  • Data: 2020-01-31 15:18:41
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-01-31 o 15:00 +0100, Janusz napisał:
    > Tyle wychodzi

    Przy takim argumencie, mogę tylko wierzyć na słowo.

    > pamiętaj że mowa jest o satelitach geostacjonarnych.

    Bo internetowy satelita to nie geostacjonarny? Mój talerz nie śledzi
    nieba niczym letni słonecznik. Co prawda muszę regulować go ze dwa razy
    do roku, ale to nie wynika z ruchu satelity na niebie, tylko z ruchu
    owiec na gumnie.

    > Internet nie jest miarodajny bo pakiety są buforowane przez serwery a

    "buforowane"? Mogę tylko się domyślać, że kolega ma tu na myśli
    algorytm Nagle'a, ale to zupełnie bez znaczenia w kontekście
    pierwotnego pytania.

    > liczba serwerów w łańcuchu jest zmienna.

    Jeśli już, to routerów. A całkowity narzut tego przerzucania
    pakietów liczy się w milisekundach - no i to mogłoby co
    najwyżej zwiększyć latencję, a nie ją zmniejszyć.

    > Wynika z czasu propagacji sygnału.

    Najwyraźniej sygnał internetowy "propaguje się" dużo żwawiej od tego
    telewizyjnego. Moje pytanie brzmi - dlaczego?

    Mateusz