  • 101. Data: 2009-02-04 10:08:31
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > A jak juz sie wyrownaja to postawimy przy wjezdzie tablice
    > z napisem "PGR - kazdemu rowno, myslenie zakazane!".

    Integracja oznacza raczej raczej likwidację tablic (może nie dosłownie
    tablic, a raczej przepisów prawnych i praktyk) z napisami 'Obcym wstęp
    wzbroniony'. Przy czym 'obcy' na tych tablicach to nie tylko ludzie, ale i
    produkty, usługi, inwestycje...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 102. Data: 2009-02-04 10:35:42
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Naprawdę aż wymieniać Ci muszę?

    Chipsy przygotowalem, nie odbieraj mi rozwyrki :)

    > Porównaj ceny w naszych sklepach sprzętu foto przed wejściem do UE i
    > obecnie.

    Euro-prawda.
    Brak zwiazku z wejsciem do durni -
    uwolnic handel mozna innymi sposobami.

    > Przypomnij sobie choćby jak kolejki TIR-ów na granicy z
    > Niemcami wygladały jeszcze 5 lat temu.

    J/w

    > Bezrobocie też by nieco
    > inaczej w ostatnich latach wyglądało gdyby nie możliwość podejmowania
    > pracy w wielu krajach UE.

    No tak - na zmywak mozna pojechac.
    Kto chcial jechal i wczesniej, w dodatku lepiej zarabial bo na czarno ;)

    > Inwestycji finansowanych ze środków unijnych też
    > całkiem sporo znajdziesz...

    Ile nas one kosztowaly?

  • 103. Data: 2009-02-04 10:36:32
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > tablic, a raczej przepisów prawnych i praktyk) z napisami 'Obcym wstęp
    > wzbroniony'. Przy czym 'obcy' na tych tablicach to nie tylko ludzie,

    Za to wprowadzenie przepisow o krzywiznie banana.

  • 104. Data: 2009-02-04 10:43:55
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 10:00:23 +0100, Steel wrote:
    > starczy sprawdzic na www.sigma-foto.pl
    > np 300/2.8 tam juz 12990!!! tu w cenniku powyzej bylo jedyne 9999 a w
    > pstryku 8400!

    na figma-foto.pl są te same ceny z kosmosu co zawsze, 12-24 tam kosztuje
    3999 odkad patrzylem, taka cena wisiala nawet wtedy jak to szklo się
    dalo kupic za 1700zl

    :-)
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 105. Data: 2009-02-04 10:47:32
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Za to wprowadzenie przepisow o krzywiznie banana.

    Ta słynna krzywizna banana wynika z bardzo pragmatycznych względów.
    Chodziło o zachamowanie importu bananów z ameryki południowej, a
    promowaniu importu z afryki. Banany są różne, więc dobrano parametry
    bananów afrykańskich. Nie można było po prostu nałożyć cła (WTO) więc
    inną drogą to zrobiono.

    wer

  • 106. Data: 2009-02-04 10:52:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > promowaniu importu z afryki. Banany są różne, więc dobrano parametry
    > bananów afrykańskich. Nie można było po prostu nałożyć cła (WTO) więc

    Rozmiarach ogorka. Jakies wytlumaczenie? ;)

  • 107. Data: 2009-02-04 11:05:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Jacek_P wrote:

    > Ehm, zapominasz, ze operowanie procentowymi wskaznikami prowadzi czesto
    > na manowce. Wysokie wskazniki wzrostu mozesz miec tylko w MALYCH gospodarkach,

    Np. Chiny?
    :>

    > Policz tez 'najwolniejsze' i 'najszybsze' gospodarki w wartosciach bezwzglednych.

    A tu prędzej.
    A najlepiej wydzie Ci ten wkaźnik przy wyznaczeniu wartości bezwzględnej
    "na głowę" (w Chinach). Ale wtedy również trzeba uczciwie przyznać, że
    podawanie *procentowego* przyrostu ma nie taki cel.

    pzdr, Gotfryd

  • 108. Data: 2009-02-04 11:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, b...@n...pl wrote:

    > Ta słynna krzywizna banana wynika z bardzo pragmatycznych względów. Chodziło
    > o zachamowanie importu bananów z ameryki południowej, a promowaniu importu z
    > afryki.

    To w ramach usuwania tablic "obcym wstęp wzbroniony"?
    Znaczy pytam czyje zdanie popierasz, bo to nie jest jasne.

    W szczególności wyjaśnij co uzyskały kraje, ktore nie mają "terytoriów
    zamorskich" na tym, że kupowały droższe bananu z owych terytoriów?
    Zgoda - to było "chamowanie" ;) (czyli wciskanie na chama droższego
    towaru jak mniemam).

    pzdr, Gotfryd

  • 109. Data: 2009-02-04 11:15:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Ile nas one kosztowaly?
    >[...]

    Te z którymi bezpośrednio się zetknąłem wymagały wkładu własnego w wysokości
    20% - resztę pokrywały dotacje unijne. Fakt, że narzucone wymogi powodowały
    zawyżenie kosztów (dodatkowe eksperytyzy itp.) ale i tak dotacje unijne
    pokrywały znaczącą większość kosztów inwestycji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 110. Data: 2009-02-04 11:16:21
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Rozmiarach ogorka. Jakies wytlumaczenie? ;)

    Uderzyć w sex-shopy?
    M..M