  • 91. Data: 2010-05-27 11:47:56
    Temat: Re: Komputery z Castoramy
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 27-05-2010 o 11:17 Maciek napisał na pl.comp.pecet:

    > No zaraz. Komunizm się skończył, ale to Ty usiłujesz odgórnie sterować
    > wysokością marży, oceniać komu się ile za pracę należy itd.

    Właśnie dlatego, że się skończył, klient ma prawo wyrazić swoje
    niezadowolenie czy też sprzeciw w sprawie bandyckich cen, a co
    za tym idzie pewnie i marż i nie kupować drogich towarów.
    Tylko po co później to biadolenie o wysokości sprzedaży?
    Jak sprzedawca dostaje 700 zł na rękę, to kto później ma ten towar
    kupić i za co?
    Piszecie, że w Stanach jest bardzo duża sprzedaż dlatego są niskie
    ceny. Ale przecież Amerykanie dlatego tak dużo kupują. Dlatego,
    że jest tanio!!
    Niech więc tu nikt nie ściemnia i uczy się od Jankesów, a knrdz
    ma całkowitą rację co do pazerności rodzimych "byznesmenów".

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 92. Data: 2010-05-27 19:39:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-27 12:34, Piotr M pisze:
    > W naszych realiach to (i nie tylko) się zdarza. Bo mamy jeszcze za mało
    > wymagający rynek. Dlatego nie rozumiem wszystkich krytykantów,
    > sprzeciwiających się co do możliwości kupowania, macania, używania i
    > oddawania/wymieniania. To bardzo pożądana i dla wszystkich opłacalna
    > możliwość. Sedno jest w tym, aby sprzedawcy nie oferowali tych produktów
    > jako nowych. Na rynkach wysokorozwiniętych czegoś takiego nie ma,
    > konkurencja by ich zjadła.
    Ok, sprzedawcy nie będą oferowali takich komputerów jako nowe, tylko
    używane, czyli zapewne z rabatem. Kto za ten rabat zapłaci, bo chyba nie
    liczysz, że sprzedawca? Jeśli sprzedawca ma nie dokładać do interesu, to
    wszystkie koszty musi ponieść kupujący, w tym rabaty udzielane na
    używany sprzęt.
    Maciek

  • 93. Data: 2010-05-27 19:42:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-27 13:47, WiesłaW pisze:
    > Piszecie, że w Stanach jest bardzo duża sprzedaż dlatego są niskie
    > ceny. Ale przecież Amerykanie dlatego tak dużo kupują. Dlatego,
    > że jest tanio!!
    Jak niskie musiałyby być ceny, żeby sprzedaż u nas była taka jak w USA?
    No dziecinni jesteście, bo porównujecie z knrdz rynki tylko w tym jednym
    aspekcie i nic poza tym dla was nie istnieje.

    Maciek

  • 94. Data: 2010-05-27 19:54:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 27 May 2010 21:39:24 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    >liczysz, że sprzedawca? Jeśli sprzedawca ma nie dokładać do interesu, to
    >wszystkie koszty musi ponieść kupujący, w tym rabaty udzielane na
    Wytłumacz mi więc jak to jest - gdzie indziej działa a u nas nie.

    Mamy jednak ciągle za słabą pozycję konsumenta.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 95. Data: 2010-05-27 21:56:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-27 21:54, Grzegorz Krukowski pisze:
    > Wytłumacz mi więc jak to jest - gdzie indziej działa a u nas nie.
    > Mamy jednak ciągle za słabą pozycję konsumenta.
    Działa, tylko że tam te komputery mogłyby być tańsze. Część ceny każdego
    z nich stanowi właśnie możliwość przetestowania i zwrotu. I proszę mi
    nie wyjeżdżać z tym, że jak to, przecież w USA komputery są już i tak
    tańsze, to miałyby być jeszcze tańsze?? Porównywanie naszego rynku do
    rynku USA mija się z celem. Na wysoką cenę detaliczną sprzętu ma wpływ
    wiele czynników i wskazywanie jako jedynych winnych tej sytuacji tych
    wstrętnych burżuazyjnych spekulantów (czytaj sprzedawców) jest
    nieporozumieniem.

    Maciek

  • 96. Data: 2010-05-28 06:54:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisał(a):

> [...]
    > liczysz, że sprzedawca? Jeśli sprzedawca ma nie dokładać do interesu, to
    > wszystkie koszty musi ponieść kupujący, w tym rabaty udzielane na

    Hmm, w niektórych branżach jest to już przecież praktykowane, sprzedaje
    się naprzykład samochody "nowe" wcześniej służące jako prezentacyjne ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 97. Data: 2010-05-28 06:58:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisał(a):

    > Jak niskie musiałyby być ceny, żeby sprzedaż u nas była taka jak w USA?
    > No dziecinni jesteście, bo porównujecie z knrdz rynki tylko w tym jednym
    > aspekcie i nic poza tym dla was nie istnieje.

    Pytanie powinno brzmieć: jak duży powinień być rynek, żeby ceny były takie
    jak w USA :)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 98. Data: 2010-05-28 09:45:00
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 27-05-2010 o 23:56 Maciek napisał na pl.comp.pecet:

    > Porównywanie naszego rynku do rynku USA mija się z celem.Na wysoką cenę
    > detaliczną sprzętu ma wpływ wiele czynników

    Pewnie, że mija się z celem. Tak samo jak porównywanie polskich
    ulic i niemieckich. Najlepiej ubolewać, że u nas nic się nie
    opłaca i szukać jakichś wyimaginowanych przeszkód. Chyba nawet
    jeść się nie opłaca, bo i tak gó**o z tego.
    Nie zmienia to faktu, że niektórzy zauważają i głośno mówią
    jakie u nas jest dziadostwo.
    Jak sobie przypominam artykuł z 1887r to tak sobie myślę, że
    przez 120 lat nic się nie zmieniło i chyba nieprędko się zmieni.
    http://hamlet.pro.e-mouse.pl/teksty/?id=prusb&idu=00
    2#end

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 99. Data: 2010-05-28 09:45:05
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-05-2010 o 08:58 januszek napisał na pl.comp.pecet:

    > Pytanie powinno brzmieć: jak duży powinień być rynek, żeby ceny były
    > takie jak w USA :)

    No pewnie, a na Słowacji powinno być sześć razy drożej niż u nas :)

    Pytanie powinno brzmieć: O ile w USA należy podnieść ceny, aby sprzedaż
    spadła do naszego poziomu :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 100. Data: 2010-05-28 09:59:01
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    No pewnie, a na Słowacji powinno być sześć razy drożej niż u nas :)

    Pytanie powinno brzmieć: O ile w USA należy podnieść ceny, aby sprzedaż

    Nie wiem na co czekasz. Wejdź na rynek z niskimi cenami i napewno go
    zawojujesz. Przy tym całym dziadostwie i bandyckich marżach zostaniesz
    milionerem w pół roku :)