    From: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Date: Sat, 15 May 2010 21:53:08 +0200

    W sobota, 15 maja 2010 17:36, w...@p...onet.pl wyraził następujacą
    opinię:

    > A rozumiesz, ze zonglowanie zakresem znaczeniowym kategorii utrudnia
    > zycie?
    > Ty "kompakt" utozsamiasz z czyms co po angielsku nazywaja "Point and
    > Shoot".

    Jedną z najkrótszych definicji która w dyskusji padła jest "prosty aparat z
    niewymiennym obiektywem". Definicja z Wikipedii napisana jest "od tyłu",
    tzn. głównie skupia się na wymienianiu tego co do kompaktów _dodano_ z
    innych typów aparatów, jeśli to wszystko się odejmie to zostaje coś co
    zwykle nazywa się "małpką" i dla mnie jest to definicja jasna i czytelna.

    > Scio me nihil scire.

    Celne spostrzeżenie, pomogę Ci zdobyć trochę wiedzy, poczytaj o dalmierzach
    z wymienną optyką, słowo kluczowe Leica.

    > To tak jakbym ja Ci powiedzial, ze auta mozna dzielic ze wzgledu na
    > posiadany silnik na benzynowe i diesle a Ty bys sie mnie zapytal gdzie w
    > moim podziale sa kombi i ze jeszcze musze sie duzo dowiedziec o
    > motoryzacji.
    >
    > Dalmierze sa nie-lustrzankami. Natomiast odnosnie drugiej kategorii - coz
    > moga miec lub nie miec wymiennej optyki, stad moga nalezec do obu
    > kategorii a) i b).

    Czemu zrobiłeś podział na lustrzanki i nie lustrzanki? Ze względu na sposób
    celowania? Więc powinny być co najmniej lustrzanki, lunetkowe i bez
    celownika, jeśli wziąłeś pod uwagę sposób ostrzenia to podział powinien być
    lustrzanki, dalmierze, z ostrzeniem na matówkę, bez wspomagania ostrzenia i
    focus-free.

    Jakimi przesłankami kierowałeś się wydzielając lustrzanki ze wszystkich
    aparatów?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --