  • 11. Data: 2009-10-09 11:27:01
    Temat: Re: Kompakt bez filtra IR
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 9 Paź, 06:56, "KILu" <b...@w...pl> wrote:
    > AF w kompakcie
    > przez wiekszosc czasu operuje na ustawieniu focusa zblizonym do
    > nieskonczonosci - przy braku filtra (i szybki) maksymalna odleglosc
    > ostrzenia wynosila moze ok 1 m... co mnie zreszta troche zdziwilo, bo
    > chyba w takich warunkach obiektyw powinien ostrzyc za nieskonczonosc (?).

    zdziwienie mija po nieprzespaniu lekcji fizyki pod tytułem co sie
    dzieje ze swiatłem po przejsciu przez szybke równoległościenną.

  • 12. Data: 2009-10-09 15:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał

    > Niektóre z aparatów sony pozwalały na fizyczne zdjęcie filtrów
    > IR. Tryb się nazywał NightShot (zdjęcia w IR) lub NigtFraming
    > (podgląd IR, zdjęcia normalnie i z lampą).

    A nie jest tak ze wiekszosc aparatow filtra nie ma ?
    Jeszcze takiego nie widzialem ktory by nie pokazal diody IR z
    pilota bardzo jasno.

    No chyba ze kwestia pasma - przepuszcza powiedzmy do 800nm, blokuje
    800-1100.

    Tak swoja droga to mnie to dawniej zastanawialo - kamera na piloty
    wrazliwa, a zdjecia wychodza jednak mniej wiecej tak jak oki widzi.
    Czyli w otoczeniu w tym pasmie jakos wyjatkowo ciemno jest. Czemu ?

    A moze nie ? Pare razy narzekalem ze kolorki na zdjeciu to nie sa
    takie soczyste jak pamietam ..

    J.

  • 13. Data: 2009-10-09 17:24:36
    Od: r...@m...com

    > Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał

    > A nie jest tak ze wiekszosc aparatow filtra nie ma ?
    > Jeszcze takiego nie widzialem ktory by nie pokazal diody IR z
    > pilota bardzo jasno.

    niestety nie.

    różnicę w tym "bardzo jasno" widać dopiero jak sie tę diodę usunie.

    W aparacie lub kamerze bez filtra IR, pilotem RTV spokojnie oświetlisz w
    ciemnościach swój pokój.

  • 14. Data: 2009-10-09 17:25:26
    Od: r...@m...com

    > niestety nie.
    >
    > różnicę w tym "bardzo jasno" widać dopiero jak sie tę diodę usunie.

    miałem na myśli oczywiście filtr, który jest niedoskonały i część IR
    przepuszcza, dlatego dioda w pilocie świeci.

  • 15. Data: 2009-10-09 19:00:40
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 9 Paź, 19:25, r...@m...com wrote:

    > miałem na myśli oczywiście filtr, który jest niedoskonały i część IR
    > przepuszcza, dlatego dioda w pilocie świeci.

    zauważ, że dioda jest ... niebieska a nie czerwona. więc rejestruje
    sie charmoniczna 880/2=440

  • 16. Data: 2009-10-09 19:02:01
    Od: kibic <a...@o...pl>

  • 17. Data: 2009-10-09 19:50:53
    Od: r...@m...com

    > bosz jak ja pisze harmoniczna :-]

    Ta hipoteza odpada, gdyż 440 to światło widzialne, i ludzkie oko widziałoby
    diody z pilotów jako niebieskie.

  • 18. Data: 2009-10-10 08:00:19
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 9 Paź, 21:50, r...@m...com wrote:

    > Ta hipoteza odpada, gdyż 440 to światło widzialne, i ludzkie oko widziałoby
    > diody z pilotów jako niebieskie.

    ludzkie oko niema w swojej optyce siatek dyfrakcyjnych.

  • 19. Data: 2009-10-10 08:17:10
    Od: r...@m...com

    > ludzkie oko niema w swojej optyce siatek dyfrakcyjnych.

    kamery i aparaty również nie mają (no chyba że ktoś założy na obiektyw filtr
    dyfrakcyjny)

  • 20. Data: 2009-10-11 09:34:47
    Od: q...@o...pl

    > ludzkie oko niema w swojej optyce siatek dyfrakcyjnych.

    A co ma siatka dyfrakcyjna do efektu nieliniowego jakim jest generacja
    harmonicznych?!

    A może rozwiniesz temat?