca
    Polske z roku 1989. Gdyby miliard dolarow funduszu stabilizacyjnego
    zostal uruchomiony w lutym 1989 zniknalby pozarty przez zlotowki
    bez pokrycia. Po przejsciu hiperinflacji i zrownowazeniu cen
    takie pozarcie mu nie grozilo.

    A teraz uwazaj: lewarowanie globalne wynosi ok. 360% (wedlug Sorosa).
    Oznacza to koniecznosc przeprowadzenia sredniej (w skali globalnej)
    dewaluacji do poziomu 27% obecnej nominalnej wartosci walut. Narozrabiali
    Amerykanie, ale obecnie FED twardo walczy o transferowanie tej inflacji
    do innych krajow. Euro czesciowo sie broni. Zlotowka juz spadla o 43%.
    Amerykanie maja w obiegu ok. 65% globalnego wolumenu walut (poprzez
    sprzedaz obligacji rzadowy), euro stanowi ok. 25%, funt 4%, jen 3%.
    Pozostale waluty to 3%. Szalenstwo kursowe, ktore obserwujemy
    to czesciowo spekulacje bankow, ale w duzej mierze to juz toczacy
    sie walec inflacyjny. No to sobie policz, ze calej wymaganej inflacji
    Amerykanom i tak nie uda sie wypchnac ze strefy dolara, a jego
    wartosc nabywcza przed koncem Kryzysu (bo spokojnie mozna go juz
    pisac z duzej litery) spadnie trzykrotnie. Dla przerazonych: przypomnijcie
    sobie jak inflacje dolar przezyl w okresie kryzysu naftowego w latach
    siedemdziesiatych i ILE RAZY stracil na wartosci.

    Natomiast realnie zlotowka jest juz trupem i cala szansa to kupowac
    w najblizszym okresie jakies tansze nieruchomosci, aby uratowac choc
    czesc oszczednosci i nie pasc ofiara hiperinflacji nr 2.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

    P.S. Teraz juz wiesz, dlaczego przeszedlem z 'Wielki Kryzys nadchodzi'
    na 'Wielka Depresja nadchodzi'? To bedzie walec, po ktorym swiat
    prawdopodobnie zmieni sie rownie silnie politycznie i gospodarczo
    jak po I i II wojnie swiatowej.

  • 72. Data: 2009-02-03 18:31:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > widzi sie na liscie poleglych. Ci co jeszcze maja pieniadze
    > ograniczaja wydatki, bo licza sie z koniecznoscia przetrwania

    Na szczescie idzie wiosna - mozna sie na ryby wybrac.
    Nieszczescie takie, ze beda jak zwykle slabo brac ;)

    > Natomiast realnie zlotowka jest juz trupem i cala szansa to kupowac
    > w najblizszym okresie jakies tansze nieruchomosci, aby uratowac choc
    > czesc oszczednosci i nie pasc ofiara hiperinflacji nr 2.

    Widze zes fachowie ;)
    To po ile beda dolary za dwa miesiace? :)

  • 73. Data: 2009-02-03 19:07:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    >[...]
    > Nie bardzo jestem przekonany do euro chociaż sam wiele bym akurat na tym
    > zyskał bo działam w oparciu o kurs chwiejny jak chód pijaka. Obawiam się
    po
    > prostu, że zaraz za euro przyjdzie konieczność podwyższenia podatków i nie
    > będzie gdzie spieprzać.
    >[...]

    W tej kwestii jestem odmiennego zdania. Uważam, że przyjęcie Euro będzie
    czynnikiem sprzyjającym rozwojowi naszej gospodarki i jakoś nie widzę
    ządnego powodu aby podatki wskutek wprowadzenia Euro maiły wzrosnąć.
    W kwestii przyjęcia do UE też nas eurosceptycy starszyli jak to w kość
    dostaniem,y. I... okazało się, ze ogólny bilans wstąpienia jest zdecydowanie
    dodatni.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 74. Data: 2009-02-03 19:35:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Na szczescie idzie wiosna - mozna sie na ryby wybrac.
    > Nieszczescie takie, ze beda jak zwykle slabo brac ;)

    Wiesz, pamietam mojego kolege na poczatku roku 1989.
    Byl taki wesoly jak Ty, rok pozniej juz nie byl taki
    wesoly, gdy cala rodzina rozpaczliwie starala sie splacic
    kredyt mieszkaniowy w warunkach 40% stopy MIESIECZNEJ.

    Drugi raz po d.pie dostal przy pierwszej bessie w roku 1993.
    Niezle poplynal. Jak przyszedl kryzys rosyjski w roku 1998
    to byl juz dobrze przez zycie przecwiczonym realista, czyli
    w warunkach polskich pesymista i tym razem sie nie umoczyl.

    > Widze zes fachowie ;)

    Kpij, kpij... do czasu. Jedziesz na srodkach wlasnych czy
    kredycie obrotowym? Na ile jestes uwiazany do rynku reklamowego?
    Jaki masz rentownosc? Czy w roku 1998 lub 2001 miales juz DG?
    Przezyles juz w zyciu zalamanie rynku, czy tylko znasz to z podan
    ludowych?

    > To po ile beda dolary za dwa miesiace? :)

    Idz do wrozki :) Ja sledze rynek mieszkan. Jak uslysze o pierwszych
    licytacjach komorniczych to bedzie czas kupowania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 75. Data: 2009-02-03 19:54:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Kpij, kpij... do czasu. Jedziesz na srodkach wlasnych czy
    > kredycie obrotowym?

    90% wlasnych.

    > Na ile jestes uwiazany do rynku reklamowego?

    Ja tylko wygladam na idiote ;) - 0%

    > Jaki masz rentownosc?

    No wybacz ;)

    > Czy w roku 1998 lub 2001 miales juz DG?

    Mam od 1992r

    > Przezyles juz w zyciu zalamanie rynku, czy tylko znasz to z podan
    > ludowych?

    Jakos go nie zauwazylem :)

    > Idz do wrozki :) Ja sledze rynek mieszkan. Jak uslysze o
    > pierwszych licytacjach komorniczych to bedzie czas kupowania.

    A ja sledze prognozy pogody - w piatek wybieram sie w gory,
    a w sobote chcialbym poplywac po Wisle pontonem.
    Mam nadzieje, ze lod juz splynal dwa tygodnie temu bylo tak:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/-CIMG8840.jpg

  • 76. Data: 2009-02-03 20:09:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > 90% wlasnych.

    Gratuluje :)

    > Ja tylko wygladam na idiote ;) - 0%

    Ach, jednak czasem pozory myla ;)

    > No wybacz ;)

    No tak, doplacasz do interesu :)

    > Mam od 1992r

    Czyli miales czas zebrac doswiadczenia.

    > Jakos go nie zauwazylem :)

    To gratuluje. Ja az takiego szczescia nie mialem, bo moja klientela
    byla wrazliwa na tamte kryzysy i w drugim rzucie ja odczulem ciecie
    kosztow :(

    > A ja sledze prognozy pogody - w piatek wybieram sie w gory,
    > a w sobote chcialbym poplywac po Wisle pontonem.

    No to opcja futures: pokash fotkie :)

    > Mam nadzieje, ze lod juz splynal dwa tygodnie temu bylo tak:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/-CIMG8840.jpg

    To ty bojerem lepiej, bojerem, choc i ponton slizg moze miec niezly :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 77. Data: 2009-02-03 20:31:00
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To gratuluje. Ja az takiego szczescia nie mialem, bo moja klientela
    > byla wrazliwa na tamte kryzysy i w drugim rzucie ja odczulem ciecie
    > kosztow :(

    Po prostu uwazam, ze najwazniejszy jest ...swiety spokoj.
    Nie musze jesc trzech obiadow dziennie - wystarcza dwa ;)

    Nie pcham sie w zadne "swietne interesy", duze zamowienia
    napawaja mnie niepokojem zamiast podniecac ;) itd itp.
    Jakos sie kreci.

    > No to opcja futures: pokash fotkie :)

    Z ostatniego razu:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/-CIMG8858.jpg

    Ciekawsze bylyby fotki ludzi ktorzy gapili sie na idiote
    plywajacego pontonem :)))

    > To ty bojerem lepiej, bojerem, choc i ponton slizg moze miec niezly :)

    Wole powoli, wioslami ;)

  • 78. Data: 2009-02-03 20:44:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Taak?

    Wiesz, analizami ekonomicznymi to się już jakiś czas temu przestałem
    interesować, bo ekonomiści, to takie stworzenia, bo potrafią wyjaśnić
    każdy kryzys i dostrzec jego najmniejsze oznaki, ale po fakcie. Więc
    stwierdziłem, że nie mają żadnej wiedzy na ten temat (możliwości
    predykcji na podstawie aktualnych danych) i mogę równie dobrze sam to
    robić z niegorszym prawdopodobieństwem.
    Popatrz na giełdę. Jakoś nikt się nie spodziewał, że to łupnie (no
    dobrze, jacyś tam czarnowidze zawsze się znajdą, ale oni się nie liczą,
    bo nadają w kółko, że coś się zawali) i wszyscy się w to pchali, a ja
    potrzebowałem pieniędzy akurat w tym czasie i cieszę się, że po 2 latach
    w funduszach udało mi się wyjąć to co włożyłem (straciłem tylko na
    inflacji).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 79. Data: 2009-02-03 21:01:05
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):
    > Wole powoli, wioslami ;)

    Fajne zdjęcia. Ale ty jak wiekszośc w Polsce myśli, że kryzys ciebie nie dotyczy.
    Zawsze zlecenia bedą. Ale kto to wie jak bedzie?
    Na ślubach i pogrzebach zawsze bedą.
    A ceny masz polskie czy w stosunku do E?

  • 80. Data: 2009-02-03 21:04:26
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Fajne zdjęcia. Ale ty jak wiekszośc w Polsce myśli, że kryzys ciebie
    > nie dotyczy. Zawsze zlecenia bedą. Ale kto to wie jak bedzie?
    > Na ślubach i pogrzebach zawsze bedą.
    > A ceny masz polskie czy w stosunku do E?

    Nie do konca rozumiem pytanie :)
    Pracuje w Polsce, nie w UE wiec chyba polskie? ;)