  • 111. Data: 2009-02-04 11:19:50
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > Za to wprowadzenie przepisow o krzywiznie banana.
    >[...]

    Zgadza się. Głupot i mnożenia bezsensownej biurokracji można znaleźć bardzo
    dużo - sam wielokrotnie na to narzekałem. Ale - liczy się ogólny bilans - a
    ten jest pozytywny. Zresztą przed wejsciem do UE nie byłem bynajmniej
    entuzjastą - byłem za wejściem, ale bynajmniej nie dlatego, ze uważałem UE
    za źródło wszelkiej szczęśliwosci - po prostu uważałem (i nadal uważam), że
    z możliwych do zrealizowania wariantów integracja z UE jest dla Polski tym
    najkorzystniejszym (nie mylić z idealnym).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 112. Data: 2009-02-04 11:20:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Za to wprowadzenie przepisow o krzywiznie banana.

    Warszawa produkuje znacznie wieksza liczbe glupot, w dodatku klamliwie
    podpierajac sie argumentem "Bruksela kazala".

    W zestawieniu z Warszawa, Bruksela jest jednak bardziej logiczna i mniej
    skorumpowana. Od czasu wpadki z KE Cresson znacznie uwazniej patrza tam
    na rece.

    Dodatkowo, Bruksela naklada Warszawie kaganiec na najbardziej agresywne
    i zlodziejskie dzialania urzednicze, ze chocby przytocze najswiezsze uchylenie
    regulacji vatowskich (Lisak i pochodne).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 113. Data: 2009-02-04 11:24:32
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Te z którymi bezpośrednio się zetknąłem wymagały wkładu własnego w
    > wysokości 20% - resztę pokrywały dotacje unijne. Fakt, że narzucone
    > wymogi powodowały zawyżenie kosztów (dodatkowe eksperytyzy itp.) ale
    > i tak dotacje unijne pokrywały znaczącą większość kosztów inwestycji.

    A te "dotacje unijne" to wziely sie skad?
    Przypadkiem nie z naszych wplat?

  • 114. Data: 2009-02-04 11:27:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Np. Chiny?
    > :>

    A ile z tego wzrostu byla wlasnoscia CHINSKA, a ile bylo tylko zapisem ksiegowym
    i bylo wytransferowywane. O ile pierwszy element wzrostu pozostanie w Chinach
    nawet w warunkach kryzysu, o tyle drugi moze zniknac i najprawdopodobniej zniknie.
    Mowiac najkrocej: elementem chinskim w tej ukladance sa podatki i place, pozostale
    skladniki - niekoniecznie. Operuje tu bardziej podejsciem
    inzyniersko-termodynamicznym,
    bo oszukac sie go nie da. Belkot ekonomiczny, lansowany w ostatnich latach do rangi
    nauki, pomine milczeniem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 115. Data: 2009-02-04 12:27:46
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Np. Chiny?
    > :>

    > A tu prędzej.

    Nie zgadzam się na to: "a tu prędzej"!
    Zalecam Sz. Oponentom jednak zajrzenie do danych! - i nie trzeba odwoływac
    się do przykładów Chin, Indii czy Brazylii, bowiem liczne kraje na podobnym
    poziomie gospodarczym takie jak USA, Kanada, Australia, czy Meksyk, a także
    panstwa UE pozostające poza strefą Euro w przekroju usrednionym ostatnich
    lat miały znacząco wyższe tempo rozwoju, zarówno procentowo, jak i w
    liczbach bezwzglednych (liczone na głowę)

    p47

  • 116. Data: 2009-02-04 12:36:17
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > dla
    >
    > Gospodarki krajów UE stopniowo się integrują i różnice te zmniejszają się.
    > wprowadzenie Euro będzie sprzyjac przyspieszeniu tego procesu.

    Zwracam uwagę, że rzucasz hasła,- tezy, bez żadnej próby dowodu ich
    słuszności!
    Ponadto proponuje rozważyć, że integracja integracji nie równa i np.
    gosdpodarki krajów kolonialnych w sposób oczywisty były doskonale
    zintegrowane z gospodarkami krajów-właścicieli.
    czy było to źródłem ich nadzwyczajnej szczęśliwości i powszechnego w
    koloniach dobrobytu?;-))

    > Czynisz jedno fałszywe założenie - że decyzje podejmowane przez rządzących
    > Polską są optymalne dla naszej gospodarki. Niestety historia uczy, że
    > podejmowane przez polityków decyzje najczęściej miały być optymalne przede
    > wszystkim dla wyniku wyborczego danej partii w najbliższych wyborach.

    > I dlatego właśnie należy dążyć do jej upodobnienia do sytuacji w bardziej
    > rozwiniętych krajów UE - poprzez możliwie szybką integrację. Również
    > kosztem
    > rezygnacji z części własnej suwerenności związanej z posiadaniem odrębnej
    > waluty.

    Musisz jednak najpierw dowieść, ze integracja pod dyktatem silniejszych (bo
    to oni ustalac beda parametry pieniądza wg przede wszystkim swoich potrzeb)
    bezwzględnie i zawsze ma na celu i doporowadzi do wyrównania poziomów i
    "dogodzenie" słabszemu. W koncu niejaki Adolf Hitler tez chciał zintegrowac
    wiele gospodarek;-))

    p47

  • 117. Data: 2009-02-04 12:41:50
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ta słynna krzywizna banana wynika z bardzo pragmatycznych względów.
    > Chodziło o zachamowanie importu bananów z ameryki południowej, a
    > promowaniu importu z afryki. Banany są różne, więc dobrano parametry
    > bananów afrykańskich. Nie można było po prostu nałożyć cła (WTO) więc inną
    > drogą to zrobiono.

    Jest to niezly przykład, dla czyich potrzeb ustalac się bądzie (właściwie
    juz się ustala!) reguły gry,- dla wiekszości obywateli UE korzystne byłyby
    oczywiście tańsze i smaczniejsze banany południowoamerykańskie, ale jeden z
    silniejszych (tym razem Francja) ma interesy w Afryce i dlatego takie,
    niekorzystne dla maluczkich, przepisy wprowadzono.
    Póki co niektórzy słabeusze mają resztki suwerenności gospodarczej w postaci
    własnej waluty i (teoretycznie przynajmniej) moga w sytuacjach krytycznych
    reagować zgodnie ze swoimi tylko potrzebami. Prz Euro takich mozliwości nie
    będzie, decyzje silniejszych beda nieodwołalne!

    p47

  • 118. Data: 2009-02-04 12:47:17
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
> [...]

    i zlodziejskie dzialania urzednicze, ze chocby przytocze najswiezsze
    uchylenie
    regulacji vatowskich (Lisak i pochodne).

    Nie widze sensu polemizować z twoim (mam nadzieje ze tylko nieporzemyślanym)
    pogladem, ze Polacy rzekomo z natury sa głupi i nieuczciwi i dlatego muszą
    koniecznie miec nad sobą obcego, który za nich będzie myślał i nad nimi z
    batem w reku panował, ku ich szczęsciu i dobrobytowi;-)

    p47

  • 119. Data: 2009-02-04 12:52:40
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > praktycznie
    >
    > Taaak... Były już takie czasy, że jednym podpisem można było wprowadzić
    > np.
    > zakaz wywozu dewiz za granicę albo nawet zakaz ich posiadania. I po pewnym
    > czasie okazało się, że takie metody były na tyle nieefektywne, ze nawet ci
    > podpisujący zaczęli mieć ich dosyć i dostrzegli potrzebę zmian. Czyżbyś
    > proponował powrót do tamtych metod?
    >
    > --

    Czyzbys był zwolennikiem teorii, ze rzad ma "rządzic" ale bron Boże nie
    wydając i nie egzekwując zadnych praw i zarzadzeń?! To skrajny dogmatyzm!
    Jesli jest taka konieczność, inaczej jakiegos problemu nie mozna rozwiązać
    to, owszem, przejściowo takie prawo mozna wprowadzać. Liczy sie nie
    doktrynerstwo, ale pragmatyzm i efekty!

    Zauważe, że np w USA czy Wlk. Brytanii, nie mówiąc o Islandii dokonano np.
    de-facto nacjonalizacji wielu banków, co dla podbnych doktrynerów jest
    świetokradztwem!
    p47

  • 120. Data: 2009-02-04 12:54:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > nawet w warunkach kryzysu, o tyle drugi moze zniknac i najprawdopodobniej zniknie.

    Oczywiście.
    Ale odnosiłem się do WIELKOŚCI gospodarki.

    pzdr, Gotfryd