    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputery z Castoramy
    Date: Thu, 20 May 2010 22:40:26 +0200

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:ht4524$1eqs$3@news.mm.pl...

    > Trafiłeś na nieświadomego swoich praw sprzedawcę lub sprzedawca wcześniej
    > określił w opisie swojej aukcji/sklepu internetowego możliwość zwrotu
    > (wolno mu)
    > W zwykłym sklepie jeśli produkt spełnia opisywane przez producenta cechy,
    > nie masz prawnie takiej możliwości (chyba że sprzedawca się na to godzi
    > ale to jego indywidualna decyzja nie wymuszona prawem)

    Jasne. Chodzi konkretnie o sklep agito ktory najwyrazniej zna i
    respektuje prawo. Mowa byla oczywiscie o sklepie internetowym.

    "Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie
    w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy
    wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za
    zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu.
    Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu
    dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od
    daty dokonania przedpłaty."

    Oznacza to ni mniej ni więcej, że towar może być rozpakowany
    i używany. Natomiast połamanie go na 7 części przekracza już
    granice zwykłego zarządu.