  • 41. Data: 2009-02-03 00:05:59
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrngoelho.49l.wiesiu@argon.zonk.pl...
    > traktowano wtedy jakby juz mieli EUR -- zlotowka się psuje sporo dluzej
    > niz ,,pare tygodni'', zas korona slowacka w ostatnich dniach swego zywota

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/narzedzia/tech/in
    dex.html?from_form=yes&symbol=USD&draw_style=line&ty
    pe=B1Y&min=60&display=150&chart=&n=14
    Od lipca - albo połowy września. Paręnaście do dwudziestu-kilku tygodni.

  • 42. Data: 2009-02-03 00:13:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Adam Foton:

    > Kurs EUR/PLN szybko odzwierciedla roznice w zachowaniu naszej gospodarki
    > w stosunku do strefy euro, dyskontuje rowniez przyszle spodziewane zmiany.
    > Gdy zniknie kurs (zamrozenie, zmiana waluty), roznice miedzy
    > gospodarkami nadal beda istniec, ale beda sie wyrownywac gdzie indziej i
    > wolniej. Np. reagowac bedzie rynek pracy, uslugi, ceny na rynkach
    > lokalnych, poziom inwestycji. Nie zauwazymy tego tak szybko jak w
    > przypadku reakcji EUR/PLN

    To co mówisz jest ciekawe i może mnie skłonić do opowiedzenia się przeciwko
    Euro.

  • 43. Data: 2009-02-03 06:32:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Adam Foton" <u...@g...comk> napisał:

> [...]
    > wolniej. Np. reagowac bedzie rynek pracy, uslugi, ceny na rynkach
    > lokalnych, poziom inwestycji. Nie zauwazymy tego tak szybko jak w

    Masz sporo racji, ale zapomniałeś o jednym bardzo istotnym czynniku -
    przyjęcie Euro (i wcześniej sztywnego kursu Euro względem złotówki)
    uniemożliwiłoby spekulacyjne machinacje kursami walut i stopami
    procentowymi - zarówno w wykonaniu różnych wielkich korporacji w jak i
    aktualnie rządzących w celu osiągnięcia doraźnych korzyści politycznych. A
    właśnie te machinacje w znacznej mierze decydują o zmianach kursu naszej
    waluty.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2009-02-03 07:04:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Wyszomirski napisal:
> [...]
    > procentowymi - zarówno w wykonaniu różnych wielkich korporacji w jak i
    > aktualnie rządzących w celu osiągnięcia doraźnych korzyści politycznych.

    Ehm, jestes nadmiernym optymista. Moge Ci przypomniec atak spekulantow
    na funta brytyjskiego, ktory probowal wejsc do ERM. Nie starczylo rezerw
    walutowych Banku Anglii, aby utrzymac zaplanowany kurs.

    > A właśnie te machinacje w znacznej mierze decydują o zmianach kursu naszej
    > waluty.

    W tej chwili kilka duzych bankow gra na zwyzke kursu dolara wzgledem
    zlotowki, aby wydoic opcyjne owce, ktore stoja w kolejce do rzezni.
    Dziwie sie, ze jeszcze KNF nie wszedl, nawet z policja do bankow,
    aby zabezpieczyc dokumentacje. Na kilometry smierdzi tu manipulacja
    JP Morgan i ING, ze przypomne chocby 'omylkowe' grobowe prognozy
    tych bankow. Zupelnie powaznie nalezaloby rozwazac odebranie najbardziej
    agresywnym bankom licencji na dzialalnosc w Polsce. Ochrona gospodarki
    przed spekulantami jest wazniejsza niz swoboda dzialalnosci finansjery
    Wschodniego Wybrzeza.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 45. Data: 2009-02-03 07:07:22
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > aktualnie rządzących w celu osiągnięcia doraźnych korzyści
    > politycznych. A właśnie te machinacje w znacznej mierze decydują o

    Tak jest - wszystkim wg. potrzeb, znaczy po rowno! ;)

  • 46. Data: 2009-02-03 07:20:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ehm, jestes nadmiernym optymista. Moge Ci przypomniec atak spekulantow
    > na funta brytyjskiego, ktory probowal wejsc do ERM. Nie starczylo
    > rezerw walutowych Banku Anglii, aby utrzymac zaplanowany kurs.

    A rozwiazanie takich problemow jest bardzo proste - podatek Tobina.
    Zalatwilby sprawe raz na jutro. No ale to by pasowalo nam, maluczkim
    a nie duzym, robiacym na spekulacjach kase, wiec raczej nie bedzie...

    Strasznie niepopularne poglady ;)

  • 47. Data: 2009-02-03 07:20:41
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

> [...]
    > przyjęcie Euro (i wcześniej sztywnego kursu Euro względem złotówki)
    > uniemożliwiłoby spekulacyjne machinacje kursami walut i stopami

    Zgadza sie. Kurs EUR/PLN moze natychmiast reagowac nie tylko na zmiany w
    gospodarce, ale rowniez machinacje, falszywe informacje czy tez
    niecelowe dzialania mediow/politykow - ale krotkoterminowo (chociaz
    mozna polemizowac - vide wieloletnie kredyty wziete w dolku kursu).

    Usztywnienie kursu moze uodpornic nas na chwilowe zmiany, ale musza byc
    spelnione inne warunki.
    Np. po co w pelni wchodzic do strefy EURO, jezeli nas beda dotyczyc
    niektore ograniczenia, a innych krajow nie ? Chociazby ostatnia zmiana
    Niemiec co do pelnego otwarcia rynku pracy albo rosnace glosy
    niezadowolenia przeciw zatrudnianiu obcokrajowcow w UK. To znajdzie
    upust w krajach objetych embargiem. Kupisz aparat za tyle samo EURO, ale
    zarabial bedziesz 1EURO/godzine.

    AF

  • 48. Data: 2009-02-03 07:53:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 01:05:59 +0100, Marcin [3M] wrote:
    > Od lipca - albo połowy września. Paręnaście do dwudziestu-kilku tygodni.

    Pol roku :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 49. Data: 2009-02-03 08:18:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > znaczy jakiego typu?
    > typu dupyny AF? :>
    > ;)

    Miałeś podpięty ten obiektyw czy tak sobie tylko przypuszczasz?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 50. Data: 2009-02-03 08:21:51
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > właśnie te machinacje w znacznej mierze decydują o zmianach kursu naszej

    Oto socjalizm w najgorszej postaci :-/

    --
    f1969