  • Data: 2016-04-14 19:28:06
    Temat: Re: Koniec spalin
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.04.2016 18:54, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wiesz że dzwoni tyle że nie wiesz gdzie i dlatego piszesz banialuki.
    > Owszem, miałbyś rację gdyby wszystkie elektrownie działały na węgiel.
    > Ale udział węgla w zachodnioeuropejskiej energetyce stale maleje.
    > Popatrz tylko na udział energii jądrowej w bilansie Francji

    75% - to ma sens. Ale obawiam się, że długo (o ile wogóle) gdzieś poza
    Francją taka sytuacja nastąpi. Nie ma "klimatu" do otwierania nowych
    elektrowni atomowych w imię ekologii, a i sami "zieloni" będą się do
    torów przykuwać;)

    > czy udział
    > energii wiatrowej w energetyce Hiszpanii

    17,5% - mało, zresztą do tego trzeba specyficznych warunków. Elektrownie
    wiatrowe mają tą wadę, że są mało stabilnym źródełem. Jakby samochody
    dało się zatankować na tydzien, to miałoby sens, choć niekoniecznie
    ekonomiczny.

    , czy np. udział
    > energii słonecznej w energetyce niemieckiej.

    6% - tyle co nic.

    Ogólnie biorąc pod uwagę, że dominuje jednak węgiel, a trzeba
    zauważalnie więcej skopcić w elektrowni dla samochodu elektrycznego niż
    w silniku na miejscu, to jednak na CO2 elektryki wychodzą na minusie.
    Przynajmniej na razie.

    Na tą chwilę samochody elektryczne nie mają praktycznie żadnych zalet,
    poza tym, że emitują zaniczyszczenia poza miastem - tu pójdą raczej w
    kierunku transportu publicznego, bo po prostu samochody zajmują za dużo
    miejsca i tego nie przeskoczysz - zaparkowany wózek zajmuje więcej
    miejsca niż powierzchnia na pracownika w biurze.

    Ekonomia - ta zależy od polityki i podatków, więc nie ma specjalnie
    czego porównywać. Ekologia - sprawa nie jest oczywista. Wygoda - bez
    wątpienia wygrywają na razie spalinowe. Pewną zaletą może być zwijanie
    asfaltu przy starcie;)

    Shrek.