  • 31. Data: 2009-02-02 19:37:59
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    dominik wrote:

    > systemowych i nie bez powodu. To jedyna 50mm tego typu - z swoimi
    > wadami i zaletami, ale jednak.

    znaczy jakiego typu?

    typu dupyny AF? :>

    ;)

    --
    pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-02-02 20:20:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > W bardzo prosty sposób by zmieniło.
    > Nie stracilibyśmy ani procencika w stosunku do EUR i mielibyśmy takie ceny
    > na sprzęt jak na zachodzie. A tak mamy syf bo nie tylko jen poleciał w
    górę,
    > ale też my polecieliśmy w dół.
    >[...]

    Dokładnie tak.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-02-02 20:23:20
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 19:28:50 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski wrote:

    > W ERMie wahania mogą być dość spore - 15% w każdą stronę.

    OK, tylko ten ich ERM mial bardziej znaczenie psychologiczne, ich
    traktowano wtedy jakby juz mieli EUR -- zlotowka się psuje sporo dluzej
    niz ,,pare tygodni'', zas korona slowacka w ostatnich dniach swego zywota
    nie towarzyszyla nurkowaniu PLN czy HUF.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2009-02-02 20:35:17
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Ziemo:

    > No to gadaj z Sigmą, chyba nie myślisz że sklep ci sprzeda poniżej kosztów?

    Ale ja do sklepu nic nie mam, gadać z sigmą też mi się nie chce, ja
    jestem potencjalnym klientem, który ma ten komfort że może poczekać
    (teraz mi się nie pali a za kilka miesięcy to się zastanowię). Kwestia
    czy producent bierze takich klientów pod uwagę, czy wyłącznie takich co
    muszą (kupić) lub/i nie mogą czekać.

    --
    Ziemo

  • 35. Data: 2009-02-02 20:48:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ziemo:

> [...]
    > (teraz mi się nie pali a za kilka miesięcy to się zastanowię). Kwestia
    > czy producent bierze takich klientów pod uwagę, czy wyłącznie takich co

    Producent ma ich gdzieś.
    Niemców i Amerykanów stać na sprzęt, a ty sobie możesz tylko pochlipać.
    Life is brutal.

  • 36. Data: 2009-02-02 21:30:06
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Producent ma ich gdzieś.
    > Niemców i Amerykanów stać na sprzęt, a ty sobie możesz tylko pochlipać.
    > Life is brutal.

    No to ja sobie pochlipie jeszcze trochę, bo mam jakieś przekonanie, może
    błędne ze te ceny długo wysokie nie będą.

    --
    Ziemo

  • 37. Data: 2009-02-02 21:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Marcin [3M] wrote:

    > A tak btw, dlaczego u nas euro i dolar poszły w górę?

    A dlaczego większość krajów zaczęła wprowadzać "zabezpieczenia"
    oraz "przyglądać się" (mimo tzw. wolnego rynku) wypływaniu środków
    do firm-matek, które ich mocno potrzebują?
    To nie Polska inwestowała na zachodzie, tylko na odwrót.
    Jak "centrala" chce wyciągnąć pieniądze z .pl to raczej złotówek
    nie potrzebuje :|

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-02-02 22:19:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A dlaczego większość krajów zaczęła wprowadzać "zabezpieczenia"
    > oraz "przyglądać się" (mimo tzw. wolnego rynku) wypływaniu środków
    > do firm-matek, które ich mocno potrzebują?

    Rychło w czas! Firmy wyciągają od lat wykazując nawet straty w takiej
    Polsce, ale za to w macierzystym kraju dochody z placówek zagranicznych
    są i akcjonariusze się cieszą. Po co niby te zmiany nazw hoteli na
    Mercure, Novotel itp? Bo za korzystanie z tej "znanej" nazwy się płaci
    firmie matce. Jakby Grand Hotel był w Warszawie mało znaną marką :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 39. Data: 2009-02-02 23:23:59
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

> [...]
    > na sprzęt jak na zachodzie. A tak mamy syf bo nie tylko jen poleciał w górę,

    Kurs EUR/PLN szybko odzwierciedla roznice w zachowaniu naszej gospodarki
    w stosunku do strefy euro, dyskontuje rowniez przyszle spodziewane zmiany.
    Gdy zniknie kurs (zamrozenie, zmiana waluty), roznice miedzy
    gospodarkami nadal beda istniec, ale beda sie wyrownywac gdzie indziej i
    wolniej. Np. reagowac bedzie rynek pracy, uslugi, ceny na rynkach
    lokalnych, poziom inwestycji. Nie zauwazymy tego tak szybko jak w
    przypadku reakcji EUR/PLN

    Zeby nie bylo OT :)
    Mozesz fotografowac w trybie A/T/P - automatyka dobierze wlasciwe
    parametry natychmiast do zmieniajacego sie otoczenia (to alegoria do
    plynnego kursu).
    Jezeli zamrozisz ekspozycje (ustawisz jednorazowo M), to jedyna szansa
    na poprawne naswietlenie jest zakladanie filtrow ND, zmiana kadru,
    oczekiwanie na inna pore dnia, blysk lampy, montowanie blend. Pojawia
    sie dzialania, ktorych do tej pory nie wykonywalismy. To jest
    odpowiednik sztywnego kursu :)

    AF

  • 40. Data: 2009-02-02 23:49:36
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > To nie Polska inwestowała na zachodzie, tylko na odwrót.
    > Jak "centrala" chce wyciągnąć pieniądze z .pl to raczej złotówek

    Właśnie.
    Kurs wzrósł między innymi, bo wywiało z działającego na terenie PL systemu
    bankowego walutę.
    Gdzieś czytałem, że tylko jeden z banków wytransferował kilka mld dolarów w
    ciągu godzin.
    Pytanie teraz, jak w takiej sytuacji zachowa się bankowy system Słowacji
    (nie wiem jaką mają strukturę własności ich banki.
    Jeżeli mają podobną jak "nasze" - to możliwe, ze problemy trafią ich z
    zupełnie innej strony - a ich przyczyną będzie brak pieniędzy.
    Tak czy inaczej - drogie zabawki to mały pikuś. Problemem będzie np prąd po
    1zł/kWh.