  • 121. Data: 2009-02-04 12:54:56
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 08:06:18 +0100, Jakub Jewuła wrote:

    > Wymien prosze, please, no nie badz taki ;-)

    Np zmiotlo cla miedzy nami a EU.
    Tak, wiem, pozbawilismy się przez to mozliwosci ochrony krajowego rynku,
    pewnie dlatego nie mozna juz kupic polskiej szkockiej whisky :D

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 122. Data: 2009-02-04 13:03:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    p47 napisal:
    > Nie zgadzam się na to: "a tu prędzej"!
    > Zalecam Sz. Oponentom jednak zajrzenie do danych! - i nie trzeba odwoływac
    > się do przykładów Chin, Indii czy Brazylii, bowiem liczne kraje na podobnym
    > poziomie gospodarczym takie jak USA, Kanada, Australia, czy Meksyk, a także
    > panstwa UE pozostające poza strefą Euro w przekroju usrednionym ostatnich
    > lat miały znacząco wyższe tempo rozwoju, zarówno procentowo, jak i w
    > liczbach bezwzglednych (liczone na głowę)

    Ale nie jest to kompletnie zwiazane z istnieniem wspolnej waluty,
    lecz z socjalno-redystrybucyjnym nastawieniem rzadow. Porownaj
    USA, ktore tez maja wspolna walute we wszystkich stanach, ale
    kompletnie odmienny system spoleczny. To znaczy na razie maja,
    bo po plajcie bankow nastawienie spoleczne moze sie bardzo szybko
    tam zmienic. Przeciez nawet republikanie sa teraz trendy, jazzy i cool
    i maja czarnego na czele :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 123. Data: 2009-02-04 13:13:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, p47 wrote:

    > pogladem, ze Polacy rzekomo z natury sa głupi i nieuczciwi i dlatego muszą
    > koniecznie miec nad sobą obcego, który za nich będzie myślał i nad nimi
    > z batem w reku panował, ku ich szczęsciu i dobrobytowi;-)

    To z kanclerze Bismarcka? ;)
    W małej encyklopedii PWN miał wpis "największy wróg polskości" :)

    Z drugiej strony: co innego chcesz zaproponować, skoro Polacy za wszelką
    cenę usiłują (masowo!) nie przestrzegać *własnego* prawa?
    Kto nie wierzy niech sobie stanie 300m za fotoradarem.
    Na przykład.
    Albo poszuka hasła "ORMO" na grupach .prawo czy .samochody.
    Żeby nie było - z opisów na tych samych grupach wynika, że takich samych
    ograniczeń (ci sami Polacy) np. w Niemczech przestrzegają.

    A z drugiej - faktur można tylko dlatego nie podpisywać, że ue ustanowiła
    ZAKAZ żądania podpisu.
    Znaczy poziom nieposzania dla prawa jest równie duży po obu stronach
    (uchwalających i przestrzegających, bo tworzenie prawa zbędnego to też
    nieposzanowanie).
    Ironiczna teza zaczyna brzmieć groźniej... :P

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2009-02-04 13:21:39
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    p47 napisal:
> [...]

    "Ale nie jest to kompletnie zwiazane z istnieniem wspolnej waluty,
    lecz z socjalno-redystrybucyjnym nastawieniem rzadow.

    (...)
    Pozdrawiam,

    Jacek"

    Czyzbys sugerował, ze wprowadzenie Euro skutkuje powstaniem rzadu o
    nastawieniu socjalno-redystrybucyjnym? ;-))

    p47

  • 125. Data: 2009-02-04 13:26:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    > po
    >
    > W tej kwestii jestem odmiennego zdania. Uważam, że przyjęcie Euro będzie
    > czynnikiem sprzyjającym rozwojowi naszej gospodarki i jakoś nie widzę
    > ządnego powodu aby podatki wskutek wprowadzenia Euro maiły wzrosnąć.
    > W kwestii przyjęcia do UE też nas eurosceptycy starszyli jak to w kość
    > dostaniem,y. I... okazało się, ze ogólny bilans wstąpienia jest
    > zdecydowanie
    > dodatni.

    No ja niestety mam również dziwne skojarzenia z czasem przedakcesyjnym.
    Pamiętam, jak jednym z poważniejszych argumentów "za" był w skrócie taki:
    - wreszczie przyjdzie "unijne prawo" i zrobi porządek w tym naszym
    biurokratycznym bajzlu.
    Abstrachując już od tego czy "unijne prawo" w istocie mogło być kiedykolwiek
    wzorcem dla kogokolwiek - po niedługim czasie to się samo zaczęło
    weryfikować. Pod pozorem wdrożeń unijnych regulacji de facto robiło się
    wizerunkowe morderstwo na idei UE. Bo rzecz jasna nikt nie przyszedł i nie
    wmusił nam lepszych rozwiązań (bo nie mógł), za to nasza klasa biuroratyczna
    w meandrach unijnych paragafów znalazła niewyczerpaną inspirację do
    wdrażania kompletnych idiotyzmów tłumacząc - Unia tak każe.

    Znowu słyszę ten ton, że euro będzie dla nas skutkowac tylko i wyłącznie
    pozytywnymi skutkami. Trudno mi ten towar kupić w takiej postaci.

    adam

  • 127. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > Zgadza się. Głupot i mnożenia bezsensownej biurokracji można znaleźć
    > bardzo dużo - sam wielokrotnie na to narzekałem. Ale - liczy się ogólny
    > bilans - a ten jest pozytywny. Zresztą przed wejsciem do UE nie byłem
    > bynajmniej entuzjastą - byłem za wejściem, ale bynajmniej nie dlatego, ze
    > uważałem UE za źródło wszelkiej szczęśliwosci - po prostu uważałem (i
    > nadal uważam), że z możliwych do zrealizowania wariantów integracja z UE
    > jest dla Polski tym najkorzystniejszym (nie mylić z idealnym).

    Ja początkowo odwrotnie - byłem przeciwny, przy czym moje ówczesne "nie"
    bylo wyrazem "uznania" dla kampanii prounijnej (w sensie merytorycznej
    argumentacji) jak i "zaufania" do takich zwolenników liberalizmu jak L.
    Miller.
    Teraz też uważam, że członkostwo w UE jest dla nas najkorzystniejszym w
    dzisiejszej Europie i przy dzisiejszej kondycji naszej polityki wewnętrznej
    wariantem. Co jednak nie oznacza euforii i akceptacji każdego pomysłu jaki z
    tego członkostwa wynika.

    Euro - dla mnie super ? OK ale czy koniecznie jak najszybciej i kolanem
    dopychane ?

    adam

  • 126. Data: 2009-02-04 13:26:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > A te "dotacje unijne" to wziely sie skad?
    > Przypadkiem nie z naszych wplat?

    Owszem, tylko gdyby nie te dotacje to większość z tych co je dostali nie
    powąchaliby niczego poza kosztownym kredytem w banku, a per saldo i tak
    podatki płacić trzeba by było.
    Oczywiście lepiej by było gdyby pieniądze na rozwój nie musiały iść do
    polskiej firmy przez kasę w Brukseli (i gdyby te transfery + obsługa nie
    pożerały swojej działki) ale do 2004 roku jakoś się tego nie udawało zrobić.

    adam

  • 128. Data: 2009-02-04 13:50:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > nieposzanowanie).
    > Ironiczna teza zaczyna brzmieć groźniej... :P

    Ludzie to idioci jako gatunek : ))))
    Bez względu na obywatelstwo, rasę, wyznanie i długość fiuta ; )))))))

    adam

  • 129. Data: 2009-02-04 13:54:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    p47 wrote:

    > A szczególnie w sytuacji, w ktorej nasz ryży Zdobywca And corocznie

    Mam taki pomysł abyś opuścił grupę o fotografii i w podskokach udał się w
    kierunku najbliższego rynsztoka...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 130. Data: 2009-02-04 13:56:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    p47 napisal:

    > Czyzbys sugerował, ze wprowadzenie Euro skutkuje powstaniem rzadu o
    > nastawieniu socjalno-redystrybucyjnym? ;-))

    Hm, patrze i patrze, i kompletnie nie moge zrozumiec Twojego ciagu
    wnioskowania. Uzasadnij lub zacytuj miejce, w ktorym pisze, ze wprowadzenie
    euro skutkuje powstaniem rzadow itd.

    Bo jak patrze na swoje slowa, przez Ciebie zacytowane, to caly czas widze
    teze o BRAKU ZWIAZKU pomiedzy euro i socjalistycznym nastawieniem rzadow
    w UE.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek