  • 91. Data: 2009-02-04 06:36:56
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "p47" <p...@b...wp.pl> napisał:

    >[...]
    > Zwracam uwage miłośnikom szybkiego przejścia na Euro, ze obecnie w/w
    > sytuacji (transferom pieniądza) możnaby , gdyby była taka wola polityczna,
    > zapobiec jednym podpisem. Przy Euro przeciwdziałanie temu byłoby
    praktycznie
    > niemozliwe!
    >[...]

    Taaak... Były już takie czasy, że jednym podpisem można było wprowadzić np.
    zakaz wywozu dewiz za granicę albo nawet zakaz ich posiadania. I po pewnym
    czasie okazało się, że takie metody były na tyle nieefektywne, ze nawet ci
    podpisujący zaczęli mieć ich dosyć i dostrzegli potrzebę zmian. Czyżbyś
    proponował powrót do tamtych metod?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 92. Data: 2009-02-04 06:45:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "p47" <p...@b...wp.pl> napisał:

    >[...]
    > A zatem beda to decyzje korzystne dla jego gospodarki! Ale niekoniecznie
    dla
    > naszej, bo nasza sytuacja gospodarcza bardzo wyraxnie różni sie np. od
    > niemieckiej.

    Gospodarki krajów UE stopniowo się integrują i różnice te zmniejszają się. I
    wprowadzenie Euro będzie sprzyjac przyspieszeniu tego procesu.

    > Nie będzie wtedy mozliwości podejmowania decyzji optymalnej dla tej jednej
    > gospodarki,- naszej!
    > A to duzo gorsza i szkodliwsza sytuacja od ponoszenia kosztów wymiany.

    Czynisz jedno fałszywe założenie - że decyzje podejmowane przez rządzących
    Polską są optymalne dla naszej gospodarki. Niestety historia uczy, że
    podejmowane przez polityków decyzje najczęściej miały być optymalne przede
    wszystkim dla wyniku wyborczego danej partii w najbliższych wyborach.

    > Zwracam też uwagę, że te obecne manipulacje kursowe maja miejsce m.in.
    > dlatego, ze nasza sytuacja gospodarczo-finansowa rózni się bardzo od
    > sytuacji innych państw. Gdyby była całkowicie identyczna to nie byłoby
    > specjalnie warunków do uprawiania takich spekulacji!

    I dlatego właśnie należy dążyć do jej upodobnienia do sytuacji w bardziej
    rozwiniętych krajów UE - poprzez możliwie szybką integrację. Również kosztem
    rezygnacji z części własnej suwerenności związanej z posiadaniem odrębnej
    waluty.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 93. Data: 2009-02-04 07:06:18
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Nie dostrzegasz korzystnych zmian po wejściu do UE? Cóż... to chyba w
    > jakichś zupełnie innych światach żyjemy.

    Wymien prosze, please, no nie badz taki ;-)

  • 94. Data: 2009-02-04 07:08:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Gospodarki krajów UE stopniowo się integrują i różnice te zmniejszają
    > się. I wprowadzenie Euro będzie sprzyjac przyspieszeniu tego procesu.

    A jak juz sie wyrownaja to postawimy przy wjezdzie tablice
    z napisem "PGR - kazdemu rowno, myslenie zakazane!".

  • 95. Data: 2009-02-04 09:00:23
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Cytat za foto-net:
    >
    > 8/3.5 EX DG fisheye circular 3*399
    [ciach]

    > Zabawnie, co nie?

    No ceny podskoczyly ...
    starczy sprawdzic na www.sigma-foto.pl
    np 300/2.8 tam juz 12990!!! tu w cenniku powyzej bylo jedyne 9999 a w
    pstryku 8400!

    hehe ciekaw jestem kto im w tej cenie bedzie to kupowac...

    Steel

  • 96. Data: 2009-02-04 09:12:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > pstryku 8400!
    >
    > hehe ciekaw jestem kto im w tej cenie bedzie to kupowac...

    Ja jestem ciekaw czy w poprzedniej ktos kupowal :))

  • 97. Data: 2009-02-04 09:48:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    p47 napisal:
    > Domyślam się, ze do takiego przekonania doprowadził cię fakt, że w przekroju
    > historycznym kraje strefy Euro należą poza wszelką wątpliwość do najwolniej
    > rozwijających się gospodarek zarówno na świecie, jak i w Europie;-))

    Ehm, zapominasz, ze operowanie procentowymi wskaznikami prowadzi czesto
    na manowce. Wysokie wskazniki wzrostu mozesz miec tylko w MALYCH gospodarkach,
    bo tam jakikolwiek przyrost ilosciowy daje od razu duzy skok procentowy.

    Policz tez 'najwolniejsze' i 'najszybsze' gospodarki w wartosciach bezwzglednych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 98. Data: 2009-02-04 09:52:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    p47 napisal:
    > A szczególnie w sytuacji, w ktorej nasz ryży Zdobywca And corocznie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Epitety sa zazwyczaj kiepskimi argumentami, bo identycznie zachowywali
    sie poprzednicy: kartoflowaci paranoicy, cichy specjalista od rzadzenia
    technicznego, specjalista od konczenia, a nawet zaczynania, marionetka
    Krzaklewskiego, glowny strazak RP, lubitiel imprez zakrapianych z Alganowem itd.
    Jak tak patrze na ten poczet polskich premierow, to jakos dziwnie ciezko
    dostrzec roznice merytoryczne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 99. Data: 2009-02-04 10:03:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > Wymien prosze, please, no nie badz taki ;-)

    Naprawdę aż wymieniać Ci muszę?
    Porównaj ceny w naszych sklepach sprzętu foto przed wejściem do UE i
    obecnie. Przypomnij sobie choćby jak kolejki TIR-ów na granicy z Niemcami
    wygladały jeszcze 5 lat temu. Bezrobocie też by nieco inaczej w ostatnich
    latach wyglądało gdyby nie możliwość podejmowania pracy w wielu krajach UE.
    Inwestycji finansowanych ze środków unijnych też całkiem sporo znajdziesz...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 100. Data: 2009-02-04 10:04:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > Jak tak patrze na ten poczet polskich premierow, to jakos dziwnie ciezko

    Nie no, Buzek, jak już wiedział, że przegra wybory wziął się za bardzo
    potrzebne (nie zawsze udane, ale potrzebne) 4 wielkie reformy. Szkoda,
    że na koniec kadencji, zamiast na początku. Tak to jest z politykami -
    ich głównym celem jest koryto, a dopiero później dobro kraju (bliższa
    ciału koszula). Jak już nie miał nic do stracenia, to zrobił, co
    powinien na początku (a może to Krzaklewski blokował od początku Buzka,
    a potem machnął ręką, bo widział, że nie wygra wyborów?).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.