  • 21. Data: 2010-05-20 20:40:26
    Temat: Re: Komputery z Castoramy
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:ht4524$1eqs$3@news.mm.pl...

    > Trafiłeś na nieświadomego swoich praw sprzedawcę lub sprzedawca wcześniej
    > określił w opisie swojej aukcji/sklepu internetowego możliwość zwrotu
    > (wolno mu)
    > W zwykłym sklepie jeśli produkt spełnia opisywane przez producenta cechy,
    > nie masz prawnie takiej możliwości (chyba że sprzedawca się na to godzi
    > ale to jego indywidualna decyzja nie wymuszona prawem)

    Jasne. Chodzi konkretnie o sklep agito ktory najwyrazniej zna i
    respektuje prawo. Mowa byla oczywiscie o sklepie internetowym.

    "Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie
    w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy
    wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za
    zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu.
    Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu
    dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od
    daty dokonania przedpłaty."

    Oznacza to ni mniej ni więcej, że towar może być rozpakowany
    i używany. Natomiast połamanie go na 7 części przekracza już
    granice zwykłego zarządu.

  • 22. Data: 2010-05-20 22:27:33
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <x...@m...cy>

    On Thu, 20 May 2010 22:36:17 +0200
    "Strachu S." <s...@o...pl> wrote:

    > I wszyscy maja racje- i ci normalnie piszay, rzeczowo, jak i ci
    > napastkliwcy, agresywni i zi bo zi, dla zasady.
    > Ja pytam jedynie "czy sa takie sklepy?".
    > Nie majac zamiaru nikomu niczego niszczyc chciałbym jedynie móc
    > zobaczyc, czy to lub tamto mi odpowiada.
    > Jesli sie tak nie da - bedzie mi po prostu trudniej dobrac cos dla
    > siebie. Ale tragedii nie bedzie.

    W dawnym Karenie (teraz Ktronik) udało mi się taki numer wywinąc
    (zapłaciłem po 3 dniach bo laptop okazał się zadowalający).

    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 23. Data: 2010-05-21 05:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > IMHO mozna zwrócić towar nieużywany :)

    podaj przepis albo hau hau

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 24. Data: 2010-05-21 05:47:42
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
    napisał w wiadomości

    > Mam dla Ciebie swietna propozycje. Otworz swoj wlasny sklep i
    > pozwalaj na takie cos. CO Ty na to?

    niepotrzebnie jesteś agresywny, zwlaszcza w kolejnych postach.
    wystarczyłaby odpowiedź na pytanie : nie ma takich sklepów.

  • 25. Data: 2010-05-21 09:32:46
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    wiadomości news:21052010.10BEC94C@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail s...@i...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > podaj przepis albo hau hau

    Rozumiesz skrót IMHO gamoniu? A co to jest hau hau? Tak się z rodzicami
    witasz? :)

  • 26. Data: 2010-05-21 10:28:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Santana napisał(a):

    > Rozumiesz skrót IMHO gamoniu? A co to jest hau hau? Tak się z rodzicami
    > witasz? :)

    Taa, mam wrażenie, że osioł z psem usiłują się dogadać ;) Wracając do
    meritum: Nie ma przepisów na podstawie których konsument może zwrócić
    (kupiony w sklepie) sprzedawcy towar bo mu się nie podoba. Nie ma też
    przepisów, które zabraniają aby sklep takie zwroty przyjmował.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 27. Data: 2010-05-21 10:37:33
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > (kupiony w sklepie) sprzedawcy towar bo mu się nie podoba. Nie ma też
    > przepisów, które zabraniają aby sklep takie zwroty przyjmował.

    Taa, mam wrażenie że jeszcze leniwiec dołączył ;) Przeczytaj czego dotyczy
    wątek a później przemyśl to co napisałeś. Nie ulega wątpliwości że można
    zwrócić towar bez podania przyczyny, ja tylko poddałem w wątpliwość czy może
    on być używany. A to na co godzi się sprzedawca dobrowolnie jest wogóle poza
    dyskusją.

  • 28. Data: 2010-05-21 10:58:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Santana napisał(a):

> [...]
    > zwrócić towar bez podania przyczyny, ja tylko poddałem w wątpliwość czy może

    No tak - ale dyskusja nie dotyczy zwrotu bez podania przyczyny - tylko
    zwrotu po testach uzytkowych.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 29. Data: 2010-05-21 11:09:28
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > No tak - ale dyskusja nie dotyczy zwrotu bez podania przyczyny -
    > tylko
    > zwrotu po testach uzytkowych.

    tak lub inaczej, nie sądzę, żeby chodziło pytającemu o testy
    "niszczące".

    a sam przyznam, że szkoda, że nie ma takiej możliwości, lub, że mało
    jaki sprzedawca/sklep ją daje. sam także obejrzałbym niejedno w domu
    spokoniej i dokładniej, i zmienił z niejednym moją decyzję zakupową.

    zwłaszcza w przypadku laptopa jest tyle zmiennych wpływajacych na
    jakość i wygodę czy odbiór sprzętu przez nabywającego, że nie sposób
    wszystkiegiego stwierdzić bądź sprawdzić w sklepie.

  • 30. Data: 2010-05-21 11:33:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-21 13:09, Konrad N.S. pisze:
    > a sam przyznam, że szkoda, że nie ma takiej możliwości, lub, że mało
    > jaki sprzedawca/sklep ją daje. sam także obejrzałbym niejedno w domu
    > spokoniej i dokładniej, i zmienił z niejednym moją decyzję zakupową.
    A potem byłby płacz jakie te komputery drogie, gdyby sprzedawca musiał w
    cenie nowego sprzętu umieszczać jeszcze obniżki cen sprzętu
    "testowanego", którego nikt po normalnej cenie później nie kupi.

    > zwłaszcza w przypadku laptopa jest tyle zmiennych wpływajacych na
    > jakość i wygodę czy odbiór sprzętu przez nabywającego, że nie sposób
    > wszystkiegiego stwierdzić bądź sprawdzić w sklepie.
    W dużych sklepach masz egzemplarze testowe, które stoją, możesz je do
    woli macać. Oczywiście ich wybór jest ograniczony i ceny zazwyczaj
    wyższe niż w sklepach internetowych - już chyba wiadomo dlaczego.

    Maciek