  • 81. Data: 2009-02-03 23:53:12
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > Wiesz, analizami ekonomicznymi to się już jakiś czas temu przestałem
    > interesować, bo ekonomiści, to takie stworzenia, bo potrafią wyjaśnić
    > każdy kryzys i dostrzec jego najmniejsze oznaki, ale po fakcie.

    Nie jestem ekonomista. To nie jest analiza ekonomiczna.
    Raczej inzynierska :)

    > Więc
    > stwierdziłem, że nie mają żadnej wiedzy na ten temat (możliwości
    > predykcji na podstawie aktualnych danych) i mogę równie dobrze sam to
    > robić z niegorszym prawdopodobieństwem.

    Zobaczymy za rok czy bardzo sie mylilem :)

    Na serio: chcialbym sie mylic 8^O
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 82. Data: 2009-02-03 23:57:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Po prostu uwazam, ze najwazniejszy jest ...swiety spokoj.
    > Nie musze jesc trzech obiadow dziennie - wystarcza dwa ;)

    Nie mialem tego komfortu. Budowa domu, finansowana na biezaco,
    bo kredyty byly zabojcze (1995-2000). Nie dalo sie odpuscic
    i wyluzowac. Ale za to teraz mam komfort: zadnego zadluzenia :)

    > Z ostatniego razu:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/-CIMG8858.jpg

    Fajne, z tego ujecie i tej perspektywy.

    > Ciekawsze bylyby fotki ludzi ktorzy gapili sie na idiote
    > plywajacego pontonem :)))

    No gdzie sa? Gdzie? ;)

    > Wole powoli, wioslami ;)

    A kto trzymal aparat w czasie zdjecia? Dryfowales?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 83. Data: 2009-02-04 02:00:22
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Adam Foton" <u...@g...comk> napisał w
    wiadomości news:gm7vai$b22$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > inwestycji. Nie zauwazymy tego tak szybko jak w przypadku reakcji EUR/PLN
    >
    > Zeby nie bylo OT :)
    > Mozesz fotografowac w trybie A/T/P - automatyka dobierze wlasciwe
    > parametry natychmiast do zmieniajacego sie otoczenia (to alegoria do
    > plynnego kursu).
    > Jezeli zamrozisz ekspozycje (ustawisz jednorazowo M), to jedyna szansa na
    > poprawne naswietlenie jest zakladanie filtrow ND, zmiana kadru,
    > oczekiwanie na inna pore dnia, blysk lampy, montowanie blend. Pojawia sie
    > dzialania, ktorych do tej pory nie wykonywalismy. To jest odpowiednik

    Kontynuujac Twoja analogię,- owszem, przy zmianie warunków z AF nastąpi
    relatywne szybki dopasowanie (m.in. przez zmiane kursu), ot, taka reakcja
    AF. Natomiast bez AF (czyli mozliwości dopasowywania kursowego) po prostu
    zdjęcie wyjdzie nieostre, czyli skutki gospodarczo-sp[ołeczne będa o wiele
    powazniejsze.
    Cena pieniadza, jego ilośc itp są waznymi wielkościami ustawianymi w
    zalezności od wielu parametrów gospodarki, w której pieniądz funkcjonuje i
    celów, jakie chcemy osiągnąć.
    Oczywiste jest, że w strefie Euro te wielkości ustawia się w odniesieniu do
    najwiekszych gospodarek tj, Niemiec , a potem Francji i Włoch. Oczywiiste
    tez jest, ze nasza sytuacja gospodarcza bardzo się od nich rózni i długo
    jeszcze różnić się będzie. A więc Euro byłyby kiepskim narzedziem dla naszej
    gospodarki, nie pomagałyby, a nawet zdarzałoby się, szkodziły!

    p47

  • 84. Data: 2009-02-04 02:04:28
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > A rozwiazanie takich problemow jest bardzo proste - podatek Tobina.
    > Zalatwilby sprawe raz na jutro. No ale to by pasowalo nam, maluczkim
    > a nie duzym, robiacym na spekulacjach kase, wiec raczej nie bedzie...

    > Strasznie niepopularne poglady ;)

    A szczególnie w sytuacji, w ktorej nasz ryży Zdobywca And corocznie
    potrzebuje nowych pozyczekj na ładnych kilkudziesiąt miliardów dolarów na
    sfinansowanie przyrostu długu i opłacenie jego obsługi (odsetek). Jesli nie
    będzie chetnych chocby na obligacje panstwowe to bankrutujemy, bo nie
    opłacimy nawet odsetek od zadłużenia, a srebra już wyprzedane:-((

    p47

  • 85. Data: 2009-02-04 02:10:20
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, w Niemczech, Brukseli a może jeszcze w jakiejś innej
    > europejskiej
    > stolicy. Ale - biorąc pod uwagę, że będzie podejmował decyzje istotne dla
    > siły waluty, ktora będzie również jego walutą - są duże szanse, że będzie
    > sę
    > starał decydować rozsądnie.

    A zatem beda to decyzje korzystne dla jego gospodarki! Ale niekoniecznie dla
    naszej, bo nasza sytuacja gospodarcza bardzo wyraxnie różni sie np. od
    niemieckiej.
    Nie będzie wtedy mozliwości podejmowania decyzji optymalnej dla tej jednej
    gospodarki,- naszej!
    A to duzo gorsza i szkodliwsza sytuacja od ponoszenia kosztów wymiany.
    Zwracam też uwagę, że te obecne manipulacje kursowe maja miejsce m.in.
    dlatego, ze nasza sytuacja gospodarczo-finansowa rózni się bardzo od
    sytuacji innych państw. Gdyby była całkowicie identyczna to nie byłoby
    specjalnie warunków do uprawiania takich spekulacji!

    p47

  • 86. Data: 2009-02-04 02:13:22
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O polityce ECB decyduje rada, w której skład wchodzą przedstawiciele
    > wszystkich krajów strefy. Jej szefem jest obecnie Francuz. Nie wiem skąd
    > te Niemcy wszystkim się wciskają...

    Czysta demagogia!! Czyzbys sugerował, ze Niemcy maja tyle samo głośów co
    Luxemburg?;-))
    Zapoznaj sie ze statutem EBC, podziałem głosów i od czego on zalezy..;-)

    p47

  • 87. Data: 2009-02-04 02:16:22
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > po
    >
    > W tej kwestii jestem odmiennego zdania. Uważam, że przyjęcie Euro będzie
    > czynnikiem sprzyjającym rozwojowi naszej gospodarki (...)

    Domyślam się, ze do takiego przekonania doprowadził cię fakt, że w przekroju
    historycznym kraje strefy Euro należą poza wszelką wątpliwość do najwolniej
    rozwijających się gospodarek zarówno na świecie, jak i w Europie;-))

    i jakoś nie widzę

    ????

    p47

  • 88. Data: 2009-02-04 02:24:28
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > Jaki kryzys? Toć to powinno zacząć się właśnie Eldorado! Ropa staniała
    > do 40$ za baryłkę, a to przecież krew obecnej gospodarki. Sam spadek cen
    > ropy powinien dać takiego kopa gospodarkom,

    Taak? A za co przedsiebiorstwa kupia te rope? Poza malymi rodzinnymi
    firmami wszystkie pozostale dzialaja na kredycie obrotowym. A obecnie
    tego kredytu nie ma. Nasz system bankowy zostal wyssany z gotowki
    przez bankrutujace bankowe centrale zachodnie. Nikt nie udzieli ci
    kredytu obrotowego, nikt nie udzieli ci kredytu kupieckiego. Lezysz.

    Zwracam uwage miłośnikom szybkiego przejścia na Euro, ze obecnie w/w
    sytuacji (transferom pieniądza) możnaby , gdyby była taka wola polityczna,
    zapobiec jednym podpisem. Przy Euro przeciwdziałanie temu byłoby praktycznie
    niemozliwe!

    p47

  • 89. Data: 2009-02-04 06:02:26
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No gdzie sa? Gdzie? ;)

    Niesmialosc fotografujacego ;)

    > A kto trzymal aparat w czasie zdjecia? Dryfowales?

    Tak. Najpierw poplynalem pod prad kilka km (na silniku)
    potem sobie dryfowalem lezac w pontonie i opalajac sie :)

  • 90. Data: 2009-02-04 06:33:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "p47" <p...@b...wp.pl> napisał:

    >[...]
    > i jakoś nie widzę
    > >

    > ????

    Nie dostrzegasz korzystnych zmian po wejściu do UE? Cóż... to chyba w
    jakichś zupełnie innych światach żyjemy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)