  • Data: 2020-01-31 16:16:55
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Najwyraźniej sygnał internetowy "propaguje się" dużo żwawiej od tego
    > telewizyjnego. Moje pytanie brzmi - dlaczego?

    W przypadku internetu mierzysz czas transmisji pakietu z punktu do
    punktu (i z powrotem) a sygnał telewizyjny jest po drodze wielokrotnie
    przetwarzany. W multipleksie docelowym najczęściej jest stosowany
    zmienny bitrate - przepływność jest przydzielana poszczególnym kanałom w
    zależności od potrzeb czyli oprócz buforu potrzebnego do kompresji
    trzeba jeszcze dodatkowego by wcześniej porównywać i decydować i
    rozdziale pasma. Jeśli dosył jest przez satelitę to do pokonania jest
    trasa ziemia-satelita-ziemia-satelita-ziemia. Gdy komentatorzy są w
    studiu a nie na stadionie to sygnał musi dodatkowo przejść przez studio
    (lub do studia idzie osobny sygnał ale i tak trzeba poczekać na dźwięk
    komentatorów który nie może być zbyt opóźniony względem obrazu). W
    przypadku takiego Eurosportu dochodzi jeszcze kwestia różnych wersji
    językowych (i obrazu i dźwięku) i to, że pewnie realizator w Paryżu a
    polscy komentatorzy w Warszawie.
    W przypadku transmisji internetowej to sam odtwarzacz może buforować
    kilkanaście sekund.

    --
    SW3
    ----