  • 1. Data: 2010-05-19 14:24:25
    Temat: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    Witam,

    Potrzebuję do firmy skanera do archiwizacji dokumentów. Ich specyfika
    powoduje, że wystarczy zwykły płaszczak bez podajnika papieru. Ale
    skaner ma być szybki, trwały (skanowane będą tysiące dokumentów) i w
    technologii CCD (oryginały będą często nie całkiem płaskie). Większość
    dokumentów będzie skanowana w rozdzielczości 300 dpi (kolor lub
    czarno-białe). Jakichś wygórowanych wymogów co do jakości obrazu nie ma.
    Budżet - mniej więcej do 1200 zł.

    Co poradzicie wybrać? Jakoś zawsze miałem zaufane do Epsonów, ale nie
    wiem, jak nowe modele mają się do konkurencji, zwłaszcza jeżeli chodzi o
    szybkość - podejrzewam, że z danymi podawanymi przez producentów jest
    mniej więcej tak samo jak z oficjalnym spalaniem u samochodów :)

    Pozdrawiam serdecznie,

    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-19 17:26:28
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Maj, 16:24, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:
> [...]
    > szybkość - podejrzewam, że z danymi podawanymi przez producentów jest
    > mniej więcej tak samo jak z oficjalnym spalaniem u samochodów :)

    Aparat cyfrowy. Moze byc epsona. No i statyw. Jak beda ksiazki to
    jeszcze szybe za "czy pińdziesiąt".

    Naprawde.
    Warto zwrocic uwage aby aparat mial albo fajny soft do instalacji na
    kompie albo pilota. Olej skaner.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-05-19 17:47:48
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > jeszcze szybe za "czy pińdziesiąt".
    >
    > Naprawde.
    > Warto zwrocic uwage aby aparat mial albo fajny soft do instalacji na

    Sam prywatnie często korzystam z cyfrówki zamiast skanera, ale w tym
    przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
    softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
    współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
    Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
    odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
    Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
    sprzęt wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się
    bawić. W sumie - IMHO za dużo zachodu.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-19 18:39:30
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 10:26:28 -0700 (PDT), ptoki <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >jeszcze szybe za "czy pińdziesiąt".
    >
    >Naprawde.
    >Warto zwrocic uwage aby aparat mial albo fajny soft do instalacji na

    dolacze sie do olania w takiej sytuacji, chociaz zeby usprawnic
    procedure, to jeszcze troche rzeczy moze byc potrzebne. <rs>

  • 5. Data: 2010-05-19 18:54:04
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 19:47:48 +0200, Uncle Pete

> [...]
    >zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
    >sprzęt wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się

    sa stoly z szybami i oswietleniem i nawet z kolumna, na ktorej montuje
    sie aparat. rozklad swiatla rownomierny. uzywane mozna niedrogo
    trafic. aparat w takim wypadku nie powinien miec obektywu z szerokim
    katem, ale "naturalnym".
    co do softu archiwizacyjnego to juz zupelnie insza inszosc. jesli sie
    nie da obejsc, to faktycznie pozostaje ci skaner.
    zachodu z przygotowaniem moze i wiecej, ale jesli szybkosc skanowania
    jest priorytetem, to nie przeskoczysz tej metody z uzyciem skanera,
    choc pamietam ponad 10 lat temu skanowalem troche dokumentow na
    kopiarce, ktora zamiast przesuwajacej sie lampy, dawala tylko blysk
    swiatla, ale to byla krowa zajmujaca pol pokoju. potem takich rzeczy
    nie wiedzialem, ale tez nei interesowalem sie tym. moze sa takie
    skanery.
    btw. google skanuje swoje ksiazki w podobny sposob, znaczy sie
    "cyfrowkami", ale u nich to wyzsza szkola jazdy oczywiscie. <rs>

  • 6. Data: 2010-05-19 18:56:24
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Dlaczego do jpg (w szczególnosci cz.-b.)?
    Poszukaj z opcjami do różnych formatów plików (tif, gif, pdf, bmp).
    No i naprawdę brałbym z automatycznym podajnikiem.
    Co do szybkości:
    Urządzenie wielofunkcyjne w biurze (akurat nie CCD, lecz CIS) skanuje w 150
    dpi (kolor) - 300 dpi (cz.-b.) tak szybko, jak podaje, kilka sekund na stronę.
    Dla porównania kilkuletni skaner Agfa (CCD) w 600 dpi to miele i miele lampą
    w tę i z powrotem, brrr...
    Oczywiście rezultat nieporównywalny na rzecz tego drugiego, ale dla czytania
    rozsyłanych mailem dokumentów wystarczy ten pierwszy.

    PS. Aparat to porażka, także z uwagi na brak kontrastu.

    -----

  • 7. Data: 2010-05-19 19:18:05
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 18:56:24 +0000 (UTC), " 666"
    <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >rozsyłanych mailem dokumentów wystarczy ten pierwszy.
    >
    >PS. Aparat to porażka, także z uwagi na brak kontrastu.

    ksiazki w podajnik nie wlozysz, bez jej pociecia. <rs>

  • 8. Data: 2010-05-19 19:27:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > ksiazki w podajnik nie wlozysz, bez jej pociecia.

    Potniesz, włożysz do podajnika, zeskanujesz, wydrukujesz, zeszyjesz,
    oprawisz i jeszcze zostanie ci trochę czasu żeby pójść na piwo.

  • 9. Data: 2010-05-19 19:49:56
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 19 May 2010 21:27:56 +0200, "MC" <m...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    >Potniesz, włożysz do podajnika, zeskanujesz, wydrukujesz, zeszyjesz,
    >oprawisz i jeszcze zostanie ci trochę czasu żeby pójść na piwo.

    tylko jak trzesacymi rekami, po wykonaniu takiej roboty butelke
    utrzymac? <rs>

  • 10. Data: 2010-05-19 21:21:40
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > sie aparat. rozklad swiatla rownomierny. uzywane mozna niedrogo
    > trafic. aparat w takim wypadku nie powinien miec obektywu z szerokim

    Może i można niedrogo trafić, ale ja potrzebuję w miarę szybko i na
    fakturę...

> [...]
    > swiatla, ale to byla krowa zajmujaca pol pokoju. potem takich rzeczy
    > nie wiedzialem, ale tez nei interesowalem sie tym. moze sa takie

    Jakby skaner skanował A4 300 dpi w 7-8 sekund, mnie by zupełnie
    wystarczyło. Pamiętam, miałem kiedyś HP 6300C i jego prędkość skanowania
    była mniej więcej taka. Bardzo fajny sprzęt był.

    Piotr