  • Data: 2020-01-31 16:08:56
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-01-29 o 23:43 +0100, Robert Wańkowski napisał:

    >Może bufory. A może te 6-10s to bajka. Nie wiem.

    Raczej nie - to widac, jak ktos ma obraz z kilku zrodel.
    Albo np widzi w TV i na zywo.
    Gdzies te bufory sa.

    >A jeśli bufory - to gdzie one? W odbiorniku SAT? Na potrzeby
    >jakiejś korekcji błędów? dla 10s to musiałyby być spore bufory.

    Teraz GB pamieci nie dziwia, ba - da sie kupic jakies male pamieci ?
    Ale to jednak nie tlumaczy potrzeby buforowania.

    Jakies opisowe opisy mowia, ze MPEG dziala tak:
    -kompresujemy obraz nr 1,
    -wyliczamy roznice w miedzy obrazami nr N i 1, kompresujemy
    w roznicy zmiany male, wiec kompresja dobrze wychodzi,

    -dla obrazow od 2 do N-1 wyliczamy roznice w stosunku do
    interpolowanego obrazu miedzy 1 a N-tym.

    Wiec kompresor musi miec obraz nr N, aby zaczac kompresowac obraz nr
    2.
    Ile to N wynosi ... za duzo czasu raczej nie moze byc.

    Ale dekompresja juz idzie szybciej.

    Gdzies tam moze byc kwestia pasma - np kompletna zmiana sceny wymaga
    duzej ilosci danych, ktorych transmisja trwa.
    Z kolei przy statycznym obrazie tych danych idzie malo.
    Wiec jest sens zbuforowac odpowiednia ilosc danych w samym odbiorniku,
    wlasnie po to, aby dekoder mogl ich chwilami pobrac wiecej bez
    czekania.

    Ale tu IMO duzo pamieci nie trzeba - bo strumienie dosc powolne.
    8Mbit/s kanalu to raptem 1MBajt/s

    Teraz chyba przydzial pasma jest zmienny, ale wydaje mi sie, ze
    dawniej byl staly - jak program wykupil np 4Mbit/s, to dostawal co
    10-ty pakiet ze strumienia 40Mbit/s kanału, czy potrzebowal czy nie.
    Przy tym zmiennym to tez jestem ciekaw jak robia - pchaja kilka
    programow do Muxa, a niech kilka programow naraz wymaga na moment duzo
    danych.
    Wysla wolniej/pozniej, czy probuja przekodowac dane, aby zmniejszyc
    transfer ?

    I znow jakis bufor moze byc potrzebny, aby to przekodowanie dobrze
    zrobic ...

    J.