-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koniec spalin
Date: Thu, 14 Apr 2016 19:28:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 44
Message-ID: <neojv1$p7c$1@node2.news.atman.pl>
References: <570fb150$0$654$65785112@news.neostrada.pl> <neobcv$dml$1@dont-email.me>
<1o64wrk7i5j7g.1uzbvloh5fhk$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1460654881 25836 83.142.198.226 (14 Apr 2016 17:28:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Apr 2016 17:28:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <1o64wrk7i5j7g.1uzbvloh5fhk$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2580351
[ ukryj nagłówki ]On 14.04.2016 18:54, Jacek Maciejewski wrote:
> Wiesz że dzwoni tyle że nie wiesz gdzie i dlatego piszesz banialuki.
> Owszem, miałbyś rację gdyby wszystkie elektrownie działały na węgiel.
> Ale udział węgla w zachodnioeuropejskiej energetyce stale maleje.
> Popatrz tylko na udział energii jądrowej w bilansie Francji
75% - to ma sens. Ale obawiam się, że długo (o ile wogóle) gdzieś poza
Francją taka sytuacja nastąpi. Nie ma "klimatu" do otwierania nowych
elektrowni atomowych w imię ekologii, a i sami "zieloni" będą się do
torów przykuwać;)
> czy udział
> energii wiatrowej w energetyce Hiszpanii
17,5% - mało, zresztą do tego trzeba specyficznych warunków. Elektrownie
wiatrowe mają tą wadę, że są mało stabilnym źródełem. Jakby samochody
dało się zatankować na tydzien, to miałoby sens, choć niekoniecznie
ekonomiczny.
, czy np. udział
> energii słonecznej w energetyce niemieckiej.
6% - tyle co nic.
Ogólnie biorąc pod uwagę, że dominuje jednak węgiel, a trzeba
zauważalnie więcej skopcić w elektrowni dla samochodu elektrycznego niż
w silniku na miejscu, to jednak na CO2 elektryki wychodzą na minusie.
Przynajmniej na razie.
Na tą chwilę samochody elektryczne nie mają praktycznie żadnych zalet,
poza tym, że emitują zaniczyszczenia poza miastem - tu pójdą raczej w
kierunku transportu publicznego, bo po prostu samochody zajmują za dużo
miejsca i tego nie przeskoczysz - zaparkowany wózek zajmuje więcej
miejsca niż powierzchnia na pracownika w biurze.
Ekonomia - ta zależy od polityki i podatków, więc nie ma specjalnie
czego porównywać. Ekologia - sprawa nie jest oczywista. Wygoda - bez
wątpienia wygrywają na razie spalinowe. Pewną zaletą może być zwijanie
asfaltu przy starcie;)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.16 20:27 Jacek Maciejewski
- 14.04.16 20:37 Zenek Kapelinder
- 14.04.16 21:20 Shrek
- 14.04.16 21:25 Kaczin
- 14.04.16 22:00 nadir
- 14.04.16 22:42 Iguan_007
- 14.04.16 22:48 Zenek Kapelinder
- 14.04.16 23:35 re
- 15.04.16 06:05 Shrek
- 15.04.16 06:09 Shrek
- 15.04.16 08:16 Chris
- 15.04.16 08:21 Iguan_007
- 14.04.16 23:32 J.F.
- 15.04.16 09:12 Plums
- 15.04.16 09:18 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=