  • 61. Data: 2009-02-03 12:06:17
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Równie ważnym
    > (jeśli nie ważniejszym) pozytywnym skutkiem wprowadzenia Euro jest
    > w/g mnie uniemozliwienie rządzącym manilulacji kursami i stopami
    > procentowymi w celu osiągnięcia doraźnych skutków politycznych.

    :)))

    Za to o polityce monetarnej bedzie decydowal za ktos w Niemczech...

  • 62. Data: 2009-02-03 15:10:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > :)))
    >
    > Za to o polityce monetarnej bedzie decydowal za ktos w Niemczech...
    >[...]

    Nie wiem, w Niemczech, Brukseli a może jeszcze w jakiejś innej europejskiej
    stolicy. Ale - biorąc pod uwagę, że będzie podejmował decyzje istotne dla
    siły waluty, ktora będzie również jego walutą - są duże szanse, że będzie sę
    starał decydować rozsądnie. Jakoś mam wrażenie, ze decyzje polityczne w
    zachodniej Europie były zwykle mniej krótkowzroczne niż w naszej jej części.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 63. Data: 2009-02-03 15:43:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

> [...]
    > starał decydować rozsądnie. Jakoś mam wrażenie, ze decyzje polityczne w
    > zachodniej Europie były zwykle mniej krótkowzroczne niż w naszej jej

    To ciekawe bo patrząc na historię (powiedzmy ostatniego stulecia) to jednak
    wygląda diametralnie odmiennie.
    Zaś tam gdzie pojawiają się duże (naprawdę DUŻE) pieniądze zwykle nie ma
    sentymentów.

    adam

  • 64. Data: 2009-02-03 16:23:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

> [...]
    jednak
    > wygląda diametralnie odmiennie.
    > Zaś tam gdzie pojawiają się duże (naprawdę DUŻE) pieniądze zwykle nie ma

    A gdzie ja mówię o sentymentach? Przecież to interes w najczystszej formie!
    W interesie rządzących w rozwiniętym kraju jest utrzymanie stabilnej
    sytuacji gospodarczej czemu sprzyja silna waluta.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-02-03 16:36:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Im bardziej konkurencja podniesie ceny, tym owszem - sigma więcej
    > sprzeda.

    Komu? Konkurencji? ;)
    Przeciez kryzys ma byc - nie bedziemy mieli kasy na zbytki...

  • 66. Data: 2009-02-03 16:45:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Przeciez kryzys ma byc - nie bedziemy mieli kasy na zbytki...

    Jaki kryzys? Toć to powinno zacząć się właśnie Eldorado! Ropa staniała
    do 40$ za baryłkę, a to przecież krew obecnej gospodarki. Sam spadek cen
    ropy powinien dać takiego kopa gospodarkom, że nawet jakby wszystko inne
    się waliło, to nie powinno mieć takiego znaczenia jak właśnie ceny ropy.
    To po prostu samospełniająca się przepowiednia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 67. Data: 2009-02-03 17:00:25
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > W interesie rządzących w rozwiniętym kraju jest utrzymanie stabilnej
    > sytuacji gospodarczej czemu sprzyja silna waluta.

    Zgadza się.
    I dlatego gdzieś na jakimś szczeblu zawsze pozostaje nadrzędny interes np.
    niemiecki, ponad unijnym.
    Stąd konstatacja - "Za to o polityce monetarnej bedzie decydowal za nas ktos
    w Niemczech..." skądinąd słuszna, trudna jest do zrównoważenia nadzieją na
    niekrótkowzroczną racjonalność, której przykładów jakby niewiele.

    Interes w czystej formie czy np. wolny rynek to są pojęcia puste - i ten
    interes i ten rynek może ograć paru szulerów na taką kasę, której ja sobie
    nawet w banku nie wyobrażam.

    Nie bardzo jestem przekonany do euro chociaż sam wiele bym akurat na tym
    zyskał bo działam w oparciu o kurs chwiejny jak chód pijaka. Obawiam się po
    prostu, że zaraz za euro przyjdzie konieczność podwyższenia podatków i nie
    będzie gdzie spieprzać.

    adam

  • 68. Data: 2009-02-03 17:11:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:

> [...]
    > zyskał bo działam w oparciu o kurs chwiejny jak chód pijaka. Obawiam się
    > po prostu, że zaraz za euro przyjdzie konieczność podwyższenia podatków

    Akurat w tej kwestii to uważam, że jeśli coś się zmieni, to na odwrót. W
    końcu będzie łatwo porównać, bo 1:1, że u nas podatki są bardzo wysokie.
    Może nie w liczbach, ale w wysokości progów podatkowych. Ktoś, kto w
    Zachodniej Europie zaczyna wychodzić zarobkami z nędzy u nas już od
    dawna płaciłby II próg podatkowy - z jakiej racji?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 69. Data: 2009-02-03 17:57:13
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    adam napisał:
> [...]
    > w Niemczech..." skądinąd słuszna, trudna jest do zrównoważenia nadzieją na
    > niekrótkowzroczną racjonalność, której przykładów jakby niewiele.

    O polityce ECB decyduje rada, w której skład wchodzą przedstawiciele
    wszystkich krajów strefy. Jej szefem jest obecnie Francuz. Nie wiem skąd
    te Niemcy wszystkim się wciskają...

    > Interes w czystej formie czy np. wolny rynek to są pojęcia puste - i ten
    > interes i ten rynek może ograć paru szulerów na taką kasę, której ja sobie
    > nawet w banku nie wyobrażam.

    Większość zarzutów wysuwanych tu zarzutów można strawestować: Ten
    cholerny Ślązak prowadzi prośląską politykę! Rujnuje moją warszawską
    kieszeń! Rozwiązać NBP! Zlikwidować złotówkę! Chcę mazowieckiej
    waluty!!!! :)

    m.
    --
    W każdym z nas drzemie świnia.
    Ale u niektórych cierpi na bezsenność

  • 70. Data: 2009-02-03 18:10:52
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jaki kryzys? Toć to powinno zacząć się właśnie Eldorado! Ropa staniała
    > do 40$ za baryłkę, a to przecież krew obecnej gospodarki.
    > Paweł W.

    Masz rację. Bilety lotnicze też tanieją w porównaniu z latem. Mniejsza jest
    opłata paliwowa.
    Co do Sigmy to latem obiektyw 10-20 kosztowal 1700 zł co przy kursie 2.3
    USD/PLN dawało cenę 740 USD. A teraz przy za 2300 PLN przy kursie 3.4 mamy
    cenę 675 USD. Tak, że naprawdę oznacza to obniżkę cen a nie podwyżkę.
    A producent nie rozlicza się pewnie w zlotówkach i złotówkami nie musi sie
    przejmować.
    Niektórzy zapominają, że dolar wyemitowany w roku 1900 jest jeszcze środkiem
    płatniczym i mozna go wymienić w banku. A co warta jest złotówka wyemitowana w
    roku 1989, albo w roku 1946? Ile wymian złotówki było. Stare sa nic nie ważne.
    Tak więc dzieki Sigmie, że obniża cenę na swoje produkty na naszym rynku.
    I ma na uwadze polskiego klienta wobec katastrofy waluty lokalnej.