  • Data: 2020-01-31 20:47:09
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-01-31 o 16:08 +0100, J.F. napisał:
    > Jakies opisowe opisy mowia, ze MPEG dziala tak:
    > -kompresujemy obraz nr 1,
    > -wyliczamy roznice w miedzy obrazami nr N i 1, kompresujemy
    > w roznicy zmiany male, wiec kompresja dobrze wychodzi,

    Tak, to może zaiste być jakieś wytłumaczenie. Nie wiem ile wynosi
    okienko dekodera MPEG, ale może te kilka sekund się uzbiera...

    Tylko czy to aby coś specyficznego dla satelity? Zakładam, że dziś
    wszelkie programy tak czy inaczej wychodzą ze studia w jakimś
    cyfrowym formacie.

    No i czy transmisja TV satelitarnej to rzeczywiście jakiś MPEG? Już nie
    analog?

    > Z kolei przy statycznym obrazie tych danych idzie malo.
    > Wiec jest sens zbuforowac odpowiednia ilosc danych w samym
    > odbiorniku, wlasnie po to, aby dekoder mogl ich chwilami pobrac
    > wiecej bez czekania.

    No tak - ale znowu... To (chyba?) nic specyficznego dla satelity. Każda
    transmisja cyfrowa będzie tak robić.

    Mateusz